További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A kettőből kettőt nyerő Mercedes már várja a Red Bull visszatérését, a bajnokcsapat tragikus tesztidénye után mindkét futamon dobogós helyen végzett. Az elsőt ugyan egyelőre elveszíteni látszik Daniel Ricciardo kizárása miatt, ám múlt hétvégén, Malajziában Sebastian Vettel harmadik lett, és Nico Rosberg Mercijét riogatta.
Lewis Hamilton, a legutóbbi futam nyertese biztos benne, hogy az RBR gondjait a Renault-motor okozza, és ha a franciák összekapják magukat, szoros verseny alakul ki az élen. A Red Bull-főnök kedden mindezt megerősítette, kiemelve, a Mercedes még vezet, de motorszállítójuktól függhet, hogy meddig.
"Jócskán mögöttük vagyunk még, akad még pár nyerő lapjuk. Múlt hétvégén hihetetlen jól dolgoztunk, hogy ennyire közel tudtunk kerülni hozzájuk. Tiszta sor, hogy ők a legerősebbek, az előnyük az egyenesekben kétségtelen. Keményen dolgozunk a Renault embereivel a lemaradásunkon. A motorunk jelenlegi állapotát tekintve az eredményeink átlépik a várakozásainkat. A Renault-ban sokkal több lesz, ha sikerül helyre tenniük a dolgaikat, például vezethetőség terén" - idézte az Autosport a csapatfőnököt.
Hétvégén újra nagydíj, öt nap alatt lehetetlennek tűnik bármit is rendbe hozni, viszont a motorelektronikát irányító szoftverben van a lényeg, az informatikusok pedig kattintásokkal csodákat művelhetnek, ha rájönnek a hibák okára. Nem gátolhatja őket az sem, hogy a motorfejlesztéseket erre az évre már egy hónappal ezelőtt befagyasztották, a szoftver nagy változtatás nélkül is módosítható.
"Sok bajunk szoftverprobléma, ami megoldható, így reménykedünk benne, hogy csökkenhet a hátrányunk. Ezek a motorok irtó bonyolultak, a lényeg, hogy mindhárom részüket összhangba tudjuk hozni, magát a motort, a turbót és az E-visszanyerő rendszert (ERS). Mindez a fékezést befolyásolja ugyanúgy, mint a gyorsítást és az erőátvitelt. A lényeg, hogy a három rész harmonikusan működjön együtt, na ezt még nem sikerült elérnünk" - elemezte Horner.
Kanyarokban a Red Bull nem lassabb a Mercedesnél, ezt már Hamilton is megmondta, ám két hosszú malajziai egyenes, illetve a következő, bahreini pálya egyenesei előnyhöz juttatják a Merciket. Nagy probléma a végsebesség, ha csak ezen sikerülne javítania a Renault-nak, Vettelék egy csapásra közelebb kerülhetnének az ezüst kocsikhoz.
A Red Bull Racing Sebastian Vettellel nyerte az utóbbi négy világbajnokságot, az újabb ismétlés valóban lehet, hogy pusztán a franciákon múlik.