Ricciardo a harmadik, Vettel az ötödik, de még mindig köztük Grosjean. Hülkenberg kieső helyen viszont, mint ahogy Perez is.
Vizsgálták a német manőverét, mert Schumacher 2006, ami az embernek elsőre eszébe jut róla: a ferraris akkor direkt megállt a pályán Monacóban, hogy Alonso ne tudjon újabb gyors kört futni. Most nem ez történt, mondták ki a felügyelők, Rosberg nem direkt hibázott. Azonnal elnézést is kért, de Hamilton bepöccent, és Sennával jön, vagyis a baráti Mercedes-párosnak lőttek.
Hamiltonnak nehéz lesz megmagyarázni, hogy Rosberg tényleg teljesen véletlenül csúszott ki, és nem azért, hogy az ilyenkor szokásos sárga zászlóval keresztbe tegyen neki.
Nem büntetik Rosberget.
Jonathan Noble Autosport-újságíró és kollégája, Adam Cooper is kitwittelte, hogy nem szankcionálják a mercist a kicsúszása miatt. Vagyis a hiba teljesen véletlen volt a felügyelők szerint. Rosbergé a pole, Hamilton másodikként indul.
Ericssont két büntetőponttal sújtották, mert kilökte Massát az időmérőn, és a svédnek vasárnap a depóból is kell rajtolnia.
Fent Schumacher, lent Rosberg ma, azaz szombaton.
Fent Schumacher, lent Rosberg ma, azaz szombaton.
Nico kihallgatása véget ért. De bent lehetnek még a Mercedes-főnökök, Hamilton, bárki. És általában ilyenkor még órák telnek el az ítéletig. Hacsak nem teljesen tiszta a helyzet, és azonnal közölhetik, hogy nem történt szabálytalanság.
Bár sokat ebből következtetni nem lehet.
"Tudhattam volna, mi fog történni. Nem tudom, Senna és Prost megbeszélték-e, de tetszett, ahogy Senna kezelte a dolgot, szóval őt fogom másolni."
Arra a kérdésre, úgy gondolja-e, hogy Rosberg tönkre akarja tenni a körét, azt felelte, "potentially", ami magyarul potenciálisant jelent.
Megkérdezték, Rosberg bocsánatot kért-e tőle: "Miért kéne elnézést kérnie? Övé a pole pozíció."
Most van bajban a Mercedes - Hamilton nem hisz a véletlenekben, azt nyilatkozta az Autosportnak, úgy fog eljárni, mint Senna 25 éve a Prost elleni nézeteltéréseinél, aminek csúcspontja az 1990-es ütközésük volt.
Szuzukában Senna szerezte meg a pole pozíciót Prost előtt, és a külső ívről akart indulni, a pálya tiszta részéről. A francia FIA-elnök, Jean-Marie Balestre viszont belülre kényszerítette, Senna azt mondta, az első kanyarban nem fog lassítani, ha esetleg nem ő lesz az élen, és előzési lehetőséget lát.
Aztán ez történt:
Toto Wolff állítja, nincs sztori, sima véletlen az egész. Nem gondolkodhatott túl sokat a hibával nyerek abszurditásán.
Mármint a Rosberg-eset, jegyezte meg az Autosportnak. És azt mondta, azt a kanyart, a Mirabeau-t, ő, sosem hibázta el.
Az FIA-felügyelők őket is kihallgatják, emiatt el is marad a Mercedes szokásos szombat délutáni sajtóbrífingje, amin megszólaltak volna a pilóták is. Pontosabban egyelőre csúszik, nem tudni, meddig. Az, hogy már a góréknak is meg kell jelenniük, nem sok jót tartogat, persze szinte biztos volt, hogy ők is képbe kerülnek.
Rosberg hibázott, és ennek köszönhetően vált biztossá a pole pozíciója - ami ugye ellentmondás, hibával elsőnek lenni sosem volt természetes. Így még senki nem szerzett pole-t Monacóban a több mint 60 futam alatt. Ha viszont most Rosberg megtarthatja az első helyét, egyértelmű lesz, hogy így lehet pole pozíciót szerezni, vagyis a jövőben is megismételhető.
Az Autosport és a SkySports is úgy értesült, nem a hiba miatt van veszélyben Rosberg pole pozíciója, hanem azért, ahogy visszatért a pályára - tolatott. Ebben elméletileg nem lehet probléma, most nézik a körülményeket a felügyelők. (Kicsit mintha a mindenképp találnunk kellene valami kifogást esete lenne.)
A két Mercedes van az első sorban, Hamilton Rosberg mellett, de a Ste Devote-ban csak egy autónak van hely egyszerre. Ki fog vajon visszavenni, ha egyszerre érkeznek? Senna-Prost-fíling, minden eddiginél jobban.
És a szombati szabadedzésen is. Ezutóbbin Rosberg csak harmadik lett, az RBR-es Ricciardo is előtte végzett - nem mintha ez bármit is számítana.
Keke Rosberget, akinek öt volt. Nico tavaly is a pole-ból indult Monacóban, és nyert is. Akkor színtiszta körrel vitte el az első kockát.
Épp a kanyar előtti egyenes végén van vége a második időmérőszektornak, így nem tehette meg, hogy egy pillanatra visszavegye a gázt, majd újra gyorsítson - mondja Anthony Davidson, a Sky volt F1-pilóta szakértője. Rosberg azt is jól tudta, Hamilton 10-15 másodperccel mögötte jön, mert az első gyors körüket is ebben a sorrendben futották.
Az FIA-ellenőrök bekérik Rosberg autójának és vélhetően Hamilton autójának telemetriai adatait, a németet biztosan meg fogják hallgatni, feltehetően az angolt is, meg bárkit a Mercedestől, akit akarnak. A vizsgálat sokáig eltarthat, lehet, hogy csak késő este lesz eredmény. A kérdés rettentő fontos, jelenleg az a helyzet, hogy az év legfontosabb időmérőjén felmerült egy kirívó sportszerűtlenség lehetősége. Monacóban az első rajthely az utóbbi tíz futamból 9-szer győzelmet jelentett, épp Hamilton volt legutóbb, aki nem az első helyről nyert, 2008-ban, esős futamon.
A volt világbajnok szerint "Hamilton ezt nem fogja könnyen feldolgozni", illetve ha Rosberget büntetnék, az is törést jelentene a két pilóta kapcsolatában.
Hamilton szűkszavúsága mindent elmond. "Ez egy pole-t érő kör volt. Ironikus az egész" - nagyjából ennyi jött ki belőle. A SkySports riporternője megkérdezte konkrétan, úgy gondolja-e, Rosberg direkt csinálta, válasz: "Nem felelek".
Az interjúk alatt és aztán a SkySportsnak nyilatkozva is elnézést kért Hamiltontól, és azt mondta, biztos volt benne, az angol az utolsó körével meg fogja őt előzni. De Rosberg miatt jött a sárga zászló, és lassítania kellett.
A Mercedes-főnök biztos Rosberg ártatlanságában, sima hibának tartja a kicsúszást, így alakult az egész, senki nem hibáztatható.
A felügyelők hivatalos vizsgálatot indítottak, hogy megtudják, miért nem tudott befordulni az időmérő kritikus pillanatában a német. Bebizonyítani, hogy direkt lett volna, szinte lehetetlen, Rosberg ránézésre simán elfékezte magát, ami megtörténik. A SkySports boxutcariportere azt jelentette, hogy bárkivel beszélt a depóban F1-szakember, azt felelte neki, biztosan direkt volt. A Sky-kommentátor Martin Brundle és közvetítő-kollégái szerint, akik rengetegszer újranézték az esetet, 70-30, hogy szándékos volt. Anthony Davidson, aki szintén ex-F1-es szakkommentátor, azt mondja, véletlen, Damon Hill azt mondja, véletlen, Johnny Herbert viszont a szándékosságra szavaz.
Nem hogy nem szóltak egymáshoz Rosberggel, alig néztek egymásra, miután beértek a parc fermébe. Holnap alighanem az első méterek után egymásnak ugranak majd, mögöttük pedig Ricciardo lesi majd a lehetőséget, ha valaki hibázna.
A Mirabeau-kanyar elején.
Így is mondhatnánk, felidézve a 2006-os Monacói Nagydíjat, amikor a ferraris leállt az időmérő végén "technikai probléma" miatt, hogy Alonso ne mehessen már gyorsabb kört nála.