Azonnali hatállyal korlátozza a depóból a pilótának küldött rádióüzeneteket az FIA, tudta meg az Autosport csütörtökön. Charlie Whiting az F1-munkacsoport monzai ülése után pár nappal levélben közölte az istállókkal a módosításokat.
Eszerint a továbbiakban tilos olyan információt közölni a versenyzővel, ami segíti a vezetésben és gyorsabb köridőhöz segítheti. Az előírásokban benne van, hogy a pilótának "egyedül és segítség nélkül kell vezetnie a kocsit", és ezt fogják mostantól keményen betartatni.
"Vagyis a boxból az autóba érkező információ nem tartalmazhat olyan részleteket, amik a kocsi vagy a versenyző teljesítményét növelik" - áll Whiting levelében a lényeg.
Például tilos olyat mondani, hogy xy gyorsabb nálad az 1, 2, 5-ös kanyarban, vagy lassabb vagy a sikánban, fékezz előbb a hajtű előtt, xy módba tedd a kocsit, csökkentenünk kell a fogyasztásod, stb.
Leginkább a Mercedesnél hallhattunk hasonlókat idén, ahol Rosberg és Hamilton között nüanszok döntenek, és a két rivális, illetve mérnökeik mindent tudni akarnak a másikról, annak gépéről és teljesítményéről. Másoknál a fogyasztásra vonatkozó információk hiányozhatnak nagyon.
Továbbra is lehet rádiózni viszont, ha a biztonság megköveteli, például ha hirtelen veszélyforrás lesz a pályán, illetve a kerékcsere-stratégiák miatt.
Érdekes része Whiting levelének, hogy felhívta benne újra az istállók figyelmét, hogy a depóból az autó felé az adatátvitel is szigorúan tilos. Ez már évek óta így van, nem tudni, miért nyomatékosította ismét az FIA-igazgató.
A pilóta ellenben továbbra is bármit mondhat a csapata felé, őket semmiben nem korlátozzák továbbra sem. Elméletileg a külső infók szűkítése az ügyesebb, tehetségesebb versenyzőknek kedvez.
A szigorítás a jövő hétvégi Szingapúri GP-n lép életbe a gyakorlatban.