A Forma-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting az FIA pénteki sajtótájékoztatója után szombaton tovább egyeztetett a csapatokkal a lehetséges biztonsági változtatásokról, melyekkel még biztonságosabbá tennék a futamokat Jules Bianchi szuzukai balesete után.
A legfrissebb tervek szerint bevezetnék a virtuális Safety Cart, ami annyit jelentene, hogy az olyan baleseteknél vagy eseményeknél, melyeknél korábban nem küldték fel a SC-t a pályára, a versenyzőknek egy bizonyos köridőn belül kellene autózniuk, vélhetően jelentősen csökkentett tempónál.
Ezt akkor alkalmaznák, amikor a pályabírók megítélése szerint viszonylag gyorsan el lehet hárítani a veszélyt, ugyanakkor pályabírók, vagy mentőjárművek közbeavatkozására is szükség van. Ez lényegében a most is használatos rendszer kiterjesztése lenne, jelenleg ugyanis amint pályára küldik a SC-t, a pilótáknak azonnal le kell lassítaniuk, hogy bevárják a biztonsági autót az élre.
Ezt a rendszert ugyanakkor az autók bonyolultsága miatt nem tudják egyből alkalmazni, legkorábban az Amerikai Nagydíjon találkozhatunk majd vele három hét múlva, de ott is csak tesztüzemben. A tervek szerint az egyik szabadedzés után próbálnák ki, hogy működne éles helyzetben.
Whiting emellett azt is közölte, hogy a hétvégén, illetve a folytatásban is fokozott óvatossággal járnak majd el minden esetleges baleset idején.