Hiába kell minél előrébb végeznie a németnek, neki az is kell, hogy Hamilton lehetőleg minél hátrébb legyen. Ha csak a gázt nyomja, akkor helyet hagy az angolnak, hogy kényelmesen beálljon a második helyre. Viszont ha mindenkit feltart, akkor bízhat abban, hogy valaki hátulról meg tudja támadni Hamiltont, visszacsúsztatva akár a harmadik, vagy még rosszabb helyre.
Persze ezzel is kockáztatna, hiszen így meg egy kerékcserénél bukhatná az első helyét, ha Hamilton megnyomja a tempót, amíg Rosberg a boxban van.
Átváltunk a futam élő közvetítésére, azt itt tudják követni.
Massa épp most kint a pályán, de Button már kint a McLarennel. A Red Bull viszont még a boxban, épp Vettelt búcsúztatják.
Tavaly Vettel a második helyről indult Abu-Dzabiban, Mark Webber volt az élen, de az első kanyarban már a német fordulhatott elsőként.
Hiába kell minél előrébb végeznie a németnek, neki az is kell, hogy Hamilton lehetőleg minél hátrébb legyen. Ha csak a gázt nyomja, akkor helyet hagy az angolnak, hogy kényelmesen beálljon a második helyre. Viszont ha mindenkit feltart, akkor bízhat abban, hogy valaki hátulról meg tudja támadni Hamiltont, visszacsúsztatva akár a harmadik, vagy még rosszabb helyre.
Persze ezzel is kockáztatna, hiszen így meg egy kerékcserénél bukhatná az első helyét, ha Hamilton megnyomja a tempót, amíg Rosberg a boxban van.
Tökéletes alkalom arra, hogy megemlékezzünk a 2004-es makaói Forma-3-as futamról, ahol Nico Rosberg és Lewis Hamilton már a második körben a kavicságyban kötött ki, miután összeütköztek.
Őt nem nagyon kell majd megelőznie a két Red Bullnak, mert a franciának lesz egy áthajtásos büntetése az első három körben, hiszen a motorcsere miatti 20 helyes büntetésből nem sokat töltött le.
Így minden világos lesz, hála az F1Fanaticnak.
End of season picture. Gentlemen, smile! #F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/5dkcY3f567
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) November 23, 2014
Idén utoljára. Elég meleg van Abu-Dzabiban, biztos élvezni fogják.
Tegnap került elő ismét a 22 éves belga pilóta neve, aki könnyen lehet, hogy a negyedik érintett a McLaren pilótakeresésében. Ron Dennis tegnap legalábbis arról beszélt, hogy nem három, hanem négy versenyző között döntenek majd.
Nos, Vandoorne-nak szerződése van a McLarennel, tegnap megnyerte az idény utolsó előtti GP2-es futamát Abu-Dzabiban, ma a hatodik lett, ezzel pedig második lett a világbajnoki pontversenyben az első évében. Lehet, hogy csak erre az eredményre akarta felhívni a figyelmet a McLaren? Vagy tényleg neki adnák Fernando Alonso mellett a másik Honda-motoros kocsit?
Nico Rosbergnek legalább az első ötben kell végeznie ahhoz, hogy világbajnok lehessen, míg Lewis Hamiltonnak egy második automatikus vb-címet jelentene. De hogy néznek ki pontosan a mai lehetséges kimentelek?
Grosjean a motorcsere miatt kapott 20 rajthelyes büntetést, míg Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo a szabálytalan első szárnyak miatt került hátra, hiszen kizárták őket az időmérőről. Mindezek után így indulnak majd a versenyzők:
1. sor: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
2. sor: Valtteri Bottas, Felipe Massa
3. sor: Danyiil Kvjat, Jenson Button
4. sor: Kimi Raikkönen, Fernando Alonso
5. sor: Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne
6. sor: Sergio Perez, Nico Hülkenberg
7. sor: Adrian Sutil, Esteban Gutierrez
8. sor: Pastor Maldonado, Kobajasi Kamui
9. sor: Will Stevens, Romain Grosjean
A boxutca elejéről indul: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Tegnap jelentette be a csapat, amit nagyjából biztosra lehetett venni, miszerint jövőre is Sergio Perez lesz Nico Hülkenberg csapattársa.
Korábban viszont lehetett olyan pletykát hallani, hogy a Force India üresen hagyna egy helyet esetlegesen Jenson Buttonnak (vagy Kevin Magnussennek), így viszont tulajdonképpen egyetlen hely maradt az F1-ben, a Toro Rossónál Max Verstappen mellett, oda pedig vélhetően fiatal pilótát visznek, nem öreget.
Vagyis vagy Button marad jövőre Fernando Alonso mellett a McLarennél, vagy nem nagyon lesz maradása az F1-ben.
Christian Hornerék tegnap még azon vitatkoztak az FIA-nál, hogy ha ki is cserélik a szabálytalannak talált első szárnyelemeket, akkor azt hasonló alkatrésszel váltják ki, így maradhatnának a rajtrács végén. Az FIA szerint viszont nem így volt, így a csere után mehettek a boxutca elejére, így viszont további beállításokat is módosíthattak. A legvalószínűbb az, hogy előzési üzemmódra tették át a két kocsit, hogy hátulról mindenkit befoghassanak az egyenesekben.