Az FIA motorszabály-értelmezésével nem ért egyet a McLaren, és gyorsan jelezte is, hogy kapcsolatba lépett ezügyben a Nemzetközi Autós Szövetség vezetőivel. A szervezet - saját figyelmetlensége, egy kiskapu miatt - három motorgyártónak egész évben kénytelen engedélyezni a motorfejlesztést, a Hondának viszont február 28-án be kell fejeznie a munkát turbómotorján: idén kapcsolódik be a Forma-1-be, és tavaly, amikor a másik három elsőéves volt, azoknak is február 28-a volt a határidő.
A McLaren szerint ez az elbánás igazságtalan, így az istálló levelet írt a FIA-nak, gondolja meg a döntést. Jövő héten a McLaren főnökei találkoznak is Charlie Whiting FIA-képviselővel, hogy megtárgyalják a lehetőségeket, az Autosport viszont úgy értesült, a szövetség nem fog engedni.
Az újság forrásai szerint Whitingék álláspontja az, hogy a Honda tavaly egész évben dolgozhatott a turbóján, míg a Ferrarinak, a Mercedesnek és a Renault-nak be kellett fagyasztania a fejlesztéseket a versenyévad kezdetén. Másrészt a FIA arra hivatkozik, hogy az újonnan érkezők nem kaphatnak mentességet az első évi korlátozás alól, és a Hondát sem kecsegtették ilyesmivel.
A második megállapítás egyértelmű, az első viszont, hogy a Honda szabadon fejleszthetett 2014-ben, óriási csúsztatás: a Honda ugyanis nem versenyzett, és nem is tesztelhette a motorját a pályán, csak a próbapadon dolgozhatott. Maximum a párnapos, szezon közbeni, kollektív teszteken futhatott volna pályán, valamilyen kasztniban a motor, míg a többiek 20 versenyhétvégén át mentek a turbóikkal. A Hondának saját tesztautót kellett volna építenie, hogy ezeken a teszteken részt vehessen, ugyanis a McLaren tavaly még Mercedes motort használt, szezon közben nem építhette be a Hondát.
Vagyis a japánok hátrányban voltak tavaly, és hátrányban lesznek idén is az ellenfelekhez képest, és ezzel hátrányban lesz a McLaren, még konkrétabban a két pilótája, Fernando Alonso és Jenson Button.