Räikkönen a teszthétnyertes, az RBR hülye alkatrész miatt bajban
További Forma-1 cikkek
- További két évig élvezhetjük a Taylor Swift-jelenséget a meccseken
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
Kimi Räikkönen állt az élen a nap felénél a jerezi teszt utolsó, negyedik napján. A ferraris minden gond nélkül tett meg mintegy 50 kört délután egy óráig, legjobbja 1:22.537 volt, amit kemény gumin ért el.
A keddi leggyorsabb Sauber a másik pilótájával, Marcus Ericssonnal volt a harmadik helyen, míg a két Ferrari-motoros kocsi közé Max Verstappen Toro Rosso-Renault-ja férkőzött be, mindössze két tizeddel Räikkönen mögé.
Kissé furcsa, hogy míg a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso már a nap feléig túljutott az 50 körön, addig Danyiil Kvjat elméletileg ugyanazzal a motorral még csak 8 körnél jár az RBR-rel. Sőt, kedden Daniel Ricciardóval a volánnál már motort is kellett cserélni a gépben.
Cyril Abiteboul Renault-főnök elárulta, „egy kis hülye alkatrész” okozza a gondokat, ami a tavalyi motorban hibátlanul működött. Csakhogy továbbfejlesztették, és a benzinpumpánál ezt a kis fémelemet nem ellenőrizték le, annyira jelentéktelennek gondolták. Már a gyárban, az utolsó próbákon kiderült, nem az, csakhogy kijavítani már nem volt idő. Emiatt szenvedett kedden a kocsi, és emiatt nem lehet vele hosszabb etapokat menni. A következő tesztig megoldják, ám jelenleg együtt kell vele élni. Kvjátnál az ERS-sel, az E-rendszerrel volt gond, ám könnyen lehet, hogy ez is a „hülye elem” sara.
Jerezi teszt, 4. nap, az állás 13:45-kor
1 Kimi Räikkönen Ferrari 1m22.537s
2 Max Verstappen Toro Rosso 1m22.817s +0.280
3 Marcus Ericsson Sauber 1m23.551s +1.014
4 Lewis Hamilton Mercedes 1m23.633s +1.096
5 Romain Grosjean Lotus 1m23.802s +1.265
6 Felipe Massa Williams 1m24.101s +1.564
7 Danyiil Kvjat Red Bull 1m25.590s +3.053
8 Jenson Button McLaren 1m27.872s +5.335
Kvjat kora délután újra ki tudott jönni, és ment is 12 kört, azaz ebéd után nem sokkal 20 fordulónál járt.
A másik kínlódó nagy név, a McLaren a délelőttöt újra a depóban töltötte, de délután beindulni látszik, és Jenson Button már csak 5,3 másodperccel lassabb Räikkönennél. A Honda lassan-lassan kezd fejlődni.
A Mercedes úgy ment, mint az első három napon: Hamilton egy másodperccel állt Räikkönen mögött, negyedikként, de a legtöbb kört teljesítette még úgy is, hogy az angol egyszer megpördült, és nem tudott továbbmenni. Kis kényszerszünet után a Merci aztán simán tudta folytatni a munkát.
Ebéd után
Kimi Räikkönen aztán fél négykor 1:20.841-es kört futott, ami a teszthét legjobb ideje, egy tizeddel veri ferraris csapattársa, Sebastien Vettel korábbi csúcsát is. A nap végéig ezen nem javított, bár sokszor közel került hozzá. A Ferrari teljesítette a négy nap első és második idejét is, az olasz kocsi le sem robbant, tökéletes bemutatkozáson van túl a csapat.
Hamilton és a Mercedes tette meg ismét a legtöbb kört, valószínűleg ők kínozták meg legjobban a kocsijukat, mind a négy napon versenybeállításokkal és sok benzinnel köröztek, hogy mielőbb előcsalják a gép hibáit, fejlesszék a megbízhatóságát.
A Sauber-Ferrari megbízhatósága már rendben, ám ők kevesebb benzinnel és puhább gumikkal trükköztek a minél jobb időért, így lett aktuális versenyzőjük minden nap dobogós, szerdán Ericsson második.
Közel sem áll ilyen jól a Red Bull és a McLaren, két nagy név. Az RBR délutánra ugyan kiküszöbölte a fent már említett ERS-gondot, de összességében így is 34 körrel kevesebbet tudott megtenni, mint a szintén Renault-motoros Toro Rosso. Nem örülhetnek, rengeteg dolguk van a következő tesztig.
Persze nem annyi, mint a McLaren-Hondának, ami reggel az olajszinttel kapcsolatos problémák miatt késett, délután pedig motorhiba miatt fejezte be fél négy körül a napot, a benzinpumpa romlott el.
A Williams-Mercedes összességében nagyon megbízhatóan teljesített, bár nem volt az időlista élén, igaz, valószínűleg a Mercedeshez hasonlóan nem is ez volt a célja.
A Lotus ahhoz képest, hogy nem lett kész időben, így az első napot kihagyta, illetve annak ellenére, hogy milyen pocsék volt a tavalyi kocsija, egészen szépen ment, és nem is annyira keveset.
Folytatás február 19-én, csütörtökön, már Barcelonában.
Jerezi teszt, 4., utolsó nap, végeredmény
1 Kimi Räikkönen Ferrari 1m20.841s - 106 kör
2 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m22.019s 1.178s 112
3 Lewis Hamilton Mercedes 1m22.172s 1.331s 116
4 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1m22.553s 1.712s 97
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 1m23.116s 2.275s 73
6 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1m23.802s 2.961s 53
7 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1m23.975s 3.134s 63
8 Jenson Button McLaren/Honda 1m27.660s 6.819s 35