A Red Bull Racing a kivonulással fenyeget
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Kiszállhat a Forma-1-ből a Red Bull, ami az utóbbi öt világbajnokságból négyet megnyert, állítja az istálló különleges tanácsadója, Helmuth Marko. A veterán menedzser az osztrák újságíróknak beszélt erről a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után, tudta meg az Autosport.
"Mint minden nyáron, idén is kiértékeljük a helyzetet, a bevételeket és a kiadásokat. Ha teljesen elégedetlenek vagyunk, kivonulhatunk a Forma-1-ből. Igen, megvan a veszélye, hogy Mateschitz úr elveszíti az F1 iránti szenvedélyét."
Dietrich Mateschitz a Red Bull tulajdonosa, milliárdos üzletember, ő hozta létre a csapatot tíz éve, majd 2010 és 2013 között Sebastian Vettellel zsinórban négy vb-t nyertek. Tavaly viszont nagyon visszaestek, mert a turbómotorok megváltoztatták az erőviszonyokat. A Mercedes motorja zseniálisan sikerült, de az övék, amit a Renault gyárt nekik, jóval gyengébb lett. Még így is meg tudtak nyerni tavaly három versenyt, de idén - nagyon úgy tűnik - még jobban visszaestek, Melbourne-ben a legjobb kocsijuk hatodik lett Ricciardóval, a csapattársa, Danyiil Kvjat el sem tudott indulni, mert az autót be sem tudták indítani.
"A technikai szabályok érthetetlenek, túl bonyolultak és az egész túl drága. Egy mérnök írta őket, meg van kötve a kezünk. Mi is költségcsökkentést akartunk, de így az is lehetetlen. Egy olyan tervezőt, mint Adrian Newey kiherél a jelenlegi motorformátum. Ezek a szabályok meg fogják ölni a sportot" - mondta Marko.
Newey állítólag már tavaly háttérbe vonult az F1-től a csapaton belül, ám ennek semmi jele, folyamatosan ott van minden versenyen és teszten, Ricciardo pár napja arról beszélt, mekkora befolyása és mennyi munkája van még mindig a kocsiban. Az viszont tény, hogy hiába tervez zseniális kasztnit, mivel a motorjuk legalább 50 lóerővel gyengébb, mint a Mercedesé, teljesen esélytelenek.
Az F1 2017-re tervez 1000 lóerős motorokat, ám még a Renault sem akarja, hogy a jelenlegi motorformulát drasztikusan megváltoztassák, a Mercedes pedig még inkább ellenezné. Előbbi anyagi okokból, utóbbi amiatt is, mert ugye folyamatosan nyer.
A motorkérdés, illetve az RBR helyzete igen bonyolult, be vannak határolva a lehetőségeik, mert a Renault-n kívül más motort vagy nem tudnának venni - a Ferrari és a Merci nem adna nekik -, vagy nem érné meg, mert a Honda a Renault-nál is sokkal gyengébb. A franciákkal egyébként a Red Bull Racing viszonya a versenyképtelenség miatt teljesen elmérgesedett.
"Ezek a motorrendszerek rossz megoldást jelentenek az F1-nek, és akkor is ezt mondanánk, ha a Renault lenne az élen" - fejezte be Marko. (De utóbbi megállapítását azért ne higgye el senki.)
Ha a Red Bull tényleg kiszállna, azzal két csapat veszne oda, az RBR és a fiókcsapat Toro Rosso, ami szintén a Renault-val szenved.