Hamilton simábban nem is kezdhetett volna
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A címvédő csapat számára tehát eseménytelen volt a szezon első futama, a mezőnyben viszont bőven volt történés. Sőt, már a rajt előtt is, hiszen a futam előtt nem sokkal derült ki, hogy az orvosok nem engedik autóba ülni a williamses Valtteri Bottast, akinél egy apró szakadást találtak az egyik porckorongjában.
A rajtig két másik versenyzővel kisebb lett a mezőny, Kevin Magnussen és Danyiil Kvjat ugyanis a rajtrácsra tartva kiesett: a dán McLarenje elfüstölt, az orosz Red Bulljában pedig a váltó ment tönkre.
A következő kiesés már az első kanyar végén megvolt. Miután Kimi Räikkönen Ferrarija kicsit összeért Carlos Sainz Toro Rossójával, kisebb tömörülés alakult ki, amiben a lotusos Pastor Maldonado járt a legrosszabban. Ahogy megpróbálta elkerülni az ütközést, megforgott alatta a kocsi és a menetiránnyal szemben a falnak csapódott. Jött is a Safety Car, így lényegében azzal indult a szezon.
Romain Grosjean a másik Lotusszal már az első kör végén kiállt, majd a futam második felében a 19 éves Max Verstappen, illetve Kimi Räikkönen is feladta a versenyt.
A másik Ferrari Sebastian Vettellel viszont nagyon jól ment, a boxkiállásos taktikájuk is bejött, ott sikerült ugyanis elvenni a harmadik helyet Felipe Massától, akitől emiatt sűrű elnézést is kért csapata. Räikkönen is jól haladt, ám ő egy elrontott boxkiállás után kénytelen volt félreállni. Hiába volt harcban a negyedik helyért, a csapat nem megfelelően rögzítette a bal hátsó kerekét, ezért nem tudta folytatni a versenyt, ráadásul emiatt büntetésre is számíthat majd a maláj futamon. A nap meglepetése viszont nem is az újra erőt mutató Ferrari volt, hanem a szintén az olaszok motorjával szerelt Sauber. (Később az FIA bejelentette, hogy mivel a kerék rögzítőrendszere működött, a csapat pedig egyből leállt a hiba felfedezése után, nem büntetik meg Räikkönent.)
Felipe Nasr, az újonc brazil ugyanis az ötödik helyre hozta be azt a csapatot, aminek tavaly egyetlen pontot sem sikerült gyűjtenie, erre a teljesítményre pedig a bravúr szó is kevés. Ez egyébként a Sauber történetében a legjobb bemutatkozás volt. Jól ment a másik Sauber is Marcus Ericsonnal, ő a 16. helyről indulva lett a nyolcadik.
A McLaren-Honda visszatérése viszont meglehetősen pocsékra sikerült. A Fernando Alonso helyére beugró Magnussen elindulni sem tudott, és Jenson Button bár végig tudott menni, Hamiltontól két kört is kapott. De legalább végig tudott menni a futamon, amin csak egy helyre volt a pontszerzéstől, az 58 körös táv pedig bizakodásra adhat okot, a szezon előtti teszteken ugyanis egyszer sem tudott megtenni ennyit az új kocsi.
Ausztrál Nagydíj - Futam
H | Pilóta | Csapat | Idő | Pontok |
0 | Daniil Kvyat | Red Bull Racing | DNS | |
0 | Kevin Magnussen | McLaren | DNS | |
0 | Kimi Räikkönen | Ferrari | DNF | |
0 | Max Verstappen | Toro Rosso | DNF | |
0 | Pastor Maldonado | Lotus | DNF | |
0 | Romain Grosjean | Lotus | DNF | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31:54.067 | 25 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | +1.36s | 18 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | +34.523s | 15 |
4 | Felipe Massa | Williams | +38.196s | 12 |
5 | Felipe Nasr | Sauber | +95.149s | 10 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | +1 lap | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | Force India | +1 lap | 6 |
8 | Marcus Ericsson | Sauber | +1 lap | 4 |
9 | Carlos Sainz | Toro Rosso | +1 lap | 2 |
10 | Sergio Perez | Force India | +1 lap | 1 |
11 | Jenson Button | McLaren | +2 laps |