Piercarlo Ghinzani Osellája is kifújt, a jobbhátsó kerék igen furcsán áll rajta. Itt is a hátsó felfüggesztéssel lehetett valami, mint Dannerrel, mert a veterán olasz nem ütközött. Rosberg az előző körben Prost után kihajtott kerékcserére, de érintetlenül visszaküldték, most sikerült letudnia gond nélkül. Ő az ötödik helyről állt ki, Dumfries volt a hatodik.
Idén rendezik a 30. Forma-1-es futamot Magyarországon, de milyen is volt az első? Ilyen: itt végigkövetheti szinte körről körre, hogyan kezdődött az F1 a Hungaroringen. Pályán Prost, Mansell, Senna, Piquet, Berger, Rosberg és az összes többi menő.
Senna a leggyorsabb kört is teljesítette, folyamatosan húz el Piquet-től.
Senna nagyon rákapcsolt. Rosberg autóját betolták a garázsba, vége.
8 mp-ig tartott, elég jól ment, de persze Senna átvette a vezetést, úgy 20 mp-cel. Mansell nagyon lemaradt, majd egy perccel. Fabi Benettonja is lerobbant, vége a versenyének.
Piquet, Senna, Mansell, Berger, Dumfries, Brundle a sorrend. Tambay autója megállt pontosan a pálya közepén, épp a célegyenesre fordulva. A pályamunkások beszaladtak, hogy letolják, majd úgy 3 mp múlva teljes sebességgel ért oda a csapattárs Jones és Mansell. Ijesztő volt. Sárga zászló nem bukkant fel a közelben. Dumfries kerékcseréje simán ment, 10 mp.
De most már csak 2,5, Piquet beszorult az egyik Tyrrell mögé. Piquet aztán Teo Fabi Benettonja mögött is veszített egy kis időt, de őt azért sokkal gyorsabban meg tudta előzni. René Arnoux Ligier-jén kereket cseréltek, gond nélkül.
Piquet és Senna között folyamatosan 3-4 mp a különbség.
Alboreto törött első szárnnyal hajtott a depóba, elkezdték neki cserélni, de feladta. Kiderült, hogy Rosbergnek defektje volt.
Boutsen kicsúszott az emelkedős balos utáni hosszú visszafordítóban. Ott is ragadt a porban kisidőre, de vissza tudott állni. Warwick Brabham-BMW-je viszont magától állt meg, oltották a motort, az angol feladta.
Mansell kereket cserélt, Piquet és Senna is lekörözte az egyik Tyrellt.
A másik viszont épp beállt a depóba, Rosbergnek is hasonló gondjai lehetnek. És mintha azt mutogatná, hogy a fékjei sem fognak tökéletesen. Ennek ellenére visszaállt a versenybe.
Piquet nem tud jelentősen elhúzni, csak négy másodperccel van Senna előtt. A másik Ferrarin, Stefan Johanssonén is kereket cseréltek.
Piquet az élen az egyik Ligier-t körözte le. Senna, Mansell, Dumfries, Berger, Warwick a sorrend.
Alboreto Ferrariján cseréltek kereket, 10 mp sem kellett hozzá, egész tiszta volt.
Ghinzani Oselláját kitolták a pályamunkások, sárga zászlók mellett.
Piquet most a megmaradt Zakspeedet körözte le, Jonathan Palmert. A brazil mögött Senna, Mansell, Dumfries, Alboreto és Berger jön.
Piercarlo Ghinzani Osellája is kifújt, a jobbhátsó kerék igen furcsán áll rajta. Itt is a hátsó felfüggesztéssel lehetett valami, mint Dannerrel, mert a veterán olasz nem ütközött. Rosberg az előző körben Prost után kihajtott kerékcserére, de érintetlenül visszaküldték, most sikerült letudnia gond nélkül. Ő az ötödik helyről állt ki, Dumfries volt a hatodik.
Prostról a teljes burkolatot lekapták, a tartalék autó azért nem az igazi, emlékezzünk, az első számú már a boxból a rajthoz menet tönkrement alatta. Piquet már le is körözte. Mansellé a leggyorsabb kör.
Piquet 5 másodperc előnnyel halad az élen, ő a leggyorsabb ma, úgy tűnik. Prost lassulásának is megvan az oka: a McLaren a harmadik helyről jött kerékcserére, az megvolt, de aztán a motorburkolatot is meglazították, az orrkúpot pedig le is kapták a McLarenről. Baljós jelek.
És úgy tűnik, már nem is fog tudni, mert a brazil most elhúzott. Prost mögött Mansellt nem is látni, ő már nagyon le van maradva a negyedik helyen. A lekörözött Nannini már másodszor járt kerékcserén, a Minardi eszi a gumit.
Prost kergeti Sennát, de előzéssel még próbálkozni sem tud.
Piquet elkezdte a lekörözéseket, a megmaradt Minardi, Nanninié volt az első, aki kört kapott. Senna viszont beszorult mögé, így Prost teljesen a Lotus nyakára ment. A franciáé volt megint a leggyorsabb kör, még a 12. fordulóban.
Megvan az első előzés az első helyért a Hungaroringen! Piquet a célegyenes végén beszúrt Sennának, aki nem tartotta szükségesnek lezárni a belső ívet. Végülis a Williams annyival gyorsabb volt, hogy kitudja, talán kívülről is meg tudta volna előzni a Lotust. Piquet tehát az élen, és azonnal kezd is elhúzni Sennától. Prost egész jól felzárkózott rájuk, már ő is látótávolságon belül van, harmadik. A mezőnyben Rene Arnoux pördült meg a Ligier-vel, sok port vert fel, ám folytatta.
Még egy körnek kell eltelnie, hogy a Brabhamet be tudják vontatni a depóba, ez kőkemény férfimunka volt. És mindenki túl is élte. Alan Jones közben kerékcserén volt, de gondok adódtak, sokat vacakolnak a kerekekkel, mintha fékprobléma lenne, de erre nem esküdnénk meg.
Az első kanyarban Piquet kívülről próbálta előzni Sennát, de esélye sincs, a Lotus lezárta a belső ívet, kívülről pedig nem elég gyors a Williams. Aztán a sikánnál is próbálkozik, fent a hegyen, a klasszikus lassítónál, de Senna itt is határozottan becsukja a kaput. Patrese Brabhamjét közben sikerült leszedni a rázókőről, keresztbe áll a pályán az érkezők előtt, de mindenkinek sikerül kikerülnie. Öt ember állja körbe a gépet, és vonszolja, hogy menetirányba tudják állítani. A verseny közben megy mellettük!
Piquet a kör végére teljesen Senna sarkában, szinte tolja le a Williams a Lotust. Patrese kocsiját még mindig mentik, már ott van a kerékvetőn egy utcai jármű is, próbálják levontatni. A sárga zászló elegendő ebben az esetben, nincs olyan veszélyes helyen a gép. Persze lehet, hogy igen, de a versenyigazgató úgy ítéli meg, senki nem hibázhat ott újra, bár centikre megy el a többi kocsi.
Piquet ebben a körben rengeteget hozott Sennán, egészen felzárkózott az egyik brazil a másik Brazil mögé, kezd csata kialakulni az első helyért. Ch. Danner Arrows-BMW-je a depóban rostokol, gumicserének indult, de más gondok is lehetnek, a hátsó felfüggesztéssel van valami. A németnek fel is kell adnia. Prosté a leggyorsabb kör, 1:34.999.
Patrese megpördült a célegyenes utáni, első lassítő előtti kanyarnál, és a Brabham-BMW fennakadt a magas kerékvetőn. A kocsi tovább tudna menni, az olasz nem fullasztotta le a motort, de egyszerűen nem ér le eléggé a kocsi két hátsó kereke a földre. Csak kaparja a füvet, visszatolni nem tudják. Patrese dühösen kiveszi a kormányt, a kocsi oldalának csapja, és kiszáll. Még egy autó búcsúzik, De Cesaris Minardija leparkolt a pálya szélén.
Piquet-é a leggyorsabb kör 1:35.237-tel, ez 151 kilométer/órás átlag. Még majdnem teli a tank, ugye tankolni nem lehet, a kocsik majdnem egész végig gyorsulni fognak.
Piquet megelőzte Mansellt a célegyenes végén, ez a Hungaroring egyetlen előzési pontja. Pár kör után úgy tűnik, olyan a pálya, mint Monaco, csak város nélkül. Az átlagsebesség 160 kilométer/óra körül van, ami az F1-ben meglehetősen lassú.