További Forma-1 cikkek
- Nem alakul jól a búcsú, Hamiltonnak a mezőny végéről kell indulnia utolsó mercedeses futamán
- Alig kezdődött el az utolsó versenyhétvége, jelentős hátrányba került a Ferrari
- Negyedik világbajnoki címe után újabb örömhírt osztott meg rajongóival Max Verstappen
- Riválisa szerint Max Verstappen évek óta terrorizálja a többi F1-es pilótát
- Hamarosan kikerül az F1-es naptárból Max Verstappen hazai versenyhétvégéje
Háromból három győzelem, és 36 pontos előny a világbajnokságban a második Lewis Hamilton előtt, zsinórban hat győzelem a tavaly évvégi hárommal együtt – ez Nico Rosberg jelenlegi tökéletes mérlege a Forma-1-ben.
A német tök simán nyert Ausztráliában, Bahreinben és Kínában is;
Még – tennénk hozzá a statisztikák alapján, de mégsem lesz ez olyan egyszerű, mint amilyennek jelenleg tűnik.
Az F1 történetében ez a szezon a leghosszabb, még 18 nagydíj van hátra, így Rosberg sikerszériája és potenciális világbajnoksága – úgy néz ki – egy embertől függ: mercedeses csapattársától, Lewis Hamiltontól.
Pedig a szezon előtti teszteken azt sejtettük, hogy a Mercedes idén végre kihívót kap, a Ferrari ígéretesen és nagyon fogadkozva ment neki a szezonnak. Lett is volna esélye gyorsan eredményt produkálni, mert az idény első kanyarjában Vettel Raikkönen előtt fordult, csakhogy egy stratégiai melléfogással elvesztették a versenyt, és egyik Mercit sem tudták megelőzni.
Bahreinben Vettel kiesése kínos volt, a Ferrari-motor a felvezető körön füstölt el, a német el sem tudott rajtolni. Raikkönen gyenge startja miatt csak a második helyért lehetett versenyben.
Kínában összekoccantak a Ferrarik, ez gyorsan elütötte őket attól, hogy megszorítsák Rosberget. Vettel visszaküzdötte magát másodiknak, de a realitás az, hogy a Mercedes úgy nyert háromból három futamot, hogy egyszer sem kellett a maximumot adnia.
Rosberg óvatosan nyilatkozik a Ferrariról, hangsúlyozza, az olaszok még nem mutatták meg, mit tudnak, de azt természetesen elhallgatja, hogy még őt sem kényszerítették rá, hogy egy futamon végig 100 százalékot adjon.
A vb állása
1. Rosberg, 75 pont
2. Hamilton, 39
3. Ricciardo, 36
4. Vettel, 33
5. Raikkönen, 28
Sőt, a Ferrarinak már hátra kell figyelnie, Sanghajban ugyanis a Red Bullok a sarkukba értek. Danyiil Kvjatot még tudta verni Vettel, az orosz harmadik lett, viszont ha nincs Daniel Ricciardo defektje, az ausztrállal meggyűlhetett volna a baja.
Eközben a Ferrari
Ricciardo Rosberg mellé kvalifikált az első sorba, lerajtolta, és vezetett, amikor lecsapott rá a balszerencse. Az időmérőn, ha kevéssel is, 1-3 tizeddel, de megverte mindkét Ferrarit a Renault-motoros autóval.
Nem véletlen, hogy a Ferrari-elnök Kínában már morgolódott is kicsit az elmaradt sikerek miatt, illetve hogy a csapatvezetők kiemelték, micsoda szerencse, hogy tavaly nem kötöttek motorszállítói szerződést a Red Bull Racinggel.
A Ferrari ugyanis erősebb a Renault-nál, Ricciardo azzal valószínűleg tisztán előttük lenne. Sőt, pontokban már így is veri a ferrarisokat, Ricciardo a három negyedik helyével harmadik a világbajnokságban, előzi Vettelt és Raikkönent.
Ez figyelmeztetés a Ferrarinak, nem ígéretes a jövőre nézve, a bajnokság szempontjából pedig azt jelenti, hogy
Már ha Hamilton összekapja magát, és elkezd nyerni. Hihetetlenül nagy meglepetés lenne, ha nem tenné, és visszaszürkülne másodiknak. Kínában rém peches versenye volt, váltócserével indult a hétvégéje, ami mínusz öt rajthely, ebből lett motorcsere, ami utolsó helyes indulás, majd az első kanyarban nekiütköztek, és a szárnycsere után sem jött egyenesbe a futama. Hetedik lett mindössze.
„Ellőttem az utolsó dzsókeremet" – értékelte a helyzetét Hamilton. A 36 pontos lemaradása sok, ő is érzi, mostantól virítania kell valamit, vagy Rosberg túlságosan meglép a világbajnokságban.
Az angol a múlt év októbere óta nem győzött, hat verseny óta nyeretlen. Ilyen hosszú sorozata 2013 őszén volt utoljára, az akkor még épülgető Mercedesszel. Hátránya nagy, de volt már ennél sokkal nehezebbnek látszó szituációban, nem is rég, 2014 szeptemberében.
Hét futam volt még hátra a világbajnokságból, amikor úgy ment Monzába a Forma-1, hogy Rosberg 29 ponttal vezetett Hamilton előtt. Az angol felállt, ötversenyes győzelmi sorozatot nyitott, a zárónagydíjon megszerezte a világbajnokságot. A 36 pont 18 versenyre a végétől így végképp emészthetőnek tűnik.
A történelem viszont egyértelműen Rosberg mellett szól, ám ő mégsem akar hallani erről.
„Csakhogy nekik nem Lewis Hamilton volt a csapattársuk” – replikázott a statisztikára Rosberg. - Ráadásul, idézte fel ő is, ez a mostani a leghosszabb szezon az F1-ben.
Mindkét megállapítása támadhatatlan, egyet kell vele érteni, az óvatos hozzáállás a legcélszerűbb, ha oda akar jutni év végére, ahová a másik kilenc elért.
Hamilton a legerősebb ellenfél, és az első két futamon látszott, hogy a sebességéből nem veszített. Melbourne-ben és Bahreinben is övé volt a pole, időmérőn megelőzte Rosberget, amire Kínában a motorproblémái miatt esélye sem volt.
Az évad kérdése egyértelműen az, hogy mikor szedi össze magát Hamilton. Ha ez megtörténik, pontosan arra számíthatunk, amit Rosberg ki is mondott:
Nagyszerű csata lesz köztünk, már várom.
A szezon a jövő hét végén, Szocsiban folytatódik, talán nevezhetjük ezt az európai szezon kezdetének.
Hamilton ott tavaly, az első Orosz GP-n győzött, nem csoda, hogy idén is oda tervezi az újraindulást, ami neki nagyjából a vb kezdetét jelentené.
A Forma-1 tehát idén, bár mindhárom futam mozgalmas volt, csak ezután lendülhet bele. Pozícióharcokat már láttunk a mezőnyben, az élcsata viszont most következhet.