Hamilton csak a mezőny végéről rajtolhat Spában
Az eddig sem volt titok, hogy Lewis Hamiltonnak legalább egyszer, de akár kétszer is be kell vállalnia a szezon második felében, hogy csak a mezőny végéről indul a motoralkatrészek cseréje miatt, az egyetlen kérdés az volt, hogy a Mercedes hol szánja rá magát ezekre a büntetésekre.
Az Autosport úgy tudja, hogy már most hétvégén, a Belga Nagydíjon bevállalják, miután a turbót és hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) is kicserélik a bajnok motorjában több más kisebb alkatrész mellett – ezzel lényegében egy teljesen új erőforrást raknak a kocsijába a szezon utolsó 9 futamára.
Sőt, az Auto Motor und Sport szakírója, Tobias Grüner úgy tudja, nem is sima csere lesz, hanem szombatra akár kétszer is lecserélhetnek mindent a bajnoknál. Péntekre, a két szabadedzésre ugyanis csak egy úgy belsőégésű motort, turbót és MGU-H-t tesznek a Mercedesbe, és ha ezek jól mennek, a harmadik szabadedzésre egy hetedik turbót és MGU-H-t is elhasználnak.
A pénteki cserékkel 15 rajthelyes büntetést kapna a brit (a motorból ugyan csak a negyediket teszik a kocsiba, de a hatodik turbó 10, az MGU-H-csere pedig még 5 rajthelyet jelent neki). A szombatra tervezett plusz cserékkel pedig végképp a sor végéről indulhatna csak.
Ezzel a Jenson Button által 2015-ben kihasznált, azóta sem szigorított rendszert kijátszva Hamilton két új motort is berakat a belga hétvégén, hogy a szezon végéig kevésbé kelljen spórolni. Button tavaly Mexikóban nevetséges, 70 rajthelyes büntetést szedett össze a McLaren-Hondával.
A Mercedes azért döntött a Belga Nagydíj mellett a cserére, mert Spában viszonylag könnyű előzni.
Hamilton 19 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt csapattársa, Nico Rosberg előtt a Belga Nagydíjhoz érkezve. A németnek pont az ilyen büntetések jelenthetik a legnagyobb segítséget a világbajnokságban.