Nem véletlenül írtunk pár hete arról, hogy fel kell kötni a gatyájukat a pilótáknak, ha kézben akarják tartani az idei Forma-1-es autókat, kétnapnyi tesztelés után Lewis Hamilton megerősítette, kell az erő az új gépekhez.
Sokkal fizikálisabbak a kocsik, mint eddig. Sokkal gyorsabbak a kanyarokban. Érzed az erőket a testedben, főleg a nyakadon. Olyan helyen is zúzódásaim vannak, ahol eddig soha
- idézte a Mercedes-pilótát az Autosport.
A szélesebb gumik és a szélesebb kasztni megtette a hatását, az autók még stabilabbak, a kanyarokban még gyorsabbak - ahogy vártuk -, már az első napon megdőlt a tavalyi tesztidény barcelonai körrekordja.
A lényeg, hogy az autók kézbentarthatóak, még ha a kanyarsebesség növekedett is, eddig kevés a kicsúszás, illetve nem több, mint az utóbbi években. Ehhez kellett a sokszor már durva téli tréning.
Fizikailag rendben vagyok, szerencsére csak fél-fél napokat vezetünk, és a télen elég keményen edzettem, hogy többet elbírjak
- mondta a háromszoros világbajnok.
A Mercedes annyira megbízható, hogy naponta 150 körre képes, ami egy pilótának két versenytávot jelentene, így a bajnokcsapat minden nap beülteti új emberét, Valtteri Bottast és Hamiltont is. Az egyik délelőtt, a másik délután vezet.