További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Lewis Hamilton 1.649 másodperccel volt gyorsabb az Ausztrál Nagydíj időmérőjén március végén, mint a 2016-os pole-idő, az angol kicsit csalódott is volt, hogy csak ennyit sikerült gyorsulni, holott mindenki 4-5 másodperces javulásról beszélt az új szabályoknak köszönhetően. De akkor hova lett a beígért óriási gyorsulás?
Megvan az, csak épp nem úgy kell nézni, ahogy elsőre gondolnánk. A 2017-re vonatkozó, merőben új szabályokat – szélesebb autók, szélesebb gumik, nagyobb első szárnyak, szélesebb, de laposabb hátsó szárnyak – ugyanis még 2015-ben jelentették be, a 4-5 másodperces javulást tehát nem a tavalyi, hanem a tavaly előtti időkhöz kell viszonyítani. Ráadásul ezt a konkrét számot egyetlen pályára, a megnövekedett leszorítóerőt legjobban megmutató barcelonaira értették, ahol egyébként az előszezoni teszteken tényleg lényegesen gyorsabbak voltak a korábbi évekhez képest.
Valójában viszont Ausztráliában is megvolt az a 4-5 másodperc, sőt.
2015-ben Lewis Hamilton 1:26.327-es idővel szerezte meg a pole-t Melbourne-ben, egy évvel később 1:23.837-tel tette meg ugyanezt, míg idén 1:22.188-as kör volt az időmérő legjobbja. Vagyis tavalyhoz képest ugyan csak 1.649 másodpercet gyorsult a Mercedes, de 2015-höz viszonyítva megvan a négy másodperc javulás, egész pontosan 4.139 mp.
Ugyanezt látjuk, ha a futamon futott legjobb kört nézzük: 2015-ben 1:30.945 volt a legjobb, tavaly 1:28.997, idén viszont 1:26.538, ami 4.407-es előrelépés.
Ha 2014-től nézzük, akkor már hat másodperc fölötti a javulás, mindez egy olyan pályán, ami azért nem lehet kihozni a legtöbbet a leszorítóerő előnyeiből. Sanghajban és Bahreinben sokkal jobban kijönnek majd az újítások, ráadásul idén nincsen fejlesztési kvótához (zseton) kötve egyik csapat sem, vagyis a motorerőn is sokat tudnak javítani fejlesztésekkel, amitől még gyorsabbá válnak majd a szezon végére a kocsik.
Egyelőre nem tudtuk meg, hogy Kínában mekkora a javulás, a pénteki első szabadedzésen vizes volt a pálya, a másodikat pedig meg sem tudták tartani, mert a mentőhelikopter nem tudott volna leszállni baj esetén a kijelölt kórháznál. Szombatra száraz időt várnak, vagyis az időmérőn majd kontextusba kerülhet a gyorsulás, hogy aztán a futamon újra esőben versenyezzenek – a mostani prognózis szerint.