További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
Múlt pénteken, a Kínai GP-n mutatták be a pilótáknak a shield, azaz pajzs fantázianevű fejvédőt, ami a glória és a szélvédő után a harmadik fejlesztés a pilótafülke védelmére. Az F1-csapatok tavaly megegyeztek, hogy 2018-ra bevezetnek valamit, most már három lehetőség közül választhatnak.
A pajzs jóval egyszerűbbnek tűnik az eddigi látott két megoldásnál, valójában egy plexi az autó elején, a pilóta előtt. A Motorsport.com beszámolója szerint a kisebb becsapódó tárgyaktól megfelelően véd, de nagyobbakat, mondjuk egy kereket, már nem bírna el.
Problémás az is, hogy a sisakot valójában teljesen szabadon hagyja, így oldalról és felülről bármi gond nélkül megközelítheti a versenyző fejét. A glória és a szélvédő ennél biztosan nagyobb védelmet nyújt.
Van viszont egy nagy előnye a pajzsnak: nem néz ki rosszul, alig változtat az autók dizájnján. Ami fontos, mert a glóriát leginkább a kinézete miatt utasítják el a kétkedők, de a szélvédő sem aratott osztatlan sikert az ízlés terén. Igaz, voltak vele komolyabb gondok is.
A pajzs első látásra favoritnak tűnik, mert valamennyit - közel sem annyit, mint a másik kettő - azért véd, és dizájnos is.
A Forma-1-es csapatok a hónap végéig többségi döntéssel szavazhatják meg, melyik találmányt tegyék kötelezővé 2018-ra, a jövő hónaptól viszont már egyhangú döntés kell a bevetéséhez. Vagyis ha április végéig nem megy át, akkor jövőre is fejvédő nélkül maradhat az F1, mert több csapat továbbra is szkeptikus, hogy egyáltalán szükség van-e rá, illetve, hogy megéri-e velük elcsúfítani a kocsikat.