Baku az új Monaco
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A 2017-es szezonra még szűkebbé vált az F1-szezon legkeskenyebb pontja azzal, hogy kiszélesítették a kocsikat, így Bakuban újra felmerült, van-e elég hely a pálya 8-as kanyarjában.
Normál esetben elég, de itt a szokottnál is kisebb hiba is elég lehet egy nagyobb bukáshoz – hogy mennyire, azt a Force India-pilóta Sergio Pérez mutatta meg, aki a másfél órás edzés utolsó harmadában tarolta le kocsijának jobb oldalát a falban.
Pérezt a belső rázókő dobta meg, amikor négy kerékkel újra talajt fogott, már nem tudta megállítani a kocsit, amiről a jobb hátsó kerék teljesen le is szakadt. A baleset miatt meg is kellett szakítani az edzést, amit végül hat percre indítottak újra.
A gyakorláson a két Red Bull volt a leggyorsabb, közülük is Max Verstappen, aki még csapattársára is majdnem fél másodpercet vert. Mögötte Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, illetve a kicsúszásig nagyon jól teljesítő Sergio Pérez végzett, az 5-6. helyeken záró két Mercedes, illetve Kimi Räikkönen nem futott igazán éles időt.
A McLarenek nehéz hétvégéje az első szabadedzésen sem lett sokkal könnyebb: miután eldőlt, hogy a csapat mindkét autóban kicseréli a turbót és hőenergia-visszanyerőt, mindkét pilóta komoly büntetéssel kezdte a hétvégét. Fernando Alonsónál ez egyelőre meg is állt 15 helynél, Stoffel Vandoorne viszont motorcsere miatt összesen 30 rajthelyes büntetésre számíthat, ezt a második edzés utánra tervezik nála.
A második tréningen fokozódtak a pályaelhagyások és megismétlődtek a falsúrolások. Perez ugyanúgy, ugyanott hibázott, de most megúszta, és csak a matricát szakította le a korlátról, ahogy egy másik ponton Kvjat és Massa is.
Az elfékezések miatt szinte több autó volt a bukótérben, mint a pályán, a rénézésre vicces, belegondolva irtó veszélyes pillanat az volt, amikor Vettel továbbfutott egyenesen egy balosban, Massa közvetlenül utána szintén, és beparkolt mögé. Egy kicsit időztek is ott, mert a brazil csak nehezen találta a rükvercet, Vettel rátolatott, nem tudott kimenni. De aztán a Williamsben is meglett a hátramenet.
Jolyon Palmer 40 perccel a vége előtt már nem tudott mozdulni, ugyanott ment a falnak, ahol korábban Perez kétszer. A Renault jobb első kereke kiszakadt, alig fértek el mellette az autók, pályabírók irányították őket.
Piros zászló volt érvényben úgy tíz percen át. Az órát - ahogy szokták - nem állították le. Több volt az elfékezés és a falkoccolás pénteken Bakuban, mint a teljes monacói hétvégén pár hete.
Alonsóval is megtörtént, de ez lett volna a kisebb baj: jó 20 perc volt még, amikor újra elszállt a McLaren-Honda motorja. A spanyol nem viselte jól, kivágta a fejtámaszt a pályára.
A slusszpoén Verstappené lett viszont, fél perccel a vége előtt a nap abszolút leggyorsabbja, Max Verstappen verte oda keményen az autóját az egyik balkanyarban. Egészen furcsán csúszott a falba, megpróbált a bukótérbe menekülni ő is, de a kocsi nem fordult el.
A második edzést is ő nyerte viszon, Bottas és Ricciardo előtt. Vettel megelőzte Raikkönent - 5. és 7. - , Hamilton pedig mintha újra szenvedne, csak tizedik lett, nagy hátránnyal.