Baumgartner visszacsempészte az igazi F1-et a Hungaroringre
Hosszú évek óta nem hallott zaj törte meg csütörtökön a Hungaroringen az ilyenkor szokásos F1-előkészületek szöszmötölését. Több garázsban is az összeszerelés alatt álló kocsik motorjait túráztatták, amikor a pitlane végén, a kijárathoz legközelebbi garázsban a sokak által annyira hiányolt, klasszikus V10-es motor utánozhatatlan visítása tört fel.
A Forma-1 új amerikai tulajdonosa, a Liberty Media a szezon első harmadában, Barcelonában döntött úgy, hogy minden további helyszínre viszik majd a korábbi Minardik vázára épített kétüleses versenyautókat, amiket Paul Stoddart felügyel. Kettő van belőlük, minden futamon szerencsés VIP-vendégek és médiamunkások tapasztalhatják meg testközelből, mit is jelent Forma-1-es autóban ülni.
A Magyar Nagydíjon természetesen nem is bízhatták az egyik autót másra, mint Baumgartner Zsoltra, aki nem kímélte alkalmi utasait, simán farolva indult neki a garázsból, a boxutca kijáratát elhagyva pedig már maximumra pörgette a kétülésest.
Odafigyelés nélkül is egyből feltűnt, hogy mennyire hiányzik a mostani F1-kocsiknál ez a jellegzetes hang, nemcsak a célegyenesen 300 km/h fölötti tempóval átszáguldva, hanem még a boxutcában gurulva is sokkal félelmetesebbnek, sokkal valódibbnak tűnt az élmény, mint a mostani V6-os turbóhibridekkel.
Ha van eszük a csapatoknak és az F1-vezetőségnek, a 2021-re (talán már 2020-ra) fejlesztett új motornál mindenképp arra törekednek majd, hogy legalább a V8-as korszakéhoz hasonló hangot csikarjanak ki belőle.
Indul a nyüzsgés
A csütörtök délelőtt elkapott érdekességeket galériánkban találják. A Barbie Force Indiát épp gépátvételre vitték, a gumikat pedig már szortírozták, mikor a boxutcában és a paddockban jártunk. A Hungaroringen még kevesen voltak, de a pilóták érkeznek a három órai sajtótájékoztatóra.