Kubica 4. hellyel tért vissza az F1-be a Hungaroringen
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Szerda reggel 9 óra után pár perccel elhagyta a boxot Robert Kubica a Renault-val, és megkezdte Forma-1-es visszatérést a hungaroringi teszten. Hat és fél év után először vezet azévi F1-autót, a 46-os számot választotta. (Valentino Rossiét a MotoGP-ből.)
Robert #Kubica driving our R.S.17!
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) August 2, 2017
Even our garage was too excited! #BudaTest pic.twitter.com/f5lpilaVuJ
A startja nem lett tökéletes, a garázsból kikanyarodva a jobb hátsó kerékkel eltalálta a falat, de az autónak baja nem lett ettől.
A próba arról döntött, képes-e újra versenyezni a Forma-1-ben.
Kubica júniusban és júliusban már tesztelt egy 2012-es Renault-val, mindkét próba remekül sikerült. A kérdés, hogy ennyire sérült karral lehet-e az F1-ben versenyezni:
Rengeteg lengyel jött Mogyoródra kedvence miatt, a célegyenes végén, a főtribünön két szektort megtöltöttek. Voltak persze magyarok is közöttük, Kubica minden egyes kihajtását óriási üdvrivalgás kísérte, amikor csak meglátták a sárga-fekete kocsit, üvöltöttek.
A Hungaroring immár duplán történelmi Kubicának, 2006-ban itt futotta első nagydíját is az F1-ben.
Nem csak ő volt viszont a pályán, hanem Vettel is, aki korán az időlista élére állt, Sainzot előzte. A Mercedesnél George Russell, az egyik növendékük már a glóriás fejvédővel a kocsin gyakorolt.
Első blikkre nem nézett ki vészesen rosszul a szerkezet, és közel sem annyira feltűnő élőben, mint a képeken.
Kubica mintegy félóra pihenő után gurult ismét a pályára, és immár gyors kört is futott. 1:24.299 volt az első ideje, öt másodperccel lassabb Vettelénél. 1:19.328-at ment a ferraris. A második köre Kubicának már 1:22.701 volt, másfél másodpercet gyorsult. Vettel is, 1:18.073-ra. A Renault ezután újra visszajött a depóba.
Vettel az élen eközben 1:17.646-ot ért el, Russell a glóriával 10 óráig, az első óra végéig nem ment gyors kört, hamar le is vették róla a fejvédőt.
Majdnem pont 10 óra volt, amikor Kubica 1:22.130-at futott, amivel ugyan maradt az ötödik helyen, de a legjobbján majdnem hét tizedet javított.
Könnyedén lépegetett szinteket, háromnegyed tizenkettőkor a negyedik helyen állt, 1:19.681-es körrel, 2,5 másodperccel Vettel mögött. A McLaren-tesztelő Lando Norris és George Russel viszont csak hét, illetve két tizeddel volt gyorsabb nála.
Fél 12 körül érkezett a Ferrariba Kimi Räikkönen, átvette Vetteltől a kocsit, és azonnal a második idővel nyitott, amit ebéd előtt nem sokkal Lando Norris visszavett tőle.
Kubica eközben szépen gyűjtötte a köröket, ebédszünetre, azaz egy órára 76 körig jutott, vagyis ő fordult a legtöbbet a nap első, négyórás felében. Másfél órával a teszt vége előtt már 124 körrel állt a lengyel, egyedül a Williamsnél gyakorló Luca Ghiotto körözött többet nála, ám Kubica a végére felgyorsult, ment egy 1:18.952-es időt, persze nem tudjuk, milyen beállítások mellett. Ez a kör nagyjából fél másodpercre volt Jolyon Palmer kvalifikációs idejétől, amivel megszerezte a 10. helyet múlt szombaton.
Kubica utána 1:18.572-re javított - Palmer hétvégén 415-öt tudott -, a lengyel a negyedik helyen verte a két Toro Rossót, Sainzot és Kvjatot. Csak Vettel, Lando Norris és Räikkönen maradt előtte a nap végéig. A tesztet hat perccel a vége előtt beszüntették, így Kubica 142 körnél állt meg, ami picit több mint két versenytáv a Hungaroringen.