Eldobott 1 másodpercet, Hamilton ezzel elhúz, mindjárt 10 másodperc fölött lesz a mercis előnye.
Hamilton veri fel a vizet, meg mindenki más, alig látni a felhőben.
Pérez, Bottas, Palmer, Vandoorne, Ocon, Sainz és Magnussen még pontszerző helyen. Vettel, Verstappen és Räikkönen kiestek.
Verstappent zárta be a két Ferrari az első métereken, a holland mindkettővel összeért, Räikkönen autója azonnal megpörgött. Vettelé is megsérült, de ő még el tudott kanyarodni. Verstappen és Räikkönen kicsúsztak az egyes kanyarban, az egyik McLarent, Alonsót is telibe találták, de ő folytatni tudta. Vettel kicsit később pördült meg, lebontotta a Ferrari elejét, de előtte már, a Räikönnennel ütközésben megsérült a kocsi bal oldala is.
Még több szögből a drámai rajtbaleset.
Megforgott, akkor hagyta el a kocsi elejét. A bal oldaldoboz is sérült, nem is megy a többiek után.
Takarítani kell a romokat.
Vettel jött befelé, miatta nem volt hely. Egy Mclarent is telibe találtak az első kanyarban.
Nincs első szárnya, a bal oldala teljesen tropa. Verstappen is kiesett, Räikkönen is.
Engedélyt kaptak erre, az időmérő végén csapta meg egy kicsit a falat a német.
Nem elég, hogy felverik a vizet, azt még rettentő erős lámpák be is világítják. Teljesen ismeretlen terepen az F1 az első villanyfényes esőfutammal.
Úgy néz ki, lesz rajt, meglátjuk, ki taktikázott jobban a gumikkal.
Az első hatos, vagyis a Ferrarik, a Red Bullok és a Mercedesek intermediate gumikon, ahogy Sainz, Kvjat, Grosjean és Stroll is, a többiek extrém esőgumit választottak.
Hát ez érdekes lesz.
28 fokos a levegő, 33 fokos az aszfalt, ami egyelőre nedves.
Szinte biztos, hogy a biztonsági autó mögött rajtolnak majd el, már ha nem lesz halasztás.
Többnyire kisebb-nagyobb intenzitással, de annyira pont, hogy a helyszínen tartózkodó tudósítók Twitteren mindig említést tegyenek róla, amikor eleredt az eső.
15 perccel a rajt előtt villámlott is a közelben, soha nem volt még eső Szingapúrban a verseny alatt, ez lehet az első esős esti futam az F1-ben.
Sorban második győzelmével Lewis Hamilton Monzában először állt az élre az idei pontversenyben, de csak 3 ponttal előzi a most pole-ból induló Sebastian Vettelt. Ha nem tud előzni valahol a brit a szűk pályán (akár a rajtnál, akár kerékcserével), akkor 15 ponttal kevesebbet szerezhet, mint a német, vagyis megint 10 pont fölé nőhet a hátránya hat futammal a szezon vége előtt.
Egyedül az eső szólhat közbe Vettelnek, már pedig esik épp.
Sergio Pérez írt alá a Force Indiához még egy évre, amivel a tízből hat csapat pilótapárosát ismerjük már a következő szezonra. Pérez is csak egy évre írt alá viszont, vagyis a 2019-es őrület indulásakor ő is szabad szeretne lenni.
Ezeket a helyeket tudjuk már biztosra 2018-ra:
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
Force India: Esteban Ocon, Sergio Pérez
Haas: Romain Grosjean, Kevin Magnussen
McLaren: Stoffel Vandoorne
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Red Bull: Max Verstappen, Daniel Ricciardo
Renault: Nico Hülkenberg, Carlos Sainz
A Sauber, a Toro Rosso és a Williams terveit még nem ismerjük, de a jövőre Ferrari-fiókcsattá váló Saubernél azt szeretné elérni az olasz csapat, hogy mindkét fiatal tehetségét, Charles Leclercet és Antonio Giovinazzit is beültessék a teljes 2018-as szezonra.
Helycsere viszont nincs, mert az eredetileg is 20. helyről induló Marcus Ericsson kapott új váltót, és ezzel 5 rajthelyes büntetést. Ez a végleges rajtsorrend: