Közölte az FIA a 2020 utáni Forma-1 új motorszabályait kedden. A Ross Brawn vezette testület igyekszik egyszerűsíteni és olcsóbbá tenni a jelenlegi űrtechnikát, ami még a legnagyobb autógyártóknak is fejtörést okozott. (Lásd Honda.)
Eszerint:
- marad a jelenlegi 1,6 literes turbóhibrid motor
- ami 3000 fordulattal többet pöröghet percenként (így hangosabbak is lesznek a kocsik)
- az MGU-H, vagyis az energia-visszanyerő rendszer bonyolultabbik fele, a motor hőenergiáját visszaforgató egység megszűnik (különösen a Honda szenvedett ezzel)
- az MGU-K, az energia-visszanyerő rendszer másik fele, a kinetikus rész megmarad, és erősebb lesz - ez a volt KERS, erősebb lesz, hogy a motor összteljesítménye ne csökkenjen
- az új KERS gombnyomásra működik majd, az eltárolt energiát a pilóta oszthatja (mint 2009-ben, a KERS bevezetésekor)
- sztenderd energiatároló jön, az elektronikai kontrollpanel mellett ez is minden kocsiban egyforma lesz
- a motor alkatrészeit könnyen cserélhetőre tervezik, és amit lehet, egységesítenek a gyorsabb és egyszerűbb be- és kiszereléshez
A következő egy évben az FIA a csapatokkal közösen dolgozik majd a motorszabályok pontosításán és véglegesítésén. A változtatások a 2021-es idénytől lépnek életbe.