További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Miután kora reggel kitolták az utolsó F1-es autókat is a barcelonai boxutcában, a 9-re tervezett kezdés helyett 9 óra 10 perckor indult az idei Forma-1-es tesztszezon.
Akik hétfőn vezettek:
Mercedes – Valtteri Bottas (de.), Lewis Hamilton (du.)
Ferrari – Kimi Räikkönen
Red Bull – Daniel Ricciardo
Force India – Nikita Mazepin
Williams – Lance Stroll (de.), Sergey Sirotkin (du.)
Renault – Nico Hulkenberg (de.), Carlos Sainz Jr (de.)
Toro Rosso – Brendon Hartley
Haas – Romain Grosjean
McLaren – Fernando Alonso
Sauber – Marcus Ericsson
Az egyik csapat kérte a 10 perces késleltetést, majd kiderül, melyik. A lényeg, hogy az egyórás ebédszünet így nem 13:00-kor, hanem 13:10-kor kezdődött, viszont csak 50 perces volt, 14:00-ig tartott. A délutáni rész 18 órakor ért véget, minden nap így lesz, egészen csütörtökig.
Aki már kigurult a pályára kora reggel: Hartley, Bottas, Grosjean, Räikkönen, Ericsson, Ricciardo, Alonso. A Ferrarié volt az első kör a nagyon nem reprezentatív 1:58.273-mal.
Fernando Alonso and the McLaren-Renault in the gravel with a wheel off...
— Sky Sports F1 🏎 (@SkySportsF1) February 26, 2018
Latest: https://t.co/b3qcRtpmA2 #SkyF1 pic.twitter.com/RCYiAh3931
Háromnegyed tízig kellett várni az első piros zászlóra: Alonso kicsúszott a kavicságyba az utolsó kanyarban. A McLaren egyik kereke leesett, a jobb hátsó. A spanyol tehetetlen volt, és még szerencse, hogy nem gyorsabb helyen engedett el a kerék. A kerékanyát Alonso saját kezében vitte vissza a depóba.
The wheels quite literally came off for Fernando Alonso earlier 👀
— Formula 1 (@F1) February 26, 2018
Just a handful of laps in - not an ideal start to #F1Testing for McLaren 😬#F1 pic.twitter.com/atANeIlr7L
Az első délelőtt végén az kezdett kirajzolódni, hogy már a teszteken is Ferrari-Mercedes-Red Bull-csata várható. Räikkönen vezetett ugyanis jó ideig, őt Bottas váltotta az élen, akit Ricciardo szorított le onnan percekkel az ebédszünet előtt.
Fél másodpercen belül voltak, Ricciardo 1:20.179-cel állt az élen. Bottas 1:20.349-cel, Räikkönen 1:20.506-tal volt a Red Bull mögött. Az 1:20.574-gyel negyedik Hülkenberg is jól ment.
A délután egyetlen nagyobb eseménye az volt, hogy Alonso újra kijött a McLarennel, és felzárkózott ötödiknek a négyes mögé, aminek sorrendje zárásig sem változott: lehűlt ugyanis a levegő, mindössze 8 fok volt és szemerkélt is. Az utolsó másfél órában meg már rendesen esett.
Összegezve: a Red Bullé lett a nap, ami nemcsak a legjobb időt, de a legtöbb kört is futotta Ricciardóval, az ausztrál elérte a 100 körös határt. Ennyit a Red Bull az utóbbi 3-4 tesztszezonban 2-3 nap alatt ért el, vagyis a javulás jelentősnek tűnik.
Az első nap végeredménye: 1 Ricciardo, 2 Bottas, 3 Räikkönen, 4 Hülkenberg, 5 Alonso, 6 Sainz, 7 Hamilton, 8 Hartley, 9 Stroll, 10 Grosjean, 11 Ericsson, 12 Mazepin, 13 Szirotkin.