Judit
3 °C
7 °C

F1: keményen odavág az FIA a Mercedes időmérő-fölényének

GettyImages-872830228
2018.02.24. 01:33

Az elmúlt években lényegében a Mercedesről szóltak a szombatok a Forma-1-ben, 2017-ben a 20 időmérőből 15-öt a német csapat nyert meg,

2014-től kezdve pedig 79 időmérőből 71-et húztak be, 2014-16 között évente csak egyet nem Mercedes-pilóta nyert meg.

A dolog nem véletlen: a csapatok közül a Mercedes járt legelőrébb a kifejezetten az időmérőre kifejlesztett motorprogramban, amiben rövid időre picit kockázatosan, de túl tudták pörgetni a motorjukat. A Ferrari ebben sokat közeledett hozzájuk 2017-ben, a Renault viszont arról beszélt még a tavalyi szezon végén is, hogy nincs hasonló motorfokozatuk, de remélik, hogy utol tudják érni a két másik riválist.

A Nemzetközi Automobil Szövetség viszont nem vár erre, hanem szabállyal egyenlíti ki kicsit a mezőnyt, a 2018-as szezonban ugyanis a gyári csapatok motorjainak tökéletesen meg kell egyeznie azoknak a csapatokéval, akiknek beszállítanak. Ez az egyenlőség kiterjed a teljesítményre, és a motorprogramokra is, értesült a RaceFans.

Ez papíron eddig is így volt, de a módosított szabály nyelvezete szerint már nem csak fizikailag kell megegyezniük a motoroknak, hanem azokat tudni kell egyformán működtetni is, tehát a gyártók nem szabhatják meg a nem gyári csapatoknak, hogy mikor és mennyit használhatják az egyes motorprogramokat.

Különbségek azért így is adódhatnak, mert az egyes csapatok eltérő szoftvereket, üzemanyag- és kenőolajszállítókat használnak adott esetben.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?