Akik még nem jöttek kerékcserére, de ha nem jön az eső, akkor lehet, hogy túl sokat vártak, és túl sokat voltak kint elkopott gumin. Alonso nem is vár tovább, így viszont a 15. helyre jön csak vissza a McLarennel.
Megint 1,4 másodperc a követési táv, lehet, hogy a csapat utasítására? Hamilton nagyon öreg lágy gumikkal hozza a két Ferrari tempóját, de hiába a harmadik, még nem volt kerékcserén.
A rajtsorrend szerinti első négy pilóta mind lágy gumira váltott. Bottas közben a leggyorsabb a friss lágyakon, ő az első pilóta, aki 1:17 alá vitte a köridejét a futamon ma.
A hatodik helyről áll ki a Red Bull-pilóta, elment az erő a kocsiból, mondta a rádióban.
Ricciardo elé, az ötödik helyre jött vissza a finn.
1,4 másodperc körül a különbség a két Ferrari között.
Most mit lép a Ferrari? Lágy gumikat kapott a világbajnokságot vezető német, amivel gyorsabb lehet a csapattársánál, de ha nem sokkal gyorsabb, elengedi-e Räikkönen? Bottas most az élen, de még kerékcsere nélkül.
A kerékcserék miatt is rendesen összetömörült a mezőny, a 9-20. helyeken 15 másodpercen belül vannak a pilóták, szinte egy nagy vonatként.
Az ausztrál is felzárkózott az élmezőny mögé, igaz, 47 másodpercre jön Vettelhez képest, nem nagyon tud tehát beleszólni az élen menő harcba. A kerékcserére kiment Péreztől örökölte meg a hatodik helyet.
Ő közepes gumikat kapott, azzal biztos végig tud menni a német, Räikkönen lágy stratégiája elég kockázatosnak tűnik a Ferrarinál.
Nagyjából 4 másodpercen akarja tartani Bottast maga mögött, és ez eddig sikerül is, nem nagyon mozdul most a különbség. Hamilton viszont leszakadt Räikkönen mögött, lágy gumin gyorsabb a Ferrari, és nem biztos, hogy csak azért, mert a finn frissebb gumikon.
A monacói a 11., a spanyol a 12. helyen van. Mögöttük már Ricciardo jön.
Lágy gumikat kap a finn, aki Hamilton elé, a negyedik helyre jött vissza.
Megelőzte Magnussent, feljött az ötödik helyre, és mehet Verstappen után, aki 17 másodperccel van előtte.
Hamilton a lágy gumin beéri Magnussent, ezt se feledjük, hogy az angol egészen más gumival megy, mint a top 11 többi pilótája, akik ultralágyon vannak.
Hülkenberg Renault-ját is megelőzte, az ötödik helyért harcolhat, rettentő gyorsan felért. Csakhogy Magnussen után már 15 másodperces szakadék jön Verstappen felé.
De a 24-26. körnél tovább nem érdemes húzni, ezt a nagyjából 10 körös ablakot látják ideálisnak a gumigyártónál.
Már a 13. helyen jön a Red Bull-lal, lassan ő is pontszerző helyen lesz.
Grosjean is megvan neki, Pérez jön, papíron nem lehet gondja a kvázi Mercedes-fiókcsapattal. Vettel már majdnem 4 másodperccel vezet az élen közben Bottas előtt.
Többen is csökkenő tapadást jelentenek a kocsi hátuljáról. Hamilton előtt közben helycsere, Pérez előzte meg a csúszkáló Grosjeant, úgyhogy Force India helyett egy Haast támadhat most az angol.
Egyelőre az angol felzárkózása a legérdekesebb a futamon, már a kilencedik helyen, Pérez mögé felérve.
A negyedik Verstappen mögött már 7 perces különbséggel jön Magnussen, és ez lassan 8 másodperc lesz.
Pedig ő nem is nyithatja a hátsó szárnyát az élen. Hamilton már a 10. közben, Leclercet előzte meg.
Alonsót már megelőzte, de kis különbséggel jön előtte Leclerc, Sainz, PÉrez és Grosjean, a jó rajttal hamar erős pontszerző helyre kerülhet az angol.
Pár cseppel még megbirkóznak a kocsik. Hamilton közben már a 12. helyen, két pozíciót jött fel a rajthoz képest, most Alonsót támadja.
A finn keményen védekezik, de lehet, hogy nem sokáig bírja a fiatal holland előtt.
Túlélik az első kanyarokat, se koccanás, de kicsúszás nincs.
De vajon lesz-e eső, vagy elkerüli a pályát a vihar?
Elindultak a felvezetőkörre.
Hátrébb lágyon a többség, Ocon viszont ultralágyon, Ricciardo pedig közepes keveréken, érdekes taktika a 19. helyről rajtoló ausztráltól.