Előd
8 °C
17 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Csődöt jelentett a Force India

2018.07.28. 11:38

Az elmúlt legalább két-három évben folyamatosan téma volt a Force India csapat anyagai helyzete, bár úgy tűnt, hogy a rózsaszín színeket hozó szponzor, a BWT tavalyi belépésével némileg stabilizálódott a csapat pénzügyi háttere, igaz, a tulajdonos Vijay Mallya adócsalás miatti elhúzódó bírósági ügye nem segített nekik.

A német Auto Motor und Sport korábban arról írt, hogy a csapat egy nappal a Német Nagydíj után be is adhatja a csődeljárási kérelmet, igaz, ezt kontrollált vezetés alatt tennék, hiszen már konkrét vevőjelöltjeik is vannak, akik közül az egyik már a héten átveheti az irányítást sikeres megegyezés esetén.

Péntek este végül hivatalosan is csődöt jelentett az istálló, abban a tudatban, hogy komoly vevő van, aki azonnal lecsapna a lehetőségre, és Forma-1-es csapatot vásárolna.

Sőt, négyen is vannak: egy amerikai üzletember, egy New York-i befektetői csoport, a mostani főszponzor BWT, illetve a Williams-pilóta Lance Stroll apja, Lawrence Stroll.

Őrült időszak jöhet a pilótapiacon

A bizonytalan helyzet miatt – amit erősít a Ferrari élén történt hirtelen váltás is – egyelőre kivár a pilótapiac, legalább a Magyar Nagydíj végéig, de inkább az azt követő nyári szünet utánig.

Amennyiben Stroll veszi meg a Force Indiát, az egészen új szintet nyitna a Forma-1-ben, eddig ugyanis a gazdag családdal és/vagy támogatókkal rendelkező pilótáknak csak ülést vettek, ez lenne az első alkalom a modern érában, amikor csapatot vennének külön egy pilótának. Stroll természetesen a pénzével együtt fiát is áttenné a Williamsből, méghozzá valószínűleg Esteban Ocon helyére, akiért a Renault és a McLaren versenyez.

A Renault-nak Carlos Sainz helyére kellene biztos ember, a Red Bull ugyanis szeptember közepéig hívhatja vissza Renault-hoz kölcsönadott spanyolt, csakhogy a francia csapat nem akar addig várni, ezért lépéskényszerben van. Ocon mellett a két McLaren-pilótát, Fernando Alonsót és Stoffel Vandoorne-t nézték ki maguknak.

A McLaren a Renault-éhoz hasonló problémával áll szemben, Alonso ugyanis bármeddig elhúzhatja a döntését, hogy marad-e a Forma-1-ben, és ha igen, kihez ír alá. Ha távozna, az ő helyére szereznék meg Ocont vagy Sainzot.

Sergio Pérez sorsa attól függ, ki veszi át a Force Indiát, ugyanis számára nem megfelelő tulajdonos esetén válthat, jó eséllyel a Haashoz. Stoffel Vandoorne helye sem biztos a McLarennél, ő távozás esetén annál a Williamsnél köthet ki, amiből a Mercedes jövőre a Ferrari-Sauber-együttműködés mintájára próbál fiókcsapatot csinálni.

A Ferrari-elnök Sergio Marchionne váratlan halála a boxutcai pletykák alapján megnövelte annak az esélyét, hogy Kimi Räikkönen még egy évet maradjon a Ferrarinál, holott eddig szinte biztosnak tűnt, hogy Charles Leclerc megy a helyére a Sauberből. Ha a finn mégis marad Sebastian Vettel mellett, akkor Leclerc a Haasba kerülhet, ami a Sauberben hagyna egy üres helyet.