Majdnem 1:20 alatt már az Red Bull-lal az ausztrál az ötödik helyen, de előtte Räikkönen is gyors, úgyhogy nem közelít hozzá.
Bottas mögé ér vissza, de Bottasnak még kelleni fog egy kerékcsere.
Lágyakat kap a végére, de készülnek Vettelre is.
Visszajön 21 másodpercen belülre, ami ugye egy kerékcsere ideje.
Bottas ugyanis 24 másodperc hátránnyal jön mögötte a futam felénél. Hamilton 10 másodpercre az élen haladó Ferrari mögött, ő visszakaphatja az első helyét.
A lekörözésekkel nyert pár tizedet a Mercedes-pilóta.
1 másodpercre csökkent a két finn között a különbség, lassan előzhet a Ferrari-pilóta.
A 8. helyen most még kerékcsere nélkül a McLaren-pilóta. A futam előtt azt mondta, pontszerzéssel lepné meg magát a 37. születésnapján, de a kerékcsere után visszatérünk majd a sorrendre.
A ferraris finn tűnik gyorsabbnak most, de mögötte is közelít Daniel Ricciardo, a két finn és az ausztrál 10 másodpercen belül a 3-5. helyeken. De ne feledjük, Ricciardo még nem volt kerékcserén a Red Bullban.
És akkor ultralágyon fejezheti be a futamot.
Lehet, hogy Vettel csak a két Mercedes mögé tud majd visszajönni, de még az is elképzelhető, hogy csapattársa, Räikkönen is előtte lesz a kerékcsere után.
Egyikük sem volt még kerékcserén, az 5-6. helyeken harcolnak. A 27. körben a szokott helyen, a célegyenes végén lenyomta az új-zélandit.
Rettentő gyors kerékcsere volt, 13,5 másodperccel Vettel mögé ért vissza a második helyre.
Kezdenek kopni a gumik, innen már egy közepes keverékkel végig is lehet menni, ha jól számolt a Pirelli, mindketten ilyet kaptak.
Ericsson és Pérez már volt kerékcserén közülük, Stroll még nem.
Gaslyt előzte meg. Gasly mögött már Ricciardo jön, méghozzá óriási tempóban közelítve. Hamilton és Vettel messze mindenki előtt az élen, aztán Bottas és Räikkönen már kerékcsere után, majd Gasly, Ricciardo, Magnussen és Sainz jönnek.
Nagyon szépen ment el a 3-as kanyarban a dán mellett.
Egy kört még várnia kell, hogy megelőzze a Haas-pilótát, a Ferrari-motor jól dolgozott a célegyenesben. Elég gyorsan utolérte a dánt, nem lehet sokáig gondja mögötte.
A Pirelli 22 kört jósolt Hamilton ultralágy gumijainak és 27-et Vettel lágy keverékének, de elég meleg van, lehet, addig nem húzzák.
1:22,046-ot ment a finn, négy tizeddel jobb, mint az élmezőny.
Magnussen elé, Bottas mögé jön fel az ötödik helyre. 6 másodperc a két finn pilóta között, de Bottas mindjárt előzi Gaslyt.
A célegyenes végén, az egyes kanyarban rakta be a Red Bullt, már a hetedik Sainzot előzve. Az ausztrálé jelenleg a leggyorsabb kör, Hamiltonnal harcolnak körről körre a legjobb időért.
Nehogy a friss gumikkal pozíciót veszítsen a másik finn, gyorsan megkapta az új gumikat, ő is lágyakon folytatja. A negyedik helyen, Gasly és Magnussen között tért vissza.
A hatodik helyre jön vissza, lágy gumikat kapott, ez két kiállás lesz a finn Ferrari-pilótának.
Szépen lép fel az ausztrál, sorban a második futamon kell elég hátulról átvágnia a mezőnyön. Hülkenberg megelőzése után Hartley lesz a következő célpontja. Az új-zélandi mellett is elment a célegyenes végén, ez gyors volt. "Sainz lesz a következő" – mondják neki a rádióban.
A meglehetősen lassú magyar pálya nagyon jól fekszik a Toro Rossónak, Magnussen a Haasban nem tudja megközelíteni Gaslyt.
A finn azt hitte, hogy esetleg üres a kulacs, de nem, a csapat felejtette el összekötni a rendszert, hiába nyomja a gombot, nem jut folyadékhoz. Ebben a melegben ez gond lehet.
Ezzel már pontszerző helyen az ausztrál.
Vettel pedig lassan 2 másodpercre jön Bottas mögött.
Az egyes kanyarban vágott be a McLaren elé, de még nincs pontszerző helyen az ausztrál, csak a 11. egyelőre, Grosjean megy most előtte.