A Force India villantotta a 2019-es F1-szárnyat, pályacsúcs dőlt a Hungaroringen

2018.07.31. 09:54

Kedd reggel a Hungaroringen elkezdődött a nyári kollektív kétnapos F1-teszt. A Haas-Ferrarin kívül az összes csapat maradt, egy-egy autóval köröztek, csak a Toro Rosso kettővel, mert ők a Pirellinek is dolgoztak.

A próba legfontosabb híre volt, hogy valamelyik istálló már felteszi a 2019-es szabályok szerint gyártott, szélesebb első szárnyat. Megtörtént, a Force India-Mercedesen majd a Williams-Mercedesen láthattuk az új fajta légterelőt.

Jóval egyszerűbb mint az idei, szerencsére nem túl széles, nem rontja el az autók kinézetét. A Force Indiánál a tesztpilóta Nicholas Latifi, a Williamsnél Oliver Rowland próbálta ki. Később feltették a Red Bullnál is, náluk Daniel Ricciardo ment vele.

Jó pár másodperccel lassabbak voltak a kocsik az új szárnnyal, elég hamar vissza is tették nekik az ez évit.

Egykor, az egyórás ebédszünet kezdetén a sorrend a következő volt:

  1. Giovinazzi - Ferrari
  2. Norris - McLaren
  3. Latifi - Force India
  4. Ericsson - Alfa Sauber
  5. Hartley - Toro Rosso
  6. Russell - Mercedes
  7. Ricciardo - Red Bull
  8. Hülkenberg - Renault
  9. Rowland - Williams
  10. Gelael - Toro Rosso

Egytől kettőig kellett a pihenés: nagy volt a hőség, majdnem 33 fok, a pálya 47 fokig melegedett, ami viszont nem vészesen forró.

Délután, bár befelhősödött, a nap is elment sokszor, még melegebb lett, 3 óra körül a 34 fokot is elérte a levegő hőmérséklete.

Antonio Giovinazzi Ferrari-tartalékpilótát ez sem állította meg, háromnegyed négy körül 1:15.870-es kört futott, aminél jobbat az egész mostani nagydíjhétvégén nem ment senki, sőt soha, ez nem hivatalos pályacsúcsot ért a Hungaroringen. 1:16.170 volt az eddigi csúcs, Sebastian Vetteltől a szombati, harmadik edzésen.

Giovinazzi a Hungaroringen, kedden
Giovinazzi a Hungaroringen, kedden

Egészen négy óráig egy pillanatra nem állt le a teszt, de még sárga zászló sem volt, akkor csúszott ki a Toro Rossóban Sean Gelael az Alesi-kanyarnál. A körözést piros zászlóval megszakították a mentés idejére. Bő negyedórát állt az edzés.

Szinte rögtön az újraindulás után tovább javított Giovinazzi:

1:15.648 az új, nem hivatalos pályacsúcs a Hungaroringen.

(A keddi második leggyorsabb, az alfa-sauberes Marcus Ericsson 2,5 mp-cel ment gyengébbet.)

Fél ötkör nem várt esemény szakította meg a napot: váratlanul leszakadt az ég, miközben hét ágra sütött a nap. Mivel nem csak futó záporról volt szó, hanem az eső egész tartósnak bizonyult, sanszosan véget is ért a napi érdemi munka, annyi víz zúdult a pályára.

Öt előtt pár perccel állt el, Ricciardo nem sokat gondolkozott, jött is ki, a mclarenes Lando Norris követte. Ők ketten szépen elköröztek egészen hat óráig, annak ellenére is, hogy fél hatig hol esett, hol nem a pálya fölött, vagyis csak fél órával a vége előtt kezdett el rendesen száradni. Annyira viszont az utolsó percre sem száradt fel, hogy az átmeneti gumikat szárazra lehessen cserélni.

A sorrend így természetesen maradt a szűk két órával korábbi:

  1. Giovinazzi
  2. Ericsson
  3. Hartley
  4. Norris
  5. Russell
  6. Ricciardo
  7. Latifi
  8. Hülkenberg
  9. Rowland
  10. Gelael

A nap sztahanovistája Hartley lett 126 körrel, eggyel előzte Ricciardót. Giovinazzi, a Hungaroring új leggyorsabb embere 96-ot fordult. Szerdán Kimi Räikkönen váltja a Ferrariban, a teszt folytatódik, illetve zárul.

Végezetül a nap képe az új első szárnyról, a williamses Oliver Rowlandről és autójáról:

A kétnapos teszt pilótái

                            kedd                      szerda

Mercedes     George Russell     George Russell
Ferrari     Antonio Giovinazzi     Kimi Raikkonen
Red Bull     Daniel Ricciardo     Jake Dennis
Renault     Nico Hulkenberg     Artem Markelov
Force India     Nicholas Latifi     Nikita Mazepin
Williams     Oliver Rowland     Robert Kubica
McLaren     Lando Norris     Lando Norris
Sauber     Marcus Ericsson     Antonio Giovinazzi
Toro Rosso    Brendon Hartley/Sean Gelael