Jövőre minimálisan, de azért látható mértékben változnak az aerodinamikai szabályok a Forma-1-ben. Az Autosport.com szakírói a híres F1-grafikus, Giorgio Piola videójában foglalták össze, mikre kell figyelni az új kocsiknál.
Éspedig:
- 20 centivel szélesebb, pár centivel magasabb, de főleg sokkal egyszerűbb első szárny
- feleakkora, szintén jóval egyszerűbb oldallégterelők a légbeömlők előtt (a változtatást az eredményezte, hogy látszódjanak a szponzorfeliratok a vezetőfülke oldalán, így azt a helyet újra el lehessen adni hirdetőknek)
- láthatóan magasabb és szélesebb hátsó szárny
- aminek eredménye, hogy a DRS-rés tágabb lesz, így - elméletileg - még könnyebben lehet előzni
- leegyszerűsített elsőfékrendszerek
A változtatásoknál arra törekedtek, hogy az autók közelebbről tudják követni egymást, így növekedjen az előzések száma. A kocsik leszorítóerőt veszítenek majd a jóval egyszerűbb légterelőkkel, ami miatt visszaeshetnek a köridők, de a szakértők biztosak benne, hogy a mérnökök új trükkökkel és megoldásokkal vissza fogják nyerni a veszteséget.
Az első 2019-es autókat várhatóan február elején-közepén kezdik bemutatni.