Kivizsgálták: a glória védte meg Leclerc sisakját Alonso szárnyától
Az FIA kivizsgálta Nico Hülkenberg, Fernando Alonso és Charles Leclerc spái, augusztusi rajtbalesetét, amikor a német Renault-ja hátulról beleszaladt a spanyol McLarenjébe, és átlökte azt a monacói Alfáján.
Senki nem sérült meg a látványos bukásban - mint kiderült, lehet, hogy Leclerc az idén bevezetett fejvédő keretnek, a glóriának (halo) köszönhetően nem. Ami biztos, a sisakját nem érte ütés, mert a halo felfogta a McLarent.
A rengeteg féle szögből felvett eset összes videóját, illetve az összes adatot kielemezték, és megállapították, hogy a McLaren
- kerekei és törzse nem találkoztak volna Leclerc sisakjával a glória nélkül sem
-
Alonso kocsijának első szárnya viszont elkapta volna a sisakot, a kontakt a sisakplexinél lett volna - ha addigra a halo nem fogja fel a repülő autót
- hogy a szárny és a plexi kontaktját elbírta-e volna a sisak, illetve hogy Leclerc megsérül-e, lehetetlen megmondani
Ami tehát fix: ha nincs fejvédő, a McLaren első légterelője találkozik Leclerc bukósisakjával, ami biztosan sérül.
![leclercnando](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2234/22342/223426/22342692_d789d09e5d5f5642d228d9b9076225dd_wm.jpg)
A becsapódásnál egyébként a halo eltörte a McLaren jobb első felfüggesztését, és módosította a kontrollálatlanul sodródó autótest haladási irányát. Leclerc és Alonso kocsija között 30 kilométer/órás különbség volt, nagyjából 90 fokos szögben kapta el egyik a másikat - írja az Autosport.com.
Az elmúlt években, ezév elejéig rengeteg vita volt a glória bevezetéséről, mert sokak szerint elcsúfítja az autókat. A Leclerc-Alonso-vizsgálat végeztével a vita értelmetlen.