További Forma-1 cikkek
- A Formula–1-es pilóták bírálják a sűrű versenynaptárt
- A Ferraritól érkezhet Hamilton utódja a Mercedeshez
- Nem nyugszik a Ferrari volt pilótája, megágyazott az újabb F1-es botránynak
- A Red Bull nem kényszeríti Verstappent szerződése kitöltésére
- A 15 éves magyar fiatal a brit Forma–4-ben folytatja pályafutását
Már a felvezető körön elkezdődött a verseny a Kínai GP-n, előbb Max Verstappen, majd Robert Kubica pördült meg a hideg gumikon a hűvös, szürke időben. Mindketten gyorsan visszaálltak, és visszafoglalták helyüket is a rajtrácson.
Tökéletes rendben rajtolt el a Forma-1 1000. nagydíja,
a két Mercedes, a két Ferrari, a két Red Bull, a két Renault és a két Haas-Ferrari szépen besorolt egymás mögé a start után.
De legalább nem az eredeti sorrendben: Hamilton átvette a vezetést, Leclerc a harmadik helyet Vetteltől.
Lando Norris McLarenje a mezőny végén egy koccanás miatt a levegőbe emelkedett, alkatrészek szóródtak szét, virtuális biztonsági kocsi lépett életbe, lassítaniuk kellett a pilótáknak. Szerencsére csak alig egy körre, hamar gyorsíthattak újra a kocsik. Kvjatot büntették a baleset miatt, Sainz McLarenjével is összeért az orosz Toro Rossója.
Hamilton elhúzott az élen, Bottas simán második volt,
a Ferrarinál viszont utasították Leclerc-t, hogy engedje el Vettelt,
mert hogy a német gyorsabb. Az időkön nem látszott, hogy igazán gyorsabb lenne, de a monacói némi habozás és egy kis győzködés után, hogy ezt nem kéne, engedelmeskedett.
Vettel aztán folyamatosan elfékezgette magát Leclerc előtt, az ötödik Verstappen elkezdett feljönni a Ferrarikra. A 18. körben állt ki kerékcserére a Red Bull, a Ferrari reagált, a 19.-ben hozta Vettelt. Utóbbi épp csak visszajött a holland elé, miközben a csere előtt bő 2 másodperces előnye volt, sőt meg is előzte egy pillanatra üldözője, de Vettelnek azonnal sikerült visszavennie a 3. helyet.
Hamilton a 22., Bottas a 23. körben kapott új gumikat, vissza is álltak eredeti helyükre. Leclerc ezt már nem mondhatta el magáról: a 23.-ban állt meg ő is, és 7 másodperccel esett vissza Verstappen mögé. Vagyis a Ferrari értelmetlen csapatutasítása miatt a 3-4. helyet 3.-ra és 5.-re cserélték, miközben Vettelnek semmi esélye nem volt megszerezni a 2.-at. (Mindenki kemény gumit kapott egyébként.)
Féltávnál Vettel épphogy 10 mp-en belül volt Hamiltonhoz, Bottastól nyolccal volt lemaradva, Verstappen néggyel volt mögötte, Leclerc nyolccal a holland mögött. Gasly, Ricciardo, Perez következett, Räikkönen a kilencedik pozícióért előzte Grosjeant.
Hiába az 1000.(-nek nevezett) futam, a legszórakoztatóbb esemény a Ferrari rádiózása volt: Leclerc megkérdezte, hogy mennyire kell vigyáznia a gumikra, azt felelték, "nyomja", majd szóltak neki, hogy "életbe lépett a B terv".
A 35. körben másodszor is kijött Verstappen, és azonnal hozták Vettel is újra, közepes gumikat kaptak mindketten. Leclerc lett a harmadik, Vettel a negyedik, Verstappen az ötödik.
Lépett a Merci is, egyszerre hozta a két kocsiját egy körrel később, Hamilton után azonnal új gumit kapott Bottas is. Hamilton visszajött az élre, Bottas viszont csak harmadiknak Leclerc mögé. A ferraris ekkor egyedüliként még nem váltott gumit másodszor is az első ötből.
Bottas a 39. körben megelőzte Leclerc-t, a ferrarisnak egy körön át sikerült visszavernie a támadásokat, de engednie kellett. Vettel egyre jobban megközelítette a másik Ferrarit, Verstappen viszont még jelentősen le volt maradva, úgy 10 másodperccel.
Csak idő kérdése volt, hogy mikor áll vissza a Vettel-Leclerc-sorrend, a 42. körben történt meg, visszavette a harmadik helyet a négyszeres bajnok, Leclerc azonnal jött is a második cserére, Verstappen negyediknek ment fel, Leclerc ötödiknek esett vissza, jó nagy hátránnyal. A +10 másodpercéből nem is tudott sokat ledolgozni a célig, az utolsó öt körre még valamilyen váltóprobléma is megtámadta a kocsiját, legalábbis ilyesmit említett a rádión.
Az élen Hamilton simán száguldott 75. GP-győzelme felé, ami az 1000 7,5 százaléka, nem mutat rosszul.
Meg is szerezte, az első kanyartól az utolsóig vezetett, és a pontversenyben is átvette a vezetést. Az 1000. GP-t, így Hamiltont Alain Prost inthette le.
Pierre Gasly két körrel a vége előtt gumit cserélt, rámentek vele a leggyorsabb körre, amit az utolsó körben teljesített is, egy pontért.
✅ 75th career win for @LewisHamilton
— Formula 1 (@F1) April 14, 2019
✅ Third 1-2 finish in a row for @MercedesAMGF1
✅ The 1000th race in the history books!#ChineseGP 🇨🇳 #Race1000 pic.twitter.com/gHYHrdD91n
A Mercedes háromból három kettős győzelemnél jár idén, Bottas lett a második Sanghajban. Vettel harmadik helye kevés a Ferrarinak, a negyediket maguknak veszítették el az utasítással Verstappennel szemben, Leclerc így csak ötödik lett. Gasly hatodik pozíciójához járt az egy pluszpont. Ricciardo, Perez, Räikkönen, Albon zárta a 10 pontszerzőt.
"(A Ferrari előnye miatt) nem nagyon tudtuk, hogy mire számítsunk itt, nem ez tűnt a legegyértelműbb hétvégének, de nagyon jó érzés újra kettős győzelmet ünnepelni, a Forma-1 1000. futamán" - nyilatkozta Hamilton a célban. Ő nyerte egyébként a 900.-at is, öt éve, Bahreinben.
A vb-t 68 ponttal Hamilton vezeti, Bottas 62, Verstappen 39, Vettel 37, Leclerc 36, Gasly 13, Räikkönen 12 pontos. Két hét múlva jön az Azerbajdzsáni Nagydíj Bakuban.
(Borítókép: Lewis Hamilton ünnepli győzelmét a futam után. Fotó: Thomas Peter / Reuters)