Már tesztelik a 2021-es F1-autót
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Svájcban, a Sauber szélcsatornájában folyik a 2021-es Forma–1-es autó modellváltozatának tesztelése, számolt be róla a hivatalos F1-weboldal. Videóval demonstrálják a munkát, amit a fejlesztőcsapat végez annak érdekében, hogy rájöjjenek, mekkora turbulenciát generál maga mögött az új gép.
A Forma–1 gyenge pontja jelenleg, hogy nehéz előzni, mert a kocsik erős turbulenciát keltenek maguk mögött, így a követő nem is tud elég közel kerülni, hogy előzéssel próbálkozzon.
A Sauber-csatornában hosszú ideig futtatják a modellt, egy szenzor a turbulens levegőt vizsgálja.
„Az eddigi próbák szerint az új autó 5-10%-ban kavarja fel a levegőt maga mögött, míg a jelenlegi F1-autók 50 százalékban”
– állapította meg a volt Ferrari-mérnök, Nicolas Tombazis, az FIA-projekt egyik aerodinamikáért felelős vezetője. Pat Symonds, a szövetség egyik technikai főnöke szerint az eddigi tapasztalatok kedvezőbbek, mint várták.
A 2021-es Forma–1-es szabályokat még nem dolgozták ki 100 százalékig, egészen októberig tárgyalhatnak a részletekről a csapatokkal, akkor kell meghatározni az alig két év múlva életbe lépő előírásokat.
Symonds szerint a jelenleg tesztelt modellre nagyon fognak hasonlítani a valódi kocsik, az oldaldobozok és a hátsó szárny formája szinte szakasztott ilyen lesz, az autó elején, különösen az első szárnyaknál várható változás.
Külsőre a kocsi olyan, mint egy 25-30 évvel ezelőtti és egy jelenlegi Indycar-autó hibridje enyhe Forma–1-es beütéssel, vagyis kissé retrónak tűnik. (Belejátszik ebbe persze a 18 colos „dísztárcsás” felni is.) Jól néz ki a koncepció, de ez persze egyelőre másodlagos. A lényeg, hogy a pályán az egyik kocsi közel tudjon kerülni a másikhoz saját erőből: a DRS, a most használt nyitható hátsó légterelő ugyanis nincs a tervek között, legalábbis hosszabb távon.
Feltűnő a kocsin a bonyolult, úgynevezett hátsó diffúzor (csatornarendszer, amely elvezeti a levegőt), amely valójában elöl, az oldaldobozoknál kezdődik: ott áramlik be a levegő, ami végigmegy az autó alatt, mellett.
A kísérleti modell tesztelése idén és jövőre is folytatódik. A Sauberrel kapcsolatban felmerülhet, hogy az istálló utódcsapata, az Alfa Romeo jelenlegi is szerepel a Forma–1-ben, így korai előnyhöz juthatnak az ellenfelekkel szemben, de az F1-vezetés kiemelte, hogy a próbáknál a csapat sauberes, független tagjai dolgoznak, a szélcsatornát pedig bárki kibérelheti.