Verstappen rákapcsolt, második F1-időmérőjét nyerte
További Forma-1 cikkek
- Új csapata bejelentette a Red Bull sikerkovácsának szerződtetését
- 15 évesen történelmet írt, az idényhajrában a bajnoki aranyért autózik Molnár Martin
- Vészesen fogy Max Verstappen előnye, de vajon elég ez a trónfosztáshoz?
- A McLaren és Mercedes által használt első szárny sorsáról döntött a FIA
- „Leclerc profitált a McLaren-harakiriből”
Carlos Sainz volt a Brazil Nagydíj időmérőjén a Q1 nagy vesztese, a McLaren spanyol pilótájának kocsija meghibásodott, így mért kör nélkül tért vissza a garázsba a korai próbálkozás után, és mivel nem tudták időben kiküldeni a pályára, az utolsó helyen zárt. Sainz viszont nem utolsóként rajtol majd, a Ferrari ugyanis motort cserélt Charles Leclerc kocsijában, így a büntetések után a monacói 10 hellyel kerül majd hátrébb
A Q2-ben Sebastian Vettel várt legtovább a Ferrarival, hogy mért kört menjen, csak szűk 3 perccel a többiek után indult ki a pályára, aggodalomra viszont nem volt ok, a négyszeres világbajnok német egyből továbbjutást érő időt autózott. A második szakasz legvégén végül senki sem tudott javítani, Antonio Giovinazzi ugyanis megcsúszott a pálya középső szektorában, megpördült, majd a forgalommal szemben állt meg, a sárga zászló miatt pedig mindenki másnak el kellett vennie a gázt. Így Lando Norris, a két Renault, Giovinazzi és Sergio Pérez estek ki. Ez egyben azt is jelentette, hogy a májusi Spanyol Nagydíj óta mindkét Haas-pilóta bejutott a top 10-be, némi reményt adva az amerikai csapatnak, hogy jó irányba állították a dolgokat, és 2020-ban erősebbek lehetnek.
A Ferrari már Leclerc büntetésére gondolva megosztotta a csapat stratégiáját, a monacói közepes gumin ment tovább a Q3-ba, hogy ezeken a gumikon rajtolhasson, és le a gyorsabban kopó lágyakon, ahogy mindenki más a top 10-ből. Leclerc ugyan nekiindult egy szett lággyal is, de csak a biztonság kedvéért, végül visszament a garázsba, amikor látta, hogy senki nem fenyegeti a továbbjutását.
Elsőre szinte mindenki lassabban kezdett a Q3-ban, mint a második szakaszban, az első mért körök után Max Verstappen, Vettel, Leclerc, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas volt a sorrend, Verstappen ráadásul úgy került az élre (8 ezred előnnyel), hogy volt egy hatalmas hibája a körben, jobb hátsóval egyszer csúnyán elhagyta a pályát, ami után a visszatérés meg is dobta a kocsit.
Másodikra már hiba nélkül ment körbe Verstappen, aki így bő egy tizeddel növelte az előnyét, ezzel sem a Ferrari, sem a Mercedes nem tudott versenyezni, sőt, még a javítás nélkül is maradt volna az élen. Hamilton végül a két Ferrari, Vettel mögé és Leclerc elé, a harmadik helyre fért be,
Verstappen viszont pályafutása második időmérőjét nyerte, visszaszerezve azt, amit Mexikóban a sárga zászlós büntetés miatt elvettek tőle.
Lewis Hamilton a Mercedeshez igazolása óta a leghosszabb időt nézve nem nyert időmérőt, sorban a 9. futamon nem szerezte meg a pole pozíciót a 2019-es, már hatszoros világbajnok.
Ne feledjük, Leclerc a negyedik helyről megy vissza a mezőny végére a büntetés miatt, így Verstappen és Vettel mögül a két Mercedes jön majd a vasárnap 18.10-kor rajtoló futamon.