A második újraindulásnál látszott Verstappen zsenialitása
Kétszer indult újra a Brazil Nagydíj vasárnap, mindkét biztonsági autós szakasz a hajrában történt: előbb Valtteri Bottas motorhiba miatti kiállása, majd a két Ferrari ütközése miatt kellett lassítania a mezőnynek. A két újrastart között viszont óriási különbség volt, és nem csak az, hogy az elsőnél Lewis Hamilton, a másodiknál Max Verstappen vezette a mezőnyt.
Az előbbinél Hamilton a bevett módszert alkalmazta, amikor megkapták a zöld zászlót, nem sokat várt ki, már százméterekkel a rajtvonal előtt a gázra lépett, hogy meg tudjon lógni az élen. A Sao Pauló-i célegyenes nem rövid, és mivel két padlógázas hajlat előzi meg, hosszú ideig gyorsíthatnak a kocsik, könnyű szélárnyékba kerülni, amely után a Senna-eskanyar tökéletes előzési lehetőség.
Verstappen ki is használta, Hamiltont követte, majd féktávon kibújt a szélárnyékból, és és a külső ívről kezdve megelőzte az angolt.
Tizenegynéhány körrel később jött a következő újraindítás, ekkor már Verstappen vezetett, csapattársa, Alex Albon ment a második helyen, az ő autójából tökéletesen végigkövethetjük, hogyan iktatta ki a holland a szélárnyékos előzés lehetőségét.
Hamiltonnal ellentétben csak nagyon későn kezdett gyorsítani a zöld zászlóra: mivel a vonal előtt előzni tilos, lassan ment majdnem egészen addig, és csak az előtt kevéssel lépett a gázra, nagyjából a felére csökkentve a célegyenes hosszát. Mivel így egészen az első kanyarig gyorsulhatott, illetve mert így közel sem érhettek el olyan nagy sebességet a kocsik, a szélárnyékos követésre és az előzésre esélyt sem adott.
Nem kellett hát attól tartania, hogy az árnyékából kilépve kifékezik az első kanyarban, simán elfordult elsőként, és könnyedén megtartotta a vezető pozíciót a célig. Zseniális megoldás volt a mindössze 22 éves pilótától, amit valószínűleg el fognak lesni tőle a többiek.