Befagyasztják az F1 új korszakát jelentő versenyautók fejlesztését
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A téli teszteken lepleződött a Mercedes F1-es csapatának trükkös megoldása, a DAS névre hallgató rendszer, amivel a pilóták az első kerekek szét- és összetartását tudják menet közben módosítani a kormány hátrahúzásával vagy visszatolásával.
A rendszert a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) gyorsan be is tiltotta a 2021-es szezonra, tehát csak 2020-ban használhatta volna a hatszoros világbajnok csapat.
Csakhogy ez még jóval a koronavírus-járvány világméretűvé válása előtt történt, ami teljesen új helyzetet teremtett az F1-ben. Azóta az egész 2020-as szezon megrendezése kérdésessé vált, az első nyolc versenyt törölték. Emiatt a FIA egy évvel elhalasztotta a 2021-re tervezett nagy szabálymódosításokat, így jövőre is jelenleg hatályos előírások lesznek érvényben. A BBC cikke szerint a FIA azonban úgy határozott, hogy ettől még a Mercedes DAS-rendszere nem számít majd legálisnak 2021-ben.
További fontos döntéseket hozott a testület:
- A csapatok nem fejleszthetik idén a 2022-es új szabályok szerint épülő autóikat. A BBC úgy tudja, a csapatok arról is tárgyalnak, hogy még egy évvel, tehát 2023-ra tolják el az átfogó szabályváltoztatások bevezetését.
- Annak érdekében, hogy a jelenlegi helyzetben gyorsan újra lehessen indítani a szezont, a csapatok belementek, hogy a szezonközben szabályváltoztatások elfogadásához ne legyen szükség mind a 10 csapat egyetértésére.
- A szezont követő gumitesztet egy naposra csökkentették. Az előre hozott nyári szünetet meghosszabbították egy héttel. Ez alatt a csapatok nem dolgozhatnak autóikon, a gyáraknak zárva kell lenniük.
- Az erőforrásokra vonatkozó szabályok is változnak: ha 14 versenyből vagy annál kevesebből áll a 2020-as szezon, akkor három helyett csak kettő hajtásláncot használhatnak a csapatok, 11 vagy annál kevesebb futam esetén pedig csupán egyet.