A Renault elismerte, felmerült Alonso neve
További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
A 38 éves, korábbi kétszeres F1-világbajnok Fernando Alonso neve is felmerült a Renault-nál, mint lehetséges opció a Daniel Ricciardo távozásával keletkezett űr betöltésére, ismerte el Cyril Abiteboul, a francia gyári istálló csapatfőnöke szombaton a Radio Monte Carlo (RMC) vendégeként. Hozzátette ugyanakkor, hogy Alonso csak egy lehetséges opció a több közül, akikből majd kiválasztják, hogy ki lehet Esteban Ocon következő csapattársa.
Sok pilóta lehet. Nagyszerű, tehetséges versenyzők vannak, akik elérhetők lesznek jövőre. Az, akit említett, egy a lehetséges opciók közül. De van még sok más is
– mondta Abiteboul, amikor felmerült a Reanult-val a Forma-1-ben két világbajnoki címet nyerő Fernando Alonso neve.
Fontos tényezőként megemlítette a csapatfőnök, hogy nem gyors tűzoltás a céljuk Daniel Ricciardo utódlása ügyében, akit szerződtetnek, az többéves munkára számolhat, ez pedig akár a 38 éves spanyol ellen is szólhat, hozzávéve, hogy Alonso két év kihagyás után térhetne vissza 2021-ben az F1-be, ha rá esne a választás.
Ez a folyamat viszont nem lesz gyors, legalábbis Abiteboul elmondása szerint kicsit váratlanul érte őket, hogy május közepén-végén pilótakérdésekkel kell foglalkozniuk. Normál esetben ilyenkor a szezon elején jártak volna, úgyhogy idő lesz, mire leszűkítik a listájukat, ki lehet a végleges utód.
Alonso mellett felmerült a Ferraritól távozó Sebastian Vettel, a jelenleg csak a 2020-as szezon végéig szerződéssel bíró Mercedes-pilóta, Valtteri Bottas, illetve a Renault saját pilótaakadémiáján nevelkedő Christian Lundgaard neve is.
Ugyan a koronavírus-járvány okozta gazdasági világválság hatására a Renault-konszern kénytelen volt megválni 15 ezer dolgozótól, és mintegy 2 milliárd dollárral kellett csökkenteniük a költségvetést, a francia gyártó elkötelezett a Forma-1 mellett, és jelezték, hosszú távon maradnának a sorozatban.