A Stájer után a Magyar Nagydíj végeredményét is megóvta a Renault
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
A múlt hétvégi Stájer Nagydíj után a Magyar Nagydíjon is óvást adott be a Renault, amely 2019 óta drasztikus fejlődésen áteső Racing Point fékcsatornáinak szabályosságát vitatja – a francia csapat szerint a 2019-es világbajnok Mercedest lényegében egy az egyben lemásoló Racing Point szabálytalanul szerezte meg a Mercedes által kifejlesztett fékcsatornákat, holott azokat önerőből kellett volna megalkotnia, és így nem tekinthető legálisnak az RP20-as versenyautó.
A Stájer Nagydíjon beadott óvás után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) lefoglalta a Racing Point első és hátsó fékeit, hogy behatóan megvizsgálják a fékrendszeren belüli levegőáramlást segítő csatornák szerkezetét (mivel ugyanarról az ügyről van szó, a Magyar Nagydíj után nem kellett lefoglalniuk semmit). Ahhoz, hogy megállapítsák, tényleg a Mercedes 2019-es fejlesztésének másáról van-e szó, a világbajnok csapattól is bekérették a 2019-es alkatrészt. Az FIA-t elsősorban a fék belső szerkezete érdekli, amelyet fotók alapján, a pontos tervrajzok ismerete nélkül lehetetlen lenne pontosan lemásolni. Ugyanakkor azt azóta közölték, hogy meglátásuk szerint a Mercedes akkor sem vétkes, ha valóban megegyezik a két kérdéses alkatrész.
A Racing Point két versenyzője, Sergio Pérez és Lance Stroll a 6. és 7. helyeken zárták a Stájer Nagydíjat, ezután adta be az óvást a Renault. A Hungaroringen jobban zárt a szakmában pink Mercedesnek is hívott csapat, Stroll a 4., Pérez a 7. lett, így most, három futam után – melyből kettő végeredménye még nem végleges az óvás miatt – a világbajnoki pontverseny negyedik helyén állnak a konstruktőrök között, egyetlen pont hátránnyal a McLaren mögött. (Eredetileg pontazonosság volt közöttük 40 ponttal, de a futam után büntették Kevin Magnussent, így a McLaren plusz egy ponthoz jutott Carlos Sainz kilencedik helyével.)
A Renault óvásának előzménye, hogy 2019-ben épp a Racing Point adott be vizsgálati kérelmet a Renault fékrendszere ellen. Az FIA később megállapította, hogy a Renault szabálytalan rendszert használt a 2019-es Japán Nagydíjon, amelyről utólagosan kizárták a csapatot.
A Renault óvásainak ügyében várhatóan az augusztus 2-i Brit Nagydíj előtt hoz majd döntést a Nemzetközi Automobil Szövetség. Persze a döntés utáni újabb fellebbezéssel tovább húzódhat az ügy, az FIA úgy számol, hogy akár az augusztus 16-i Spanyol Nagydíj utánig is, tehát a Renault kedve szerint akár még további 2-3 futamot is megóvhat, amíg nincs végleges döntés a Fellebbviteli Bíróságon.