Vettel nem fejezi be a versenyt. A verseny utolsó körében a bokszba hajt.
Dr. Kling Sándor, az egyForma műszaki zsenije szerint Max Verstappen erőssége, hogy a Safety Car mögött nagyon jól fel tudja mérni a pálya tapadós pontjait. Ezt remekül kihasználja az újrainduláskor. Ahogy kijött a Safety Car, 4-5 mp-es előnyt autózott ki Hamiltonnal szemben, ami azóta is tart.
A negyedik helyen autózó mexikói biztonsági autós szakasz alatt előzött, a versenyigazgatóság 10 mp-es STOP and GO büntetéssel sújtotta.
Pierre Gaslynak a versenymérnöke jelezte, hogy hamarosan még több eső jöhet.
A ferraris Carlos Sainz az alphatauris Pierre Gaslyt simán megelőzte. A spanyol így feljött a 7. helyre.
Az eső még inkább rákezdett. A látási körülmények is borzalmasak.
Charles Leclerc ráesett Lewis Hamiltonra. Tempóelőnyben a monacói.
A kör végén lejön a pályáról, Verstappen diktálja a tempót.
A biztonsági autó még mindig a pályán. A bokszbejárat zárva, így Mick Schumacher nem tud a bokszba hajtani.
A HAAS német pilótája a falnak csapta autóját, versenyzői hibát vétett. Az autó sérült, új szárnyért megy a bokszba.
Lewis Hamilton Mercedesének első szárnya sérült, amikor Verstappennel ért össze az első kanyarban. Azt még nem tudjuk, mennyire érinti a további versenyét.
A williamses Nicolas Latifi a falnak csapta autóját, Nyikita Mazepinnel ütközött. Pályán a Safety Car. Továbbra is Verstappen vezet, Hamilton a második, Leclerc a harmadik.
Max Verstappen átveszi a vezetést, Hamilton autója megsérült. Sainz is hibázik.
A Ferrari monacói versenyzője megpördült a felvezető körén, de vissza tudott térni a pályára.
A pályán az első szektorban áll a víz, ez felkavarhatja az állóvizet.
Szombaton bejelentették, hogy 2022-től 10 éven keresztül Miami is Formula–1-es versenyt rendez.
A pályán előzni nem könnyű, ezt bizonyította a tavalyi futam csekély előzési száma, így erre a versenyhétvégére az FIA a DRS-zónát meghosszabbította.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az érzékelési és az aktiválási pont is hátrébb került. A pálya egyetlen DRS-zóna-aktiválási pontja korábban a célvonal volt, most már 60 méterrel a 19-es kanyar előtt nyithatják a versenyzők a hátsó szárnyukat, ha egy másodpercen belül vannak az előttük haladóhoz képest.
I didn't know the DRS zone last year at Imola was so short. This year they moved the activation back to just before T19 coming out of Rivazza, which is roughly the spot the DRS activation point is in Assetto Corsa. This is the longest straight and best overtaking spot. pic.twitter.com/SPj8FoQVNH
— Vincent Magnarella (@vincemags) April 14, 2021
Az esőtől függetlenül is izgalmas futam várható, ugyanis a szombati időmérőn egy tizeden belül végzett az első három helyezett. Ráadásul a kivezető körön több autó meghibásodott, például Valtteri Bottas Mercedese defektet kapott.
A kivezető körön az aston martinos Lance Stroll hátsó féke meghibásodott. A rajtrácson a szerelők dolgoznak.
A kétszeres világbajnok a kivezető körön a vizes pályán kicsúszott, az első szárnya sérült. Nyolcvan százalék esélye van a további csapadék érkezésének. A pálya egy része száraz.
Alonso in the wall!
— Formula 1 (@F1) April 18, 2021
The 2005 winner at this circuit slides off at Tosa and crunches the front wing 😱 He makes it back in the pits for repairs#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/RnLmYp40vW
Zuhog az eső Imolában, izgalmas versenyre számíthatunk.
Drenched in places, dry in others!
— Formula 1 (@F1) April 18, 2021
We're just 40 minutes away from lights out, and the weather definitely isn't making its mind up 🤔#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/fLAA9tijgB