Két hét múlva az F1 mezőnye a kultikus imolai aszfaltcsíkon versenyez. Akkor is és addig is tartsanak velünk!
A monacói pályafutása negyedik futamgyőzelmét szerezte meg Melbourne-ben, ezzel jelentősen növelte előnyét a világbajnoki tabellán. Pérez futott be másodiknak, Russell csípte meg a harmadik helyet.
LAP 58/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
FINAL LAP OF THE RACE!
What an incredible race for Charles Leclerc 👊#AusGP #F1 pic.twitter.com/cVDFMOY8UR
A spanyolnak nem jött ki a lépés a futamon, erős pontszerzést várt mindenki tőle és az Alpine-tól. Alonso csapatrádión elégedetlenségét fejezte ki, pedig ez nem a csapat hibája volt.
Jól elrontottátok a futamomat!"
Charles Leclerc úton van egy újabb futamgyőzelem felé. A monacói tökéletes versenyhétvégét teljesít, egy pillanatra sem veszítette el a kontrollt a verseny felett. Verstappen kiesésével Leclerc komoly előnyre tehet szert a vb-tabellán.
Russell és Hamilton a harmadik-negyedik pozícióban van jelenleg. A Mercedes egyértelmű javuló tendenciát mutat az előző futamokhoz képest. Mögöttük a két McLaren is a régi formájában tündököl.
Három versenyből két versenyen műszaki hiba vetett véget Verstappen versenyének. Komoly megbízhatósági problémák vannak a Red Bullnál, nem titok, hogy így nem lehet világbajnoki címet nyerni.
A brit tehetség volt a nyertese az SC szakasznak, a harmadik helyre tudott feljönni. Pérez azonban a 36. körben meg tudta őt előzni, de a brit mentségére szóljon, hogy nem adta könnyen magát a jóval gyengébb Mercedes-motorral.
Nincs meg a Red Bull tempója, nem tudják tartani a lépést az élen autózó Leclerckel szemben. Max Verstappen hátránya már 5,5 másodpercre kúszott fel.
Bár csak néhány módosításnak tűnik, de ez gyökeresen megváltoztathatja a pálya karakterisztikáját. Mivel a pályát egy olyan korban tervezték, amikor az autók tömege ~25%-kal, szélességük ~20%-kal kisebb volt. Ideje volt hát a részben utcai pályát frissíteni. Pár kanyar megszüntetésével és kanyarív-szélesítéssel a pálya sebességét jelentősen megnövelték. A pályán így a hosszabb egyenesekben nagyobb sebességet fognak elérni az autók, ami egy teljesen más beállítást igényel. Hiába csak néhány változtatás történt a pályán, a mérnököknek új beállításokat kell találniuk a pályára, és nemcsak az új autót kell tovább térképezni, de a módosult pályakarakterisztikát is ki kell ismerni. Persze maradtak a pályának változatlan részei, de mivel a nagyobb sebesség miatt alacsonyabb leszorítóerejű csomagra lesz szükség, így az autó máshogy fog viselkedni az ismert kanyarokban is, és másmilyen lesz a fogyasztás, gumikopás is. A gumikopás amiatt is más lesz, mert az aszfaltot lecserélték, amivel az utcai pálya egyenetlenségeit kisimították, de érdességen is növeltek, amivel nagyobb gumikopást, izgalmasabb taktikázást ígérnek.
A monacói rendesen elrontotta az újraindítást, Verstappen viszont a fehér vonalig nem előzhette meg, a holland nem tudott elég mélyet fékezni a célegyenes végén, így Leclerc meg tudott lógni.
LAP 27/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
We are RACING 🟢
Charles Leclerc has another mega start but Verstappen is RIGHT THERE! 🚀#AusGP #F1 pic.twitter.com/lgt18Xl1n8
A négyszeres világbajnok a falnak vágta az Aston Martint, a helyreállítási munkálatok idejére a Safety Car a pályára hajtott.
Péreznek is aktuális volt a kerékcsere, Norris is kemény keverékekre váltott.
A holland gumijai erőteljesen szemcsésedtek, így a kemény keverékekre váltott, amivel Verstappen vélhetően a végéig szándékozik menni.
Úgy tűnik, a Red Bull nem tud lépést tartani az élen autózó Ferrarival. Verstappen hátránya már nyolc másodperc, Péreznek már 15 másodperc. A gumik erőteljes szemcsésedésével küzdenek.
A monacói parádésan menedzseli a tempót az élen, már hét másodperc előnyt dolgozott ki a mögötte lévő Verstappenhez képest. Leclerc, Verstappen, Pérez, Hamilton, Russell az első öt sorrendje.
A javuló tendencia ellenére Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke tisztában van azzal, hogy idén nincs esélyük a bajnoki cím megszerzésére.
Nagyon valószínű, hogy idén már nem leszünk képesek versenyezni a bajnoki címért, egyszerűen elmentek mellettünk. A versenyhétvégéket most tesztnek kell tekinteni, hogy felkészítsük az autót jövőre, és ismét a vb-címért szálljunk csatába”
Pérez a belső ívet kihasználva előzte vissza Hamiltont. A britnek nem volt válasza az akcióra, a Red Bull egyértelmű tempóelőnyben van a Mercedeshez képest.
Charles Leclerc jól indított, továbbra is vezeti a versenyt. Pérez már Hamilton visszaelőzésén dolgozik.
Magnussen és Vettel is kemény keverékekre váltott, a két pilóta valószínű a verseny végéig tervez ezekkel az abroncsokkal.
Carlos Sainz Mick Schumacher előzése következtében a 10-es kanyarban dobta el a Ferrariját, a spanyol a kavicságyban landolt. A Safety Car már a pályán.
LAP 3/58 ⚠️ Virtual Safety Car ⚠️
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
SAINZ IS OUT!
The Ferrari driver is in the gravel, driver is OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/FOBd484hAU
Charles Leclerc zseniálisan kapta el a rajtot, pár kanyar után meg is tudott lógni a hollandtól. Pérezt Hamilton vadászta le, így a brit jelenleg a harmadik helyen autózik.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója az egykiállásos stratégiát tartja a legideálisabbnak. Erre a hétvégére a gumikiosztást is kiextrázták, a C2-C3 és a C5-ös leglágyabb abroncsokkal spekulálhatnak a csapatok.
You’ve seen the tyre sets available for the race! How will the #Fit4F1 drivers work them into their race strategies? 🔮🏁#F1 #AusGP 🇦🇺 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/cLCiT0x4Mr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 9, 2022
Akkor Kimi Räikkönen élete első Ferrarival futott versenyét meg is nyerte a pole-ból. A finn mögött Fernando Alonso és Lewis Hamilton futott be akkor, utóbbi kettő most is itt van a mezőnyben.
#OnthisDayinF1 2007 Kimi Raikkonen wins the Australian Grand Prix in Melbourne, with Fernando Alonso 2nd & Lewis Hamilton 3rd in first GP pic.twitter.com/CvsqR2xGMw
— Motorsport Images (@MSI_Images) March 18, 2017
Lance Stroll amatőr hibát követett el az időmérő során, előbb elment Nicholas Latifi mellett, majd belassított, a kanadai honfitárs visszatért az Aston Martin mellé, ám ezt Stroll nem vette észre és nekiment a Williamsnek. Ritkán látható baklövés volt ez Strolltól, aki három rajthelyes büntetést kapott az incidensért.
Collision of the Canadians 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/IC5yxDWwJf
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Három év után rendeznek újra Ausztrál Nagydíjat, ugyanis az elmúlt idényekben a koronavírus-járvány miatt nem volt lehetőség a verseny megrendezésére. A pályát több helyen is átépítették, így az Albert Parkban fekvő aszfaltcsík jóval gyorsabb lett, a szervezők három DRS-zónával próbálják elősegíteni az előzést. Meglátjuk, mire mennek egymással a versenyzők.
Charles Leclerc kiválóan összerakta a körét az időmérő utolsó szakaszában, a Q3 végén és megverte Max Verstappent. Két felejthető versenyhétvége után a McLaren is visszatért, jelenleg ők a Mercedes fő riválisai a bajnoki harmadik helyért. Fernando Alonso remekelt, ám a technika ismét cserben hagyta, holott a spanyol elmondása szerint a legjobb három hely is elérhető volt a számukra. Izgalmas rajt elé nézünk!
The grid for Sunday 👀#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/Q4aWWKDann
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Hamarosan elrajtol a 2022-es Ausztrál Nagydíj! Ha tehetik, tartsanak velünk!