Bár csak néhány módosításnak tűnik, de ez gyökeresen megváltoztathatja a pálya karakterisztikáját. Mivel a pályát egy olyan korban tervezték, amikor az autók tömege ~25%-kal, szélességük ~20%-kal kisebb volt. Ideje volt hát a részben utcai pályát frissíteni. Pár kanyar megszüntetésével és kanyarív-szélesítéssel a pálya sebességét jelentősen megnövelték. A pályán így a hosszabb egyenesekben nagyobb sebességet fognak elérni az autók, ami egy teljesen más beállítást igényel. Hiába csak néhány változtatás történt a pályán, a mérnököknek új beállításokat kell találniuk a pályára, és nemcsak az új autót kell tovább térképezni, de a módosult pályakarakterisztikát is ki kell ismerni. Persze maradtak a pályának változatlan részei, de mivel a nagyobb sebesség miatt alacsonyabb leszorítóerejű csomagra lesz szükség, így az autó máshogy fog viselkedni az ismert kanyarokban is, és másmilyen lesz a fogyasztás, gumikopás is. A gumikopás amiatt is más lesz, mert az aszfaltot lecserélték, amivel az utcai pálya egyenetlenségeit kisimították, de érdességen is növeltek, amivel nagyobb gumikopást, izgalmasabb taktikázást ígérnek.
Két hét múlva az F1 mezőnye a kultikus imolai aszfaltcsíkon versenyez. Akkor is és addig is tartsanak velünk!
A monacói pályafutása negyedik futamgyőzelmét szerezte meg Melbourne-ben, ezzel jelentősen növelte előnyét a világbajnoki tabellán. Pérez futott be másodiknak, Russell csípte meg a harmadik helyet.
LAP 58/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
FINAL LAP OF THE RACE!
What an incredible race for Charles Leclerc 👊#AusGP #F1 pic.twitter.com/cVDFMOY8UR
A spanyolnak nem jött ki a lépés a futamon, erős pontszerzést várt mindenki tőle és az Alpine-tól. Alonso csapatrádión elégedetlenségét fejezte ki, pedig ez nem a csapat hibája volt.
Jól elrontottátok a futamomat!"
Charles Leclerc úton van egy újabb futamgyőzelem felé. A monacói tökéletes versenyhétvégét teljesít, egy pillanatra sem veszítette el a kontrollt a verseny felett. Verstappen kiesésével Leclerc komoly előnyre tehet szert a vb-tabellán.
Russell és Hamilton a harmadik-negyedik pozícióban van jelenleg. A Mercedes egyértelmű javuló tendenciát mutat az előző futamokhoz képest. Mögöttük a két McLaren is a régi formájában tündököl.
Három versenyből két versenyen műszaki hiba vetett véget Verstappen versenyének. Komoly megbízhatósági problémák vannak a Red Bullnál, nem titok, hogy így nem lehet világbajnoki címet nyerni.
A brit tehetség volt a nyertese az SC szakasznak, a harmadik helyre tudott feljönni. Pérez azonban a 36. körben meg tudta őt előzni, de a brit mentségére szóljon, hogy nem adta könnyen magát a jóval gyengébb Mercedes-motorral.
Nincs meg a Red Bull tempója, nem tudják tartani a lépést az élen autózó Leclerckel szemben. Max Verstappen hátránya már 5,5 másodpercre kúszott fel.
Bár csak néhány módosításnak tűnik, de ez gyökeresen megváltoztathatja a pálya karakterisztikáját. Mivel a pályát egy olyan korban tervezték, amikor az autók tömege ~25%-kal, szélességük ~20%-kal kisebb volt. Ideje volt hát a részben utcai pályát frissíteni. Pár kanyar megszüntetésével és kanyarív-szélesítéssel a pálya sebességét jelentősen megnövelték. A pályán így a hosszabb egyenesekben nagyobb sebességet fognak elérni az autók, ami egy teljesen más beállítást igényel. Hiába csak néhány változtatás történt a pályán, a mérnököknek új beállításokat kell találniuk a pályára, és nemcsak az új autót kell tovább térképezni, de a módosult pályakarakterisztikát is ki kell ismerni. Persze maradtak a pályának változatlan részei, de mivel a nagyobb sebesség miatt alacsonyabb leszorítóerejű csomagra lesz szükség, így az autó máshogy fog viselkedni az ismert kanyarokban is, és másmilyen lesz a fogyasztás, gumikopás is. A gumikopás amiatt is más lesz, mert az aszfaltot lecserélték, amivel az utcai pálya egyenetlenségeit kisimították, de érdességen is növeltek, amivel nagyobb gumikopást, izgalmasabb taktikázást ígérnek.
A monacói rendesen elrontotta az újraindítást, Verstappen viszont a fehér vonalig nem előzhette meg, a holland nem tudott elég mélyet fékezni a célegyenes végén, így Leclerc meg tudott lógni.
LAP 27/58
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
We are RACING 🟢
Charles Leclerc has another mega start but Verstappen is RIGHT THERE! 🚀#AusGP #F1 pic.twitter.com/lgt18Xl1n8
A négyszeres világbajnok a falnak vágta az Aston Martint, a helyreállítási munkálatok idejére a Safety Car a pályára hajtott.
Péreznek is aktuális volt a kerékcsere, Norris is kemény keverékekre váltott.
A holland gumijai erőteljesen szemcsésedtek, így a kemény keverékekre váltott, amivel Verstappen vélhetően a végéig szándékozik menni.
Úgy tűnik, a Red Bull nem tud lépést tartani az élen autózó Ferrarival. Verstappen hátránya már nyolc másodperc, Péreznek már 15 másodperc. A gumik erőteljes szemcsésedésével küzdenek.
A monacói parádésan menedzseli a tempót az élen, már hét másodperc előnyt dolgozott ki a mögötte lévő Verstappenhez képest. Leclerc, Verstappen, Pérez, Hamilton, Russell az első öt sorrendje.
A javuló tendencia ellenére Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke tisztában van azzal, hogy idén nincs esélyük a bajnoki cím megszerzésére.
Nagyon valószínű, hogy idén már nem leszünk képesek versenyezni a bajnoki címért, egyszerűen elmentek mellettünk. A versenyhétvégéket most tesztnek kell tekinteni, hogy felkészítsük az autót jövőre, és ismét a vb-címért szálljunk csatába”
Pérez a belső ívet kihasználva előzte vissza Hamiltont. A britnek nem volt válasza az akcióra, a Red Bull egyértelmű tempóelőnyben van a Mercedeshez képest.
Charles Leclerc jól indított, továbbra is vezeti a versenyt. Pérez már Hamilton visszaelőzésén dolgozik.
Magnussen és Vettel is kemény keverékekre váltott, a két pilóta valószínű a verseny végéig tervez ezekkel az abroncsokkal.
Carlos Sainz Mick Schumacher előzése következtében a 10-es kanyarban dobta el a Ferrariját, a spanyol a kavicságyban landolt. A Safety Car már a pályán.
LAP 3/58 ⚠️ Virtual Safety Car ⚠️
— Formula 1 (@F1) April 10, 2022
SAINZ IS OUT!
The Ferrari driver is in the gravel, driver is OK #AusGP #F1 pic.twitter.com/FOBd484hAU
Charles Leclerc zseniálisan kapta el a rajtot, pár kanyar után meg is tudott lógni a hollandtól. Pérezt Hamilton vadászta le, így a brit jelenleg a harmadik helyen autózik.
A Pirelli, az F1 hivatalos gumiszállítója az egykiállásos stratégiát tartja a legideálisabbnak. Erre a hétvégére a gumikiosztást is kiextrázták, a C2-C3 és a C5-ös leglágyabb abroncsokkal spekulálhatnak a csapatok.
You’ve seen the tyre sets available for the race! How will the #Fit4F1 drivers work them into their race strategies? 🔮🏁#F1 #AusGP 🇦🇺 #Formula1 #Pirelli #Pirelli150 pic.twitter.com/cLCiT0x4Mr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 9, 2022
Akkor Kimi Räikkönen élete első Ferrarival futott versenyét meg is nyerte a pole-ból. A finn mögött Fernando Alonso és Lewis Hamilton futott be akkor, utóbbi kettő most is itt van a mezőnyben.
#OnthisDayinF1 2007 Kimi Raikkonen wins the Australian Grand Prix in Melbourne, with Fernando Alonso 2nd & Lewis Hamilton 3rd in first GP pic.twitter.com/CvsqR2xGMw
— Motorsport Images (@MSI_Images) March 18, 2017
Lance Stroll amatőr hibát követett el az időmérő során, előbb elment Nicholas Latifi mellett, majd belassított, a kanadai honfitárs visszatért az Aston Martin mellé, ám ezt Stroll nem vette észre és nekiment a Williamsnek. Ritkán látható baklövés volt ez Strolltól, aki három rajthelyes büntetést kapott az incidensért.
Collision of the Canadians 😫#AusGP #F1 pic.twitter.com/IC5yxDWwJf
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Három év után rendeznek újra Ausztrál Nagydíjat, ugyanis az elmúlt idényekben a koronavírus-járvány miatt nem volt lehetőség a verseny megrendezésére. A pályát több helyen is átépítették, így az Albert Parkban fekvő aszfaltcsík jóval gyorsabb lett, a szervezők három DRS-zónával próbálják elősegíteni az előzést. Meglátjuk, mire mennek egymással a versenyzők.
Charles Leclerc kiválóan összerakta a körét az időmérő utolsó szakaszában, a Q3 végén és megverte Max Verstappent. Két felejthető versenyhétvége után a McLaren is visszatért, jelenleg ők a Mercedes fő riválisai a bajnoki harmadik helyért. Fernando Alonso remekelt, ám a technika ismét cserben hagyta, holott a spanyol elmondása szerint a legjobb három hely is elérhető volt a számukra. Izgalmas rajt elé nézünk!
The grid for Sunday 👀#AusGP 🇦🇺 #F1 pic.twitter.com/Q4aWWKDann
— Formula 1 (@F1) April 9, 2022
Hamarosan elrajtol a 2022-es Ausztrál Nagydíj! Ha tehetik, tartsanak velünk!