Hamilton arról rádiózott, hogy megelőzheti őt Russell, de nem fogja simán elengedni a csapattársát. Aztán néhány kanyarral később végül a hétszeres világbajnok egy kicsit elvette a gázt, és átadta a hatodik helyet. Russell illedelmesen megköszönte a mutatványt. Hamilton közben próbál lépést tartani a csapattársával.
Közeleg a rajt, már mindenki a felvezető kört teljesíti. A gumikat tekintve a hetedik helyig mindenki közepes keveréket választott, Ocon és Verstappen viszont keményeken rajtolnak.
A mexikói egész hétvégén le volt maradva Verstappentől, aztán a Q3-ban Péreznek kedvezett a szerencse – hiszen a holland az első mért körén hibázott, a másodikat meg nem kezdhette el, mert Leclerc összetörte a Ferrarit. Pedig Pérez még az időmérő előtt azt mondta, ez az egyik legrosszabb hétvégéje.
A rajtrácson körülnézve vannak még érdességek: Alonso a második helyről rajtol, Magnussen a negyedikről – a dán az F1-es pályafutása során másodjára rajtolhat a második sorból. Gasly csodával határos módon behozta az ötödik helyre az Alpine-t, Bottas a tizedikre az Alfa Romeót. Lewis Hamilton meglepő módon a Q2-ben búcsúzott, így a 13. helyről várhatja a rajtot, a hazai pályán induló Logan Sargeant pedig az utolsó helyről indul.
Íme a rajtsorrend:
Pozíció | Versenyző (csapat) |
1 | Sergio Pérez (Red Bull Racing) |
2 | Fernando Alonso (Aston Martin) |
3 | Carlos Sainz (Ferrari) |
4 | Kevin Magnussen (Haas F1 Team) |
5 | Pierre Gasly (Alpine) |
6 | George Russell (Mercedes) |
7 | Charles Leclerc (Ferrari) |
8 | Esteban Ocon (Alpine) |
9 | Max Verstappen (Red Bull Racing) |
10 | Valtteri Bottas (Alfa Romero) |
11 | Alexander Albon (Williams) |
12 | Nico Hülkenberg (Haas F1 Team) |
13 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
14 | Csou Kuan-jü (Alfa Romero) |
15 | Nyck De Vries (AlphaTauri) |
16 | Lando Norris (McClaren) |
17 | Cunoda Juki (AlphaTauri) |
18 | Lance Stroll (Aston Martin) |
19 | Oscar Piastri (McClaren) |
20 | Logan Sargeant (Williams) |
Az időmérőn a hajrára felélénkülő szélben Pérez kivételével szinte minden élmenő hibázott, utóbbiak közül Charles Leclerc ráadásul kétszer is, úgy, hogy másodjára rendesen odavágta a Ferrarit, és piros zászlóval megszakították az időmérőt. Mivel nem maradt elég idő az újraindításra, a többségnek nem volt második dobása, a címvédő Max Verstappen pedig a 9. helyen ragadt.
Plusz reménykedhetünk egy kis esőben is, ami megkavarhatja a kártyákat!
A világbajnokságot továbbra is Verstappen vezeti, de jó esélye van Péreznek, hogy az élre álljon. Íme a pontverseny az első négy versenyhétvégét követően:
Versenyző | Csapat | Pontszám |
1. Max Verstappen | Red Bull Racing | 93 pont |
2. Sergio Pérez | Red Bull Racing | 87 pont |
3. Fernando Alonso | Aston Martin | 60 pont |
4. Lewis Hamilton | Mercedes-Benz AMG | 48 pont |
5. Carlos Sainz | Ferrari | 34 pont |
6. Charles Leclerc | Ferrari | 28 pont |
7. George Russell | Mercedes-Benz AMG | 28 pont |
8. Lance Stroll | Aston Martin | 27 pont |
9. Lando Norris | McLaren | 10 pont |
10. Nico Hülkenberg | Haas | 6 pont |
11. Oscar Piastri | McLaren | 4 pont |
12. Valtteri Bottas | Alfa Romeo | 4 pont |
13. Esteban Ocon | Alpine | 4 pont |
14. Pierre Gasly | AlphaTauri | 4 pont |
15. Csou Kuan-jü | Alfa Romeo | 2 pont |
16. Cunoda Juki | AlphaTauri | 2 pont |
17. Alexander Albon | Williams | 1 pont |
18. Kevin Magnussen | Haas | 1 pont |
19. Logan Sargeant | Williams | 0 pont |
20. Nyck De Vries | AlphaTauri | 0 pont |
Ez a második F1-es verseny a Miami International Autodrome-on – a pályát kizárólag a Formula–1 mezőnyének tervezték, a Hard Rock Stadion és az azt körülvevő parkoló körül megy az aszfalt. 5412 méter és 19 kanyar, 57 kör, 230 km/h-s átlagtempó, kevés előzési lehetőség – ezek a legfontosabb jellemzői a pályának.
A tavalyi futam sajnos borzasztóan unalmasra sikerült – ha nem emlékszik rá, az valószínűleg ezért van. A verseny nagyjából kilencedik körig tartogatott bármilyen izgalmat, aztán Verstappen megelőzte Leclerc-t, onnantól kezdve az autók hangja remek altatóként szolgált a vasárnap estére.
A olvasók az ötödik legrosszabb versenynek szavazták meg a 2022-es szezonban a Miami Nagydíjat.
Egy új verseny egy parkoló körül pontosan azt a versenyt hozta, amit egy parkoló köré épített pályától vársz
– foglalták össze a nézők.
Azerbajdzsánt követően a tengerentúlra látogatott a száguldó cirkusz. A Miami Nagydíj az idei ötödik versenyhétvége, az idei első amerikai futam a háromból – Austin és Las Vegas még hátra van.