A mexikói egész hétvégén le volt maradva Verstappentől, aztán a Q3-ban Péreznek kedvezett a szerencse – hiszen a holland az első mért körén hibázott, a másodikat meg nem kezdhette el, mert Leclerc összetörte a Ferrarit. Pedig Pérez még az időmérő előtt azt mondta, ez az egyik legrosszabb hétvégéje.
A rajtrácson körülnézve vannak még érdességek: Alonso a második helyről rajtol, Magnussen a negyedikről – a dán az F1-es pályafutása során másodjára rajtolhat a második sorból. Gasly csodával határos módon behozta az ötödik helyre az Alpine-t, Bottas a tizedikre az Alfa Romeót. Lewis Hamilton meglepő módon a Q2-ben búcsúzott, így a 13. helyről várhatja a rajtot, a hazai pályán induló Logan Sargeant pedig az utolsó helyről indul.
Íme a rajtsorrend:
Pozíció | Versenyző (csapat) |
1 | Sergio Pérez (Red Bull Racing) |
2 | Fernando Alonso (Aston Martin) |
3 | Carlos Sainz (Ferrari) |
4 | Kevin Magnussen (Haas F1 Team) |
5 | Pierre Gasly (Alpine) |
6 | George Russell (Mercedes) |
7 | Charles Leclerc (Ferrari) |
8 | Esteban Ocon (Alpine) |
9 | Max Verstappen (Red Bull Racing) |
10 | Valtteri Bottas (Alfa Romero) |
11 | Alexander Albon (Williams) |
12 | Nico Hülkenberg (Haas F1 Team) |
13 | Lewis Hamilton (Mercedes) |
14 | Csou Kuan-jü (Alfa Romero) |
15 | Nyck De Vries (AlphaTauri) |
16 | Lando Norris (McClaren) |
17 | Cunoda Juki (AlphaTauri) |
18 | Lance Stroll (Aston Martin) |
19 | Oscar Piastri (McClaren) |
20 | Logan Sargeant (Williams) |
Véget ért a 2023-as Miami Nagydíj, aki lemaradt volna a futamról, nem veszített sokat. Szöveges összefoglalónkat ide kattintva olvashatják, a következő F1-es nagydíj két hét múlva következik, Olaszországba látogat majd a száguldó cirkusz!
Köszönöm a figyelmet, jó éjszakát kívánok!
Max Verstappen megint zseniálisan vezetett, a kilencedik helyről rajtolt, a 21. körben pedig már az élen vezetett. Egy utcai pályán, ahol nem könnyű előzni. Megfutotta a leggyorsabb kört is, megszerezte a 38 F1-es futamgyőzelmét. Eddig csak ő nyerte meg a Miami Nagydíjat.
A kockás zászlót lengető ember is unhatta a futamot, mert konkrétan elfelejtette lengetni a zászlót, Verstappen már az első kanyarban volt az állítólagos leintést követően, amikor a zászló előkerült az emelvényen.
Az első tíz sorrendje:
A hétvégén sokszor panaszkodó Hamilton most a szenvedő Leclerc-t fogta meg a 11-es kanyarban, így a brit feljött a hatodik helyre.
Alonso is annyira unja a versenyt, hogy a pálya mellett elhelyezett LED-falakra is kinézeget, ahol a futamot közvetítik. A csapatnál rákérdezett, hogy hányadik helyen van Stroll, és megdicsérte a kanadai előzését.
Pérez arról kérdezte versenymérnökét a rádión, hogy szenved-e a csapattársa. Ugyanis kettejük között továbbra is 2 másodperc a különbség. Közben Verstappen csak a gumikra próbál vigyázni.
Bár Pérez próbált egy kicsit védekezni, a gumielőny miatt Verstappen simán meg tudta előzni. A mexikói egy kanyaron át kerék a keréknek tartotta az autót, aztán a holland el tudott menni mellette. Kevesebb mint tíz kör van hátra...
Verstappent végül kihívták egy kerékcserére, amit a Red Bull szerelői szokás szerint simán lehoztak. Bár Verstappen Pérez mögé jött vissza a pályára, a friss gumikon néhány körön belül meg fogja előzni a mexikóit.
Bár az lenne a dolgom, hogy minél érdekesebben csomagoljam az olvasók számára a pályán történteket, az elmúlt tíz körről semmi más nem jut eszembe, mint a tavalyi Miami Nagydíj. Jelenleg egy szelet almát bámulok a futam mellett, ahogyan barnul a levegőn – felveszi a versenyt a futammal.
Briliáns versenyt teljesít a címvédő, a kopott keményeken is folyamatosan autózza a lila szektorokat. Arra hajt a holland, hogy a kerékcserét követően az első helyre jöjjön vissza. Verstappen jelenleg 18 másodpercet ver a második helyen autózó csapattársára.
Russell egy késői fékezéssel bevetődött Sainz elé, már a negyedik helyen a brit. A manőver után énekelt egy kicsit a mérnökének, remek futama van eddig Russellnek. Előtte viszont messze a következő potenciális áldozat. A harmadik jelenleg Alonso, aki hét másodperccel a brit előtt van.
Charles Leclerc-t megelőzte Kevin Magnussen. Azaz a Ferrarit megelőzte egy Haas. Valami nem oké a monacóival, folyamatosan a Haasokkal csatázik, most éppen a tizedik helyért folyik a harc.
Miután megelőzte a csapattársát, Russell nagy lendülettel érkezett meg Oconra, akit néhány kör alatt ki is tudott fárasztani. Sima előzés volt Russellnek, most Hamilton közeledik a franciára. Közben Russell Sainzot veszi célkeresztbe.
Hamilton arról rádiózott, hogy megelőzheti őt Russell, de nem fogja simán elengedni a csapattársát. Aztán néhány kanyarral később végül a hétszeres világbajnok egy kicsit elvette a gázt, és átadta a hatodik helyet. Russell illedelmesen megköszönte a mutatványt. Hamilton közben próbál lépést tartani a csapattársával.
Túl vagyunk a féltávon, sajnos esőfelhőknek nyoma sincs egyelőre. Hiába volt szó esőről, úgy tűnik, ez egy száraz futam lesz. Az első tíz sorrendje a 30. körben:
A holland az élen autózik, nagyjából 16 másodperc különbséggel követi őt a csapattársa, Pérez. Viszont Verstappen még nem volt kint a bokszban, és bár kemény keveréken autózik, az abroncsai kezdenek egyre csúnyábban kinézni.
Alonso elnyújtotta az első etapját, 25 kört autózott a közepes keverékeken. A második helyről állt ki, és a negyedikre jött vissza, aztán Sainz egyből megelőzte őt. Most a két spanyol csatázik egymással a negyedik helyért.
A versenybírák is észrevették, amit a televíziós közvetítés rendezője is. Sainz gyorshajtását vizsgálják, ez nem jelent túl jót a spanyol számára, valószínűleg meg fogják büntetni. Sainz jelenleg az ötödik helyen autózik.
A 21. körig kellett várni, hogy Verstappen átvegye a vezetést. Pérezt kerékcserére hívta a Red Bull, a közepesről keményre váltott. Közben a keményen rajtoló csapattársa vezet, a második helyen Alonso, aki még nem járt a bokszban.
A lassított felvételek alapján az élen autózó Pérez kerekei nagyon szemcsésednek, a mexikói szenved. A csapat viszont nem szeretné még kihozni, mert forgalomba kerülne. Közben Verstappen már csak 1,3 másodpercre van Péreztől.
A spanyolt gyorsan kihozta a Ferrari, hogy ne Albon mögé térjen vissza a kerékcseréről. Ám Sainz óriási lendülettel érkezett a pitbe, hatalmasat fékezett. Jó kérdés, hogy átlépte-e a 80 km/h-s sebességhatárt. Ha igen, büntetésre számíthat...
Többek között Gasly, Bottas, De Vries, Russell, Leclerc és Bottas is kiálltak egy kerékcserére, a kemény keverékek kerültek fel mindenkinek.
Verstappen nyithatta a DRS-t, és simán megelőzte a spanyolt, a holland már a második helyen. Előtte szűk négy másodperccel a csapattársa autózik, innentől kezdődhet a házon belüli csata a Red Bullnál.
Sainz is áldozatául esett a hollandnak, aki így már a harmadik helyen van. Mindössze 14 kör alatt felért a dobogós helyre, előtte pedig Fernando Alonso autózik, aki a futam előtt azt jósolta, hogy a 25. körben fogja őt megelőzni a holland.
A dán ugyan a negyedik helyről szinte egyből visszaesett a hetedikre, azóta hősiesen védekezik Leclerc-rel szemben. Leclerc és Occon DRS-távon belül üldözi a dánt, aki továbbra is kitart.
Miután a címvédő megelőzte Russellt, egy körön belül Gasly mellett is el tudott menni. Verstappen már a negyedik helyen áll tíz kör után úgy, hogy kilencedikként rajtolt, és kemény keverékeken versenyzik. Hihetetlen...
Verstappennek nem volt könnyű megelőzni Russellt, a brit hősiesen védekezett öt körön át. Közben arról rádiózótt, hogy csúszkál a pályán és problémái vannak a visszapillantő tükörrel és a fékekkel is. Végül Verstappen a kilencedik körben előzte meg Russellt.
Miközben Pérez az élen szépen meglógott, addig Alonso és Sainz a második helyért csatáznak. Gasly a negyedik helyen, Russell az ötödik, a britet pedig már Verstappen üldözi.
Miközben Leclerc és Magnussen gyepálta egymást, Max Verstappen a nyomukban várakozott a lehetőségre. Aztán amikor adta magát az alkalom, a DRS segítségével egyszerre kettőt előzött, Verstappen már a hatodik.
Pérez a harmadik kör elejére már több mint egy másodperces előnyt autózott ki Alonsóval szemben. Közben Magnussen ádáz harcot vív Leclerc-rel, mögöttük Verstappen próbál pozíciót fogni.
Pérez megőrizte az első helyét, az élen nem történt változás. Magnussen visszaesett a hatodik helyre, a mezőny hátsó felében pedig volt némi kontakt, de szerencsére nem történt baleset. Piastri öt helyet javított, már a 14. helyen az újonc ausztrál.