Erről rádiózott a csapatnak. Ám a lemaradása közel hat másodperc Verstappenhez képest, ami eddig folyamatosan növekedett.
Július 2-án rendezik a következő F1-es nagydíjat, ezúttal Ausztriába látogat a száguldó cirkusz. Addig is köszönjük a figyelmet, szöveges összefoglalónkat ide kattintva olvashatják. Jó éjszakát kívánunk!
2009-ben győzött először a Red Bull Racing, akkor Mark Webber hozta be elsőnek az autót a Német Nagydíjon. Most Max Verstappen Kanadában szerezte meg a csapat 100. győzelmét, Verstappen pedig kiegyenlítette Ayrton Senna győzelmeinek számát, szám szerint 41-nél tartanak mindketten.
Előbb Norris rádiózott róla, majd a képernyőn is láthattuk, hogy mennyire ijesztően mozog Ocon hátsó szárnya. Norris a rádión azt mondta, hogy ha az leesik, és eltalál valakit, az „extrém lesz”.
Annyira unatkozott Verstappen az élen, hogy benézte a sikán bejáratát, és megúszott az autója a kerékvetőn. Nem volt messze attól a holland, hogy a falba állítsa a Red Bullt, a rádión nevetgélve meg is jegyezte:
Majdnem kiütöttem magam azon a kerékvetőn.
Az FIA tájékoztatása szerint Norrist azért büntették meg sportszerűtlen viselkedésért, mert a biztonsági autós fázis alatt szándékosan tartotta fel a mezőnyt, hogy a bokszban könnyebb munkája legyen a McLaren szerelőinek, mert egyszerre érkezett a két pilóta kereket cserélni.
Norris jelenleg a tizedik helyen autózik, az öt másodperces büntetést a végén adják hozzá az idejéhez. Jelenleg ez azt jelenti, hogy a 12. helyre esne vissza.
Alonso is fékhűtési problémákkal küszködik, Hamilton szépen lassan megérkezett a spanyol nyakára. 1,5-2 másodperc a brit lemaradása, de komoly küzdelem jöhet a végére a második helyért.
Eddig Russell, most Ocon, Bottas, Norris és Stroll üldözi közelről Alexander Albont. A Williams a hetedik helyen autózik jelenleg, özönvíz előtti abroncsokkal. Albon egy kiállással próbálja meg lehozni a futamot, eddig állja a sarat, a pályán nehéz előzni.
Russellt rádión tájékoztatták, hogy túlságosan elkoptak az első fékei, be kell fejeznie a versenyt. Könnyen lehet, hogy a korábbi balesete miatt sérült a fék vagy a fékhűtés, és ezért kellett kiállnia a versenyből.
Az eddigi versenyekhez képest üdítően izgalmasnak tekinthető a verseny, az utóbbi tíz körben kezdett egy kicsit elcsendesedni.
Erről rádiózott a csapatnak. Ám a lemaradása közel hat másodperc Verstappenhez képest, ami eddig folyamatosan növekedett.
Azok után, hogy a 12. körben Russell keményen odacsapta egy betonfalnak a Mercedest, majd visszacsúszott a mezőny végére, most a hetedik helyért csatázik Albonnal. Elképesztő, hogy mit ki nem bír az egység. Fontos viszont megemlíteni, hogy több, mint 30 kört tett már a kemény keverékeibe Russell, szóval egy kerékcseréje még valószínűleg lesz a britnek.
A monacóit rádión tájékoztatták, hogy Sainz nem fogja megtámadni őt. A Ferrari arra játszik, hogy Pérezt valahogyan maga mögött (lehetőleg Sainz mögött) tartsa.
Nagyon kopnak a gumik a napfényes kanadai aszfalton, Alonso megkapta a második szett keményet, ezzel már a valószínűleg a végéig szeretnének menni az Astonnál. A spanyolnak volt annyi előnye, hogy a kerékcserével nem bukott pozíciót.
Norris ötmásodperces büntetést kapott sportszerűtlen viselkedésért. Hogy ez pontosan mit takar, az még nem derült ki, de valószínűsíthető, hogy a biztonsági autó mögött történhetett valami.
Az újságíró-átok remekül működik, az előző posztban még arról írtam, hogy Russell nem tudja magát átrágni az előtte autózókon. Ezt követően Magnussen és De Vries majdnem kiütötték egymást a versenyből, a brit pedig elegánsan megelőzte őket. A sorozatos kiállások miatt így már a kilencedik helyen áll Russell.
Russell néhány kiállás miatt a 15. helyen, de előtte hárman is DRS-távolságon belül autóznak, így számára nagyjából lehetetlen előzni. Mondjuk így is csoda, hogy egyáltalán megy a Mercedes, miután Russell a 12. körben keményen odacsapta a falhoz az egységet.
Hülkenbergnek nem működtek a kemény keverékek, nem tett 20 kört ezekbe az abroncsokba, és máris érkezett a bokszba. Ahol – most kapaszkodjunk – ismét kemény keverékeket kapott. A 19. helyre ért vissza a pályára, jó kérdés, hogy mi volt ezzel a Haas terve. Valószínűleg nem szeretnék többször a bokszba hozni Hülkenberget.
Ismét négy másodperc Verstappen előnye az élen, a holland közben arról panaszkodik, hogy nincs tapadása a kemény keverékeken. Mivel a regnáló világbajnok nem először jelzi ezt a rádión, a versenymérnöke jelezte neki, hogy vették az adást, de ő koncentráljon csak a versenyzésre.
A biztonsági autós fázis során majdnem minden pilóta elment kereket cserélni, kivéve Leclerc-t, Sainzot, Pérezt, Bottast és Magnussent. Egyelőre úgy tűnik, bevált a taktika, sokat nyert ezzel a Ferrari.
Az FIA versenybírái jelezték, sem Norrist, sem Hamiltont nem büntetik meg a bokszban történtek miatt.
Visszavette a második pozíciót Alonso, az egyenesben a nyitott hátsó szárnnyal tudta megelőzni Hamiltont. A brit viszont biztos nem adja könnyen magát, vissza fog támadni.
Norris, Magnussen, Albon és Piastri csatázik a 9-10-11-12. helyen, de szorosan mögöttük még egy komoly vonat. Bárki hibázik, arra csúnyán ráfázhat.
A bokszban okozott veszélyes kiengedés miatt az FIA vizsgálja az eseteket. Ebből valószínűleg büntetés lesz a két brit számára!
Higgadtan indította újra a futamot a holland, mindenki megőrizte a pozícióját az újraindítást követően. Az első tíz sorrendje jelenleg:
Hamarosan folytatódik a verseny.
Miután csúnyán odacsapta oldalról a Mercedest, majd a defektes autót visszavitte a bokszba, ismét a pályán George Russell. Rádión arról beszélt, hogy vezethető az autó, bár úgy tűnik, mintha az ütéstől a futómű nagyon elállítódott volna. Az utolsó helyről próbálkozik ismét a brit.
A Mercedes szerelői nagyon siettek, és nem vették észre, hogy Alonso érkezik a bokszutcában, ráengedték Hamiltont a spanyolra. Hangyányin múlott, hogy nem ért össze a két versenyző, Alonsónak keményet kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést.
Mögöttük Norris és Albon is majdnem összeért a bokszban, abban az esetben a McLaren szerelői hibáztak.
Russell megtörte a Mercedest, de úgy néz ki, hogy lábon el tudja hozni a bokszig. Jön a safety car, mindenki érkezik a pitbe kereket cserélni.