A Ferrari meglepte a mezőnyt Las Vegasban, de így is Verstappen győzött
További Forma-1 cikkek
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Lewis Hamilton diktálta a tempót a Las Vegas-i Nagydíj első napján
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
A csinnadratta, a nagy show és a körítés sokkal nagyobb hangsúlyt kapott Vegasban, mint maga a versenyzés – amelyet a pilóták is megjegyeztek –, hiszen a hétvégén a szélsőséges időjárás mellett a szabályok értelmezhetetlensége is megzavarta az F1-esek nyugodt felkészülését a vasárnapi nagy bummra.
Pénteken a szabadedzéseken és a szombati időmérőn is a Ferrari uralta a mezőnyt – leszámítva az első gyakorláson Carlos Sainz aknafedeles kálváriáját, amely a 29 éves versenyző és az olasz istálló egész hétvégéjére rányomta a bélyegét –, hiszen a monacói Charles Leclerc mindháromszor az élen zárt, így a nagydíjon ő rajtolhatott a pole-ból.
Mellőle pedig csapattársa indulhatott volna, ha az említett baleset okozta akkumulátorcsere miatt nincs a 10 rajthelyes büntetése. De volt, így az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen „megörökölte” Sainz helyét.
Meglepetésre a McLaren versenyzői az eszméletlen futamok után a legutolsó sorokból kezdhettek.
Hatalmas győzelmi eséllyel indult a Ferrari, Verstappen mindent meg is adott ehhez
A vasárnapi futam rajtján Verstappen azonnal kitaszította, és keményen bement Leclerc elé, ezzel át is vette a vezetést, mögötte Russel, Pierre Gasly és a két Williams húzta a mezőnyt. A nagydíj három kör után azonban megállt, miután Norris feltehetően meghibásodás miatt a gumifalban kötött ki – számára nem tartott sokáig a Las Vegas-i csoda.
Hosszan eseménytelenül köröztek a versenyzők, az első izgalmat az élen álló Red Bull 15. körös kerékcseréje hozta meg, hiszen így amellett, hogy a monacói átvehette a vezetést, még az első kanyarban történt kitolás miatt öt másodperces büntetést is le kellett töltenie Verstappennek. Ezzel pedig a Ferrari-pilóta elkezdhette kiépíteni előnyét. A sorrend felkavaródott: a monacóit 15 másodperces hátránnyal a másik energiaitalos, Sergio Pérez követte, majd Esteban Ocon, Lance Stroll és Sainz volt az élbolyban. A Mercedes-versenyző Lewis Hamilton csupán a 18. helyen autózott.
Féltávnál új verseny kezdődött
Féltávnál a holland meg akarta előzni az ötödik helyen menetelő Russellt, a brit azonban nem vette figyelembe az érkező Red Bullt, és összeütköztek. Mindkét pilóta autója megsérült, a lehulló törmelék miatt biztonsági autós fázis következett, ezt pedig a csapatok kihasználták, és szinte minden autó kitért a boxba friss abroncsokért.
A 35. körben úgy tűnt, hogy a két Red Bull és Leclerc között dőlhet el ez a csata. Verstappen eszméletlen előzéseket követően gyorsan vissza is tért az élmezőnybe, és könnyedén túl is jutott a monacóin, így a már megszokott forgatókönyv következett: a holland az élen. Mögötte egy másodpercen belül Leclerc és hozzá képest Pérez is, majd kissé lemaradva Piastri és a két Alpine autózott. A két Mercedes nem igazán találta a versenytempót, csupán a nyolcadik és 12. pozícióban voltak, Sainz pedig pontszerző helyen menetelt, és Russell mögött tartotta a lépést.
Az utolsó kilométerekre egyetlen kérdés maradt: Leclerc tartani tudja-e a lépést a konstruktőrök bajnokcsapatával?
Verstappen előnye már négy másodpercre duzzadt, mögötte csapattársa nyomult. A monacói azonban Pérez DRS-hatótáván belül ment, az óvatlan mexikóin végül egy utolsó pillanatos merész manőverrel jutott túl, így végül Red Bull-szendvicsben, második helyen zárt a Ferrari-pilóta. Csapattársa a 17. pozícióból feljött hetedik helyre – végül Russell büntetésével a hatodikra –, ezzel fontos pontokat szerezve a csapatnak a Mercedes elleni csatában, amely így az utolsó verseny előtt csupán négy pontot jelent.
Max Verstappen tovább hajszolja a rekordokat: immáron a 18 szezonbeli győzelem a legtöbb, ezzel saját maga csúcsát döntötte meg ismét.
A világbajnoki szezon jövő héten Abu-Dzabiban ér véget.
Végeredmény, Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas (50 kör, 310,05 km, a pontszerzők):
1. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:29:08.289 óra
2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 2.070 másodperc hátrány
3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 2.241 mp h.
4. Esteban Ocon (francia, Alpine) 18.665 mp h.
5. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 20.067 mp h.
6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 20.834 mp h.
7. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 21.755 mp h.
8. George Russell (brit, Mercedes) 23.091 mp h.
9. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 25.964 mp h.
10. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 29.496 mp h.
leggyorsabb kör: 1:35.490 perc (47. kör, Piastri)
pole-pozíció: Leclerc
A vb-pontversenyek állása 21 futam után (még 1 van hátra):
versenyzők:
1. Verstappen 549 pont – már világbajnok
2. Pérez 273
3. Hamilton 232
4. Sainz Jr. 200
5. Alonso 200
6. Lando Norris (brit, McLaren) 195
7. Leclerc 188
8. Russell 160
9. Piastri 89
10. Stroll 73
11. Pierre Gasly (francia, Alpine) 62
12. Ocon 58
13. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 27
14. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 13
15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 10
16. Nico Hülkenberg (német, Haas) 9
17. Daniel Ricciardo (ausztrál, Alpha Tauri) 6
18. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 6
19. Kevin Magnussen (dán, Haas) 3
20. Liam Lawson (új-zélandi, Alpha Tauri) 2
21. Logan Sargeant (amerikai, Williams) 1
csapatok:
1. Red Bull 822 pont – már világbajnok
2. Mercedes 392
3. Ferrari 388
4. McLaren 284
5. Aston Martin 273
6. Alpine 120
7. Williams 28
8. Alpha Tauri 21
9. Alfa Romeo 16
10. Haas 12
(Borítókép: Max Verstappen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images)