A McLaren és Mercedes által használt első szárny sorsáról döntött a FIA
A rivális Red Bull és Ferrari végül a múlt heti, Olasz Nagydíj után nyújtotta be hivatalos panaszát, amelyben megkérdőjelezték a brit székhelyű istállók által használt első szárnyak legalitását.
A Belga Nagydíj (július 28.) óta komolyabb beszédtéma alakult ki az egyre jobb formát mutató McLaren és Mercedes első szárnya körül, hiszen több belső kamerás felvételen kivehető volt annak látványos rugalmassága. A Red Bull és Ferrari konstruktőre pedig Monza után már konkrét állásfoglalást követelt a FIA-tól, amely most a nagyobb balhé elkerülése végett tiszta vizet öntött a pohárba.
A FIA minden versenyen számos ellenőrzéssel vizsgálja az első szárnyakat az F1 technikai szabályainak megfelelően. Jelenleg minden első szárny megfelel a 2024-es előírásoknak
– jelentette ki a szövetség közleményében.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nyilatkozatában kijelentette, „az ügy kizárólag a FIA-ra tartozik”, majd hozzátette azt is, hogy „egyértelműsíteni kell a szabályzatban leírtakat mindenki számára”.
Hasonlóan vélekedett Fred Vasseur, a Ferrarit irányító kolléga is. A sportvezető hangsúlyozta, hogy tiszteletben tartják a FIA döntését, de mindenképpen igyekeznek majd szoros kapcsolatban maradni a szövetség érintett igazgatójával, Nikolasz Tombazisszal.
A lehetséges szabályszegéseket árgus szemekkel figyelő istállókat aligha lehet a tettükért hibáztatni. A konstruktőröknél címvédő osztrák istálló legnagyobb kihívójának a Ferrari tűnt a szezon elején, azonban az év során a McLaren és Mercedes is jobb fejlesztéseket tudott hozni, amivel aztán alaposan felkavarva az erőviszonyokat.
Borítókép: Hasan Bratic/picture alliance via Getty Images