További Futball cikkek
- A spanyol Szuperkupa döntőjében jön az év első el Clásicója
- A Német Labdarúgó-szövetség lesújtott Schäfer Andrásékra
- Sokba került a Kerkezék elleni vereség, kirúgta edzőjét az Everton
- Megőrült a Barcelona elnöke, előbb lelkendezett, majd pocskondiázta a szövetség vezetőit
- A spanyol élvonalba igazolhat a magyar válogatott őszi felfedezettje
Gera a futballelitben
Nem véletlenül keltette fel a Pepsi magyarországi érdekeltségének figyelmét, és a cég büszkén jelentette be hétfőn, hogy Gerát a szponzoráltjai közé választották. "Gera Zoltán a világ futballelitjébe kerül a szerződés révén, olyan prominens futballistákkal láthatjuk együtt majd, mint: David Beckham, Roberto Carlos, Raul Gonzales, Ronaldinho, Thierry Henry, Fernando Torres, Rafael van der Vaart" - tudatta a hétfői sajtótájékoztatóra kiadott hivatalos közlemény.
Azt is tudatták: "a Pepsi és a sportoló között pedig már most tárgyalások folynak arról, hogy az üdítőitalgyártó ősszel készülő legújabb reklámfilmjében milyen szerephez jut a magyar futballsztár." A Blikk szerdai számában már meg is álmodta, hogy Henry helyén szerepel majd a magyar válogatott csapatkapitánya.
Négymilliós szerződés?
A szerződés részleteit üzleti titokként kezelte a vállalat, jóllehet köztudott, hogy David Beckham évi kétmillió fontot - közel 740 millió forint - kap a kólák reklámozásáért. Az Index ugyanakkor úgy értesült, hogy a március végi tárgyalásokkor Gerának mindössze húszezer dollárt, vagyis alig több mint négymillió forintot kínáltak, ami meglehetősen kevésnek tűnik. Vélhetően ez az összeg nem változott, vagy csak kevéssel emelkedett. Vagyis: a WBA játékosa Beckham órabérét kapta.
A Pepsi New York-i központja a londoni irodának adja ki az európai piacra készülő reklámfilmek elkészítését és terjesztését. (Marketingtevékenységet persze önállóan folytathatnak.) A franchise rendszerben érintett országok, mint Magyarország, ezeket a filmeket készen kapják, ezzel együtt a filmek forgatásához lényegében semmi köze nincsen.
Az Indexet úgy tájékoztatta a cég marketingigazgatója, Reisz Anna, hogy bárkivel is szerződjenek, sohasem szokták nyilvánosságra hozni a részleteket, és ez nemcsak a sportolókra vonatkozik. Hozzátette, még a szerződés időtartamát sem árulhatja el, nemhogy az összegét.
Nem igazán kifejezhető az ára
Kérdésünkre, hogy érzése szerint mennyit ér Gera arca, úgy felelt: "nem igazán kifejezhető pénzben, mert attól függ, mire és hogyan használnak egy játékost reklámcélokra."
Arról is érdeklődtünk, hogy felvették-e már a kapcsolatot a filmek forgatását intéző londoni Pepsi-irodával, ahogy azt a hétfői közleményben tudatták, de Reisz szerint ez "csak felesleges szócséplés." "Most kezdjük a hivatalos részét" - jelentette ki. Hogy milyen kapcsolatban állnak a londoni irodával, nem nyilatkozott, mert mint ismételte: üzleti ügyekről nem beszélhet, majd a beszélgetés befejezését kérte.
Gera hétfőn úgy vélekedett, Ronaldinhóval szeretne egy filmben lehetőséghez jutni, trükközni. A szerződés részleteivel kapcsolatosan az ügyeit intéző menedzseriroda azt közölte, hogy mindenben a Pepsit kérdezzük.
A londoni iroda: betűzzék Gera nevét
Az aláírt szerződésnek megfelelően az utolsó fordulóban kézfejtörést szenvedett futballista kedden egész délutánját kitöltő fotózáson vett részt, hiszen ahogy a hétfői közlemény is írta: "Gera hamarosan látható lesz a Pepsi magyarországi hirdetésein: interneten, óriásplakátokon, posztereken." A jelenlegi állás szerint ez a biztos, a beharangozott filmre viszont várni kell.
Ehhez képest elhamarkodottnak tűnnek a hétfőn elhangzottak, amit alátámasztani látszik, hogy a londoni iroda egyik marketingese, Sasha Newell eddig még nem is hallott Geráról, mi több, le kellett neki betűzni a magyar játékos nevét.