Pécsi mennyországból a Zöld Pokolba
További michelisz cikkek
Olyan gyorsan történt minden az elmúlt bő egy hétben. Alig voltunk túl a hungaroringi WTCR-hétvégén, amikor múlt kedden már a Nagy Futamon vettem részt Budapest belvárosában. Nem vagyok hozzánőve a telefonomhoz, de aznap a szokásosnál gyakrabban forgattam a kezemben, sokkal többször tapadt a tekintetem a képernyőjére. Reggel úgy indultam el Pécsről, hogy Johanna már érezte, hamarosan itt az ideje Emma érkezésének.
Leírhatatlan az örömünk
Öt perccel azelőtt, hogy beültem a Hyundai i30 N TCR-be, hogy megfuttassam a városi aszfalton, már hírt kaptam arról, hogy Johanna a kórházban van, vizsgálatokra vár. Nagy Danival becsülettel végigmentem a parádé programjába betervezett körön, de talán senki nem haragszik meg érte, közben a gondolataim már nagyon messze jártak a Nagy Futamtól. Ahogy visszagurultunk a Szent István Bazilika szomszédságában ideiglenesen kialakított paddockba, rögtön átültem az utcai Hyundaiomba, és meg sem álltam Pécsig. Amikor megérkeztem, az elképzelhető legtisztább boldogság fogadott: kezembe foghattam második kislányunkat, Emmát. Pénteken már haza is vihettem őt és Johannát a kórházból. Mirának elsőre kicsit furcsa volt az új helyzet, hogy már nem hárman, hanem négyen vagyunk, de ő is hamar hozzászokott a testvére jelenlétéhez. Egyszerűen leírhatatlan az örömünk.
Megérkezett közénk Michelisz Emma Panna! :) Anyuka és a pici is jól van, elmondhatatlanul boldogok vagyunk! :) Emma...
Posted by Michelisz Norbert on Tuesday, May 1, 2018
Van egy kis lemaradásom
Tavaly hasonló helyzetben voltam, hiszen nem sokkal Mira születése után egyből versenyhétvégére kellett utaznom Marokkóba, most pedig a Nürburgring-Nordschleife következik. Nagy különbség azonban, hogy ezúttal nemcsak egy párnapos babát kell otthon hagynom, hanem már két gyermeket. Eddig is éreztem, hogy egyre nehezebb elmenni otthonról, hiszen ahogy telik az idő, ahogy egyre több közös élményt gyűjtünk, úgy fonódik egyre szorosabbra a kötelék, de most aztán tényleg nem lesz könnyű felülnöm a Németországba tartó repülőre. Őszintén szólva van is bennem egy kis félelem, mert a Nürburgring messze a legtöbb felkészülést igénylő pálya a szezonban, nekem viszont az elmúlt egy hétben nem maradt annyi időm és energiám a készülésre, mint amit elegendőnek tartanék. Nem sokat aludtunk az elmúlt napokban, de amint kiérek a helyszínre, a kötelező programok melletti szabadidőmben próbálom majd behozni a lemaradásomat, és beleásom magam a telemetria-adatokba.
Nem lesz kisebb a kihívás
Már az adatok elemzése sem könnyű, hiszen teljesen más autóval megyünk idén, mint a korábbi években a Nordschleifén. Egyrészt márkát is váltottam, másrészt a TCR-autók más paraméterekkel bírnak, mint a WTCC-ben használt TC1-esek. Ugyanakkor a telemetriázás így is hasznos, mert tendenciákra figyelek. Például, ha Tiago Monteiro tavaly ugyanazzal az autóval jobban oldotta meg a pálya bizonyos részét, akkor az vezetési kérdés, aminek a tapasztalata átültethető a mostani technikára is. Egyébként hiába voltak gyorsabbak a TC1-es kocsik, nem hiszem, hogy idén kisebb kihívás lesz a Nordschleifén versenyezni, legfeljebb a gyors kanyarokban leszünk érezhetően lassabbak a kisebb leszorítóerő miatt.
Nehéz helyzetben a Hyundai
Ahogyan már a Hungaroring után is írtam, a Nürburgringgel új bajnokság veszi kezdetét a WTCR-ben. Ettől a fordulótól indul el a hétvégéről hétvégére változó teljesítményalapú büntetősúly-rendszer, aminek következtében saját számításaim szerint a Hyundai marad a maximális, 60 kilós pluszsúlyon, a Honda 20 kilóval lesz megpakolva, az összes többi márka viszont a minimumsúlyon mehet. Ez a Nordschleifén, a szezon leginkább gumigyilkos pályáján halmozott hátrányt jelent számunkra. Valószínűnek tartom, hogy csak egy nagyon konzervatív beállítással tudunk versenyezni, hogy csökkentsük a defekt kockázatát, amit minden egyes plusz kiló növel. Ugyan a gumibeszállító kifejlesztett egy külön keveréket erre a pályára, de nem vagyok biztos benne, hogy ez már első nekifutásra tökéletesen működik majd. Persze bízhatunk benne, ám ez csak a gyakorlatban derül ki.
Büntetősúly nélkül is az Audi pályája lenne
Hiába a Hyundai volt a legeredményesebb autó az első két fordulóban, a Nordschleifén szerintem az eddigi egyenlő büntetősúlyozással sem a mi technikánk lenne a legesélyesebb. Itt a döntő tényező a végsebesség a hihetetlenül hosszú egyenesek miatt, és ebben már eddig is az Audi és a Cupra volt a legjobb a mezőnyben, nem a Hyundai. Mivel ezeknél az autóknál még 60 kilóval nehezebbek is leszünk, nagyon nehéz versenyhétvégére számítok. Nem is igazán tudom megmondani, hogy milyen eredményt várok magamtól, mert ezúttal abban sem vagyok biztos, hogy az időmérőkön oda tudunk érni az első tízbe. Nekem az lesz a legfontosabb, hogy Hyundaion belül tudjak dominálni, és remélem, hogy ezzel a pontszerzésre is lesz esélyem.
Kíváncsi vagyok a DTM-bajnokra
Ha van pálya, amelyen a versenyzői képességek valamelyest ellensúlyozhatják a technikai különbségeket, akkor az a Nordschleife. Én mindig élveztem az ilyen bevállalósabb pályákat, úgy érzem, az erősségeim közé tartozik, hogy jól tudom belőni, mekkora az a kockázat, ami még megéri, és mi az, ami már nem. Kíváncsi vagyok a DTM-bajnok René Rast elleni csatára is. Hasonló a helyzet, mint Gordon Shedden esetében, aki egy másik nívós túraautó-bajnokság, a BTCC bajnokaként érkezett a WTCR-be, hiszen az ilyen versenyzők jelenléte növeli a sorozat és a benne lévő pilóták presztízsét. Mivel már említettem, hogy ez az Audi hétvégéje lehet, Rast pedig a 24 órás versenyekről kifejezetten jól ismeri a pályát, az élmezőnybe várom őt. Ráadásul a szezon pályáit elnézve egyértelműen itt jelenti számára a legkisebb hátrányt, hogy nem hátsó, hanem első kerékmeghajtású autót kell vezetnie.
Tavaly megnyertem az időmérőt a Nordschleifén, azelőtt pedig mindkét futamon dobogóra álltam. Amikor eszembe jutnak ezek a pillanatok, egyre izgatottabban várom már, hogy kiguruljak a pályára, és újra próbára tegyem magam a semmi máshoz nem hasonlítható Zöld Pokolban.
A nürburgringi WTCR-hétvége programja
május 10, csütörtök
- 11.30-12.10 Első szabadedzés
- 12.30-13.10 Második szabadedzés
- 15.30-16.10 Első időmérő
- 19.45-20.20 Első futam (3 kör)
május 11., péntek
- 17.35-18.15 Második időmérő
május 12., szombat
- 11.00-11.35 Második futam (3 kör)
- 12.20-12.55 Harmadik futam (3 kör)
Rovataink a Facebookon