Michelisz: Hiszem, hogy már csak felfelé vezethet az út

augusztus 7., 16:07 Módosítva: 2018-08-07 23:36
903

Ha valaki a szezon előtt azt jósolja nekem, hogy a WTCR nyári szünetét a bajnokság harmadik helyén töltöm, akkor kicsit csalódott lettem volna. De látva azt, hogyan alakult a szezon eddigi része, mennyi dobogós, sőt akár futamgyőzelmi esélyt veszítettem el rajtam kívül álló okok miatt, akkor inkább megnyugvással tölt el az, hogy ezzel együtt is ott vagyok a bajnoki cím legnagyobb esélyesei között, mert ez azt jelenti, hogy erős a csomagom.

Tovább

Michelisz: Csak az autót ne ütöttem volna annyira!

július 17., 17:00 Módosítva: 2018-07-18 13:49
1575

Most érzem magam a legjobban egy versenyhétvége után ebben a szezonban, ami azért érdekes, mert szombat délben még semmi esélyt nem láttam arra, hogy a Slovakia Ringről pozitív hangulatban távozom majd. A második időmérő jelentette a fordulatot szombat délután, amelyen be kell vallanom, kicsit dühből is vezettem. Őszintén szólva ott és akkor féltem, hogy túlságosan is elragadnak az indulataim az autóban…

Tovább

Michelisz: Egy 2012-es emlék ad erőt a Slovakia Ringre

július 12., 16:29 Módosítva: 2018-07-13 18:32
321

Múlt hétvégén szívem szerint én is autóba ültem volna a Hungaroringen a TCR Európa-kupában, annyira jó volt látni azt, ahogyan a M1RA minden egyes tagja tette a dolgát. Már egy ideje nem tudtam személyesen ott lenni a csapat mellett egy versenyhétvégén, így most szembesültem azzal, hogy milyen sokat fejlődtek a srácok, mennyivel bejáratottabbak lettek a folyamatok. Szóval azt mondogattam magamban, de jó lenne ebben a közegben versenyezni! Ez amúgy könnyen össze is jöhetett volna ezen a hétvégén…

Tovább

Michelisz: A kificamodott csuklómat kellett legyőznöm

június 26., 11:46 Módosítva: 2018-06-26 17:27
1649

Rám bízta a döntést az orvos, hogy az ismertetett kockázatok ellenére bevállalom-e a versenyzést a sérült jobb csuklómmal. Bevállaltam, és harmadik helyezésnek nagyon régen örültem annyira, mint vasárnap este Vila Realban. Egyszerre éreztem büszkeséget, hálát és megkönnyebbülést. Büszke voltam, mert kibírtam a fájdalmat, hálás voltam, hogy a csapat éjt nappallá téve megjavította az autómat, és megkönnyebbültem, amiért komolyabb következménnyel járó rásérülés nélkül megúsztam a versenyhétvégét.

Tovább

Vila Realban visszatérhetünk az élmezőnybe

június 20., 16:36 Módosítva: 2018-06-23 10:59
564

Sikerült feltöltődnöm az elmúlt hetekben, nem is emlékszem, hogy mikor töltöttem legutóbb ennyi időt otthon. A két pici mellett persze nem a jó nagy alvásokról szólt ez az időszak, de a Vila Real-i versenyhez közeledve tudatosan figyeltünk arra Johannával, hogy az elmúlt napokban fizikailag is kipihenjem magam, és készen álljak a szezon újabb kihívására.

Tovább

Michelisz: Boldogok vagyunk, ez a legfontosabb!

június 5., 16:22 Módosítva: 2018-06-07 11:17
2145

Miután Pünkösd hétfőn leintették a harmadik futamot Zandvoortban, és véget ért a szokásos csapatértekezletünk, abban a pillanatban átvedlettem versenyzőből családapává. Autóba pattantam, és másnap reggel kilenckor már Pécsre értünk a Hollandiába is velem tartó édesapámmal. Azóta csak egy olyan nap volt, amikor egy kis időre elszakadtam a két kislányunk és Johanna mellől, amikor az M4 Sport monacói Forma–1-es közvetítése miatt Budapestre utaztam.

Tovább

Michelisz: Nehéz lesz, de folytatnám a jó sorozatot a M1RA-val

május 17., 16:27 Módosítva: 2018-05-19 16:27
575

Amióta hazaértem Németországból, az elmúlt napokat úgy szerveztük meg Johannával, hogy csak négyesben voltunk Mirával és Emmával. Azt nem állítom, hogy teljesen ki is pihentem a nürburgringi versenyt, mert a picik tettek arról, hogy éjszakánként is bújhassam a telemetria-adatokat... De nagyon jó volt családi légkörben kicsit kiszakadni a külvilágból, ami olyan jól sikerült, hogy több mint egy napig észre sem vettem, hogy lemerült a telefonom.

Tovább

Michelisz: Vissza kell szereznünk a tempóelőnyt

május 14., 16:50 Módosítva: 2018-05-17 09:33
794

Tizenkét órás autóutat tettem meg Németországból hazafelé, ami alatt nemcsak időm, hanem jó társaságom is volt ahhoz, hogy átgondoljam a Nordschleifén történteket, hiszen édesapám jött velem. Amikor nekivágtunk a maratoni útnak, egyértelműen a csalódottság szó fejezte ki leginkább a lelkiállapotomat. De vasárnap hajnalban, amikor Pécsre érve kiszálltam a kocsiból, azt már úgy tettem, hogy nem dőlt össze a világ. Hasonló érzések kavarognak bennem, mint a marokkói szezonnyitó után: sikerült pontokat gyűjtenem, de nem jött ki a maximum a lehetőségeimből.

Tovább

Michelisz: Pécsi mennyországból a Zöld Pokolba

május 9., 16:59 Módosítva: 2018-05-10 12:24
817

Olyan gyorsan történt minden az elmúlt bő egy hétben. Alig voltunk túl a hungaroringi WTCR-hétvégén, amikor múlt kedden már a Nagy Futamon vettem részt Budapest belvárosában. Nem vagyok hozzánőve a telefonomhoz, de aznap a szokásosnál gyakrabban forgattam a kezemben, sokkal többször tapadt a tekintetem a képernyőjére. Reggel úgy indultam el Pécsről, hogy Johanna már érezte, hamarosan itt az ideje Emma érkezésének.

Tovább

Michelisz: Keményen fogok dolgozni a rajtokon

május 1., 15:40 Módosítva: 2018-05-08 11:31
1135

Amikor hazaértem Pécsre, Johanna és a szüleim azzal nyugtattak, hogy ha két hungaroringi dobogós helyezés után csalódott vagyok, akkor nagyon magasan van a léc.

Ugyanakkor bármilyen sok pontot is szereztem az elmúlt hétvégén, bosszant, hogy két pole pozícióból egyet sem váltottam futamgyőzelemre. Van, amikor egy 5–7. helyezésnek is őszintén tudok örülni, de most hiába álltam fel kétszer is a dobogóra, be kell ismernem, hogy nem hoztam ki a maximumot a lehetőségeimből.

Tovább

Michelisz: Minden évben ez a legfontosabb

április 25., 15:58 Módosítva: 2018-04-25 19:15
680

Álltam a dobogó legfelső fokán és füstölt el az autóm a felvezető körön. Nyertem több mint hét másodperces előnnyel és mondtam le összetörve a világbajnoki címről. Megjártam a mennyet és a poklot, kóstoltam az édeset és a keserűt. Voltam az ország legbüszkébb és legcsalódottabb embere.

Nyolcadik éve készülök a hazai versenyekre, és megtapasztaltam már szinte mindent magyar földön. Egyvalamit megtanultam:

történjék bármi a Hungaroringen, az csak fehér lehet vagy fekete, szürke soha. Ez a végletek birodalma. Ha örülünk, akkor nagyon örülünk, ha bánkódunk, akkor nagyon bánkódunk. Így vagyunk azokkal a dolgokkal, amelyek igazán fontosak. Én így vagyok a Hungaroringgel minden évben.

Tovább

Michelisz: Itt mindenki kész megdögleni a sikeremért

április 10., 18:22 Módosítva: 2018-04-12 16:23
1163

Volt időm nyugodtan végiggondolni a marokkói szezonnyitó eseményeit, mert csak hétfőn este indult hazafelé a repülőjáratom. Nem emlékszem az elmúlt tíz évből olyan versenyhétvégére, amikor ennyi műszaki probléma hátráltatott volna, de amikor hétfőn reggel a szálloda étkezőjében ücsörögtem a kávém felett, egyáltalán nem drámai hangulatban idéztem fel magamban a történéseket. Sőt ha lehet, még inkább bizakodó és pozitív vagyok most a szezonnal kapcsolatban, mint voltam egy héttel ezelőtt!

Tovább

Megalapoznám a hangulatot a Hungaroring előtt

április 4., 18:15 Módosítva: 2018-04-05 15:27
1201

Már hétfőn kiutazhattam volna Marokkóba, ugyanis a napokban tartják a WTCR Drivers Campet, ami egyfajta csapatépítő a szezonkezdet előtt a pilótáknak. Harmadszorra rendezik meg, jópofa dolog, az elsőn ott is voltam, tavaly a másodikat viszont Mira születése miatt kihagytam. Most is hasonlóképpen döntöttem, mert már közeledik a második gyermekünk érkezése, és szeretnék a lehető legtovább a családom mellett maradni. Az előző szezonban már megtapasztaltam, hogy a pályán is mérhető pluszt jelent számomra az a lelki feltöltődés, amit Johanna és Mira közelsége ad nekem, úgyhogy csütörtökön nemcsak szakmailag, hanem érzelmileg is teljesen felkészülten repülhetek Marokkóba, a 2018-as szezonrajtra.

Tovább

Michelisz: Régi-új versenymérnököm lesz idén

március 27., 16:41 Módosítva: 2018-03-28 10:21
1385

Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy ki a világ legjobb mérnöke, akkor gondolkodás nélkül azt felelem, hogy Bári Gergő. Az én szememben ő az első számú versenymérnök, és annak ellenére is az marad, hogy 2018-ban pilóta-versenymérnök felállásban nem dolgozunk tovább együtt. Hogy így alakult, annak volt egy gyakorlati és egy személyes oka. Utóbbival kezdem, mert mindkettőnknek az a fontosabb.

Tovább

9 komoly bajnokesélyes – őket kell legyőznöm idén

március 19., 18:02 Módosítva: 2018-04-05 11:16
1693

Pályafutásom legkiélezettebb szezonja előtt állok: úgy számolok, hogy velem együtt tíz komoly bajnokesélyes van az április 7-8-án, Marokkóban rajtoló WTCR-ben. A szerintem legerősebb márkákon végighaladva bemutatom a kilenc legfőbb riválisomat.

Tovább

Michelisz: Olyan a Hyundait vezetni, mint gyerekként a karácsony

február 7., 16:34 Módosítva: 2018-02-09 12:12
3688

Legutóbb gyerekkoromban éreztem így magam karácsonykor vagy egy születésnapon.

Olyan volt először vezetni a Hyundai i30 N TCR-t, mint kis srácként kicsomagolni egy nagyon várt ajándékot. Hihetetlenül izgatott voltam a kétnapos barcelonai teszten már hétfőn is, amikor még csak autón kívülről szemléltem az eseményeket.

Jó volt nézelődni, látni, ahogyan dolgozik a csapat, ahogyan Gabriele Tarquini köröz a pályán, és mindeközben folyamatosan szökött fel bennem a láz, hogy már csak órák kérdése, hogy én is ott legyek az aszfalton.

Tovább

Michelisz: Gyári pilótaként, de a Hyundainál folytatom a versenyzést

január 30., 10:00 Módosítva: 2018-01-31 12:53
5516
Hálás vagyok a Hondának, mert az elmúlt két év pályafutásom szakmailag legizgalmasabb időszaka volt, amelyben sokat fejlődtem, de úgy éreztem, hogy szükségem van az új kihívásra. Büszkeséggel tölt el, hogy a Hyundai Motorsport Gabriele Tarquini mellett velem száll harcba a WTCR bajnoki címeiért 2018-ban.

Fura érzések kavarogtak bennem december eleje óta. Sokáig nem tudtam eldönteni, hogy ezeket a katari szezonzáró és a világbajnoki cím elúszása miatti csalódottságom idézte-e elő, vagy pedig egy jelzés volt, hogy eljött a váltás ideje. Ezért nem is akartam elhamarkodott döntéseket meghozni, és év végén inkább arra fókuszáltam, hogy minél több időt töltsek a szeretteimmel, kipihenjem magam, kitisztuljanak a gondolataim.

Tovább

Michelisz: Nem kétséges, hol akarok bajnok lenni

január 15., 17:00 Módosítva: 2018-01-18 09:23
922

Decemberben jelentették be, hogy a TCR International Series (amelynek a csapatbajnoka a M1RA lett tavaly) és a WTCC (amelyben én második voltam) 2018-tól egy közös bajnokságban egyesül. Az így megszülető WTCR-be már tart a nevezési időszak, de mivel későn érkezett a hivatalos bejelentés, még nagyban folynak a háttértárgyalások.

Még nekem sincs aláírt szerződésem, és úgy sejtem, hogy még néhány hétre szükség van, hogy tisztázódjon a jövőm – és ugyanez vonatkozik a M1RA-ra is. Azt viszont ki merem jelenteni, hogy a célom a WTCR-ben való versenyzés idén, és a tavalyi világbajnoki második hely után a bajnoki címért akarok újra harcba szállni.

Ha a saját jövőmről még nem is tudok konkrétumokat mondani, érdemes kicsit jobban megismerkedni az új bajnoksággal, amely sok tekintetben különbözni fog az eddig megszokottól. Végigvettem a legfontosabb változásokat, és a véleményemet is leírtam róluk.

Tovább

Élveztem életem formáját, és befejezném, amit elkezdtem

2017. december 3., 11:25 Módosítva: 2017-12-04 19:09
2612

Azt tapasztaltam magamon, hogy ha alszom egyet-kettőt a rossz dolgokra, mindig képes vagyok pozitívabban látni a képet. Csak az a baj, hogy most nem tudok aludni. Szombat reggel hétkor indultam Katarból Japánba a Honda Thanks Day programjára, és helyi idő szerint este tízkor érkeztem meg. Amikor elkezdtem írni ezt a bejegyzést, már éjjel kettő is elmúlt. Egyedül vagyok a gondolataimmal, feleségem, Johanna hazautazott Mirához, a kislányunkhoz, és szívem szerint én is vele tartottam volna.

Körbenézek a szállodai szobámban, és szimbolikus az üresség, amit magam körül látok. Pont ilyen ürességet érzek legbelül is.

Én vagyok Magyarország első világbajnoki érmes autóversenyzője, de egyelőre nem tudok mit kezdeni ezzel a kijelentéssel, ahogyan azzal sem, hogy a számok alapján életem legjobb szezonját zártam. Még túlságosan a csalódottság munkál bennem. Nagyon akartam a világbajnoki címet, és nem csak a nyilvánvaló okok miatt: amiért esélyem volt rá és amiért hét éve készülök rá, álmodozom róla, dolgozok érte. Nekem most ez ennél is többről szólt.

Tovább

Annyi pofon után is állok, és megküzdök a vb-címért

2017. november 29., 16:46 Módosítva: 2017-12-01 09:44
4407

Érzem magamon, hogy feszültebb vagyok a szokásosnál, de azt is tudom, hogy ez most normális. Emlékszem, 2010-ben

az első WTCC-s futamgyőzelmem után, Makaóban fogalmaztam meg először azt, hogy világbajnok akarok lenni.

Manapság visszagondolva erre, nagyon naiv voltam. Egyszerűen nem tudtam felmérni, hogy egy ilyen sikerhez mennyi munkát kell még elvégeznem, autóversenyzőként milyen sokat kell még fejlődnöm és érnem. Most úgy érzem, hogy már készen állok a feladatra, és Katarban megvan az esélyem, hogy befejezzem azt, amin már hét éve keményen dolgozom.

Tovább

Nagy siker a bajnoki cím, de messze még a vége

2017. november 23., 14:29 Módosítva: 2017-11-25 15:47
319

Érdekes volt visszaolvasnom a március 20-i blogbejegyzésemet, amivel itt jelentettem be a M1RA megalakulását.

Eredményközpontú a projekt, már az első évben a bajnoki címért szállnánk harcba

– írtam akkor, és szinte napra pontosan nyolc hónappal később a M1RA megnyerte a TCR International Series csapatbajnokságát.

Tudom, sokan kicsit elrugaszkodottnak tartották, hogy vadonatúj csapatként, rögtön az első évünkben ilyen jelentős célt tűztünk ki magunk elé, de egy pillanatra sem bántam meg, hogy ezt így ki mertük mondani. És akkor sem vélekednék máshogyan, ha nem tudtuk volna valóra váltani. Győztes habitusú emberekből áll a csapat, akiket a nagy célok hajtanak előre. Azzal tettük meg az első lépést a bajnoki cím felé, hogy kimondtuk, akarjuk – már az első évben is. És hiba lett volna, ha ezt nem tesszük meg.

Tovább

Michelisz karrierje legnehezebb estéje volt a makaói

2017. november 21., 14:19 Módosítva: 2017-11-22 09:09
1455

Ebben a szezonban már sokadszorra ért pozitív meglepetésként a Honda teljesítménye. Ahogy azt a Makaót felvezető blogomban is írtam, miután a Citroënek 70 kilóval könnyebbek voltak nálunk a büntetősúlyozás miatt, előzetesen arra számítottam, hogy az időmérőn csak a 4–6. hely lehet elérhető számunkra erőből. Ehhez képest sokkal gyorsabbak voltunk, és már a szabadedzéseken kiderült, hogy kb. azonos tempóra vagyunk képesek, mint a Citroën.

Ezt követően már bíztam benne, hogy folytatni tudom a jó sorozatomat, és zsinórban hatodszor is oda tudok kerülni az első sorba a kvalifikáción. Mindent kiadtam magamból a Q3-as körömben, és bár Rob Huff utolérhetetlennek bizonyult, nagyon örültem az időmérős második helynek, mert

ez volt a maximum, és bőven jobb volt, mint amire a kiutazás előtt számítottam.
Tovább

Most pont egy ilyen őrült pályára van szükségem

2017. november 15., 16:03 Módosítva: 2017-11-16 11:17
918

Amikor bejelentették, hogy idén visszatér a WTCC Makaóba, már akkor nagyon örültem a hírnek, de csak most kezdek egyre izgatottabbá válni miatta, ahogy közeledik a pályára való kigurulás pillanata. Veszélyes körről van szó, de maga a kihívás szerintem nem jelentősebb, mint a Nürburgringen, viszont én is érzem, hogy most mindenki kicsit felvillanyozottabb, ami azért lehet, mert kimaradt két év, 2014 óta először versenyzünk itt.

Nekem az első és a legutóbbi emlékem is pozitív Makaóról. 2010-ben pályafutásom első WTCC-s futamgyőzelmét arattam ezen a pályán, ami mai napig az egyik legérzelmesebb momentuma a karrieremnek. Három évvel ezelőtt pedig itt sikerült megszereznem a világbajnoki negyedik helyezést a három Citroën mögött, megelőzve mindkét hondás gyári pilótát. A kettő között vegyesebb volt a kép, a szép eredmények mellett nagy törések, balesetek részese is voltam, ami árnyékot vetett az eredményekre. Mégis ha Makaóra gondolok, túlnyomóan pozitív érzések töltenek el, valahogy ezen a pályán az első pillanattól kezdve magabiztosnak éreztem magam, megtaláltam a ritmust.

Tovább

Hiszek magamban, képes vagyok megcsinálni!

2017. október 31., 18:34 Módosítva: 2017-11-07 10:56
1842

Talán kicsit naiv voltam. Már a kínai versenyhétvége óta tudtam, hogy vizsgálják a Hondákat a motorok injektora miatt, de eszembe sem jutott, hogy ennek az lehet a vége, hogy kizárnak minket, elveszik az ott megszerzett pontjainkat. Pedig utólag nézve, és látva, hogy a csapat elismerte a hibát, fellebbezéssel sem próbálkozott, ez nagyon is benne volt a pakliban. Lélekben jobban felkészíthettem volna magam erre az eshetőségre, de nem tettem.

Így amikor már Japánban tartózkodva, helyi idő szerint péntek este értesültem a büntetésről, olyan voltam, mint egy kitörés előtt álló vulkán; szinte szétrobbantam a bennem fortyogó, pusztító dühtől.
Tovább

Michelisz: Észnél kell lennünk Japánban

2017. október 25., 11:05 Módosítva: 2017-10-27 17:20
860

Amióta Hondával versenyzem, Japánban mindig felálltam a dobogóra, kétszer a futamgyőzelem is összejött, így a Hungaroring mellett itt nyertem a legtöbbször a WTCC-ben. Ráadásul három különböző pályán jöttek össze az eredmények. Versenyeztünk a szuzukai rövidített (pole pozíció és futamgyőzelem) és teljes körön (dobogó), plusz Motegiben (pole pozíció és futamgyőzelem). Tehát Japánban pályáktól függetlenül sikerült eddig jól szerepelnem, így vasárnap reggel is azzal a céllal keltem útra, hogy ez a sorozat idén is folytatódjon.

Most már hagyományosan korábban utazom el a japán versenyhétvégére, mint bármely más helyszínre a szezonban, hiszen a Honda hazai szereplését csapaton belül felfokozott készülődés előzi meg. A mostani program is sűrű: hétfőn reggel érkeztem meg Tokióba egy helsinki átszállással, és egész nap a Honda központjában volt jelenésem. Kedden és szerdán pedig a szakurai Honda R&D fejlesztőközpontban való szimulátorozás tölti ki az időm jelentős részét. Itt minden körülmény adva van ahhoz, hogy a lehető leghatékonyabban felkészüljünk az előttünk álló feladatokra.

Tovább

Inkább hálás vagyok a kínai esőnek, mint hálátlan

2017. október 18., 11:23 Módosítva: 2017-10-20 13:23
718

Kedden éjjel egy órakor értem haza Kínából, és a hosszú út jó lehetőség volt arra, hogy végiggondoljam az elmúlt hétvége történéseit. Például, hogy kiűzzek magamból minden rossz érzést azzal kapcsolatban, hogy a főfutamot a nagy eső miatt félbe kellett szakítani, és emiatt csak fél pontokat osztottak ki. Több versenyben lévő pilótát megkérdeztek arról, hogy mit gondol a pálya állapotáról, köztük engem is, és

ha bejátszanák ezt a rádióbeszélgetést, kiderülne, hogy én határozottan a futam továbbengedése mellett harcoltam.

Így amikor lengett a piros zászló, és idő előtt ki kellett szállnom az autóból, csalódott voltam, de mire hazaértem, teljesen eltűntek a negatív gondolataim. És nem csak azért, mert Mira mosolya várt otthon…

Tovább

Rég nem éreztem ilyen szomorúságot verseny előtt

2017. október 10., 17:03 Módosítva: 2017-10-14 09:32
966

Kedd délelőtt Tiago Monteiro személyesen üzente meg nekem, hogy nem vehet részt a kínai versenyen az augusztus végén elszenvedett súlyos barcelonai tesztbalesete miatt. Talán van, akinek az lesz az első gondolata a hír hallatán, hogy megnövekedtek az esélyeim a vb-címre, de ezt egyrészt nem érzem így, másrészt engem teljesen más kerített a hatalmába – letaglózott az információ. Őszintén szólva rég nem éreztem ilyen szomorúságot egyetlen verseny előtt sem.

Annak ellenére, hogy végig kapcsolatban álltunk egymással, és a tesztbalesete óta is hetente beszéltünk telefonon, váratlanul ért, hogy nem lehet velünk a hétvégén. Tiago nem az a típus, aki szeret panaszkodni, és emiatt én sem erőltettem az állapotával kapcsolatos kérdéseket, viszont a derűlátó hangulatából, a pozitív hozzáállásából azt szűrtem le, hogy jól halad a gyógyulása, és biztatóbb a helyzet, mint amilyen sajnos valójában volt.

Tovább

Ennyi esélyem van a világbajnoki címre

2017. október 5., 14:32 Módosítva: 2017-10-06 10:02
1017

Jövő hétvégén három hónapos szünet után folytatódik a WTCC, és Kínában rákanyarodunk a szezon hajrájára. A hátralévő négy forduló még rengeteg fordulatot hozhat, elég ha csak a bajnokság eddigi hullámzó ívére gondolunk vissza. Tiago Monteiro a Hungaroring után tetemes, 38 pontos előnnyel állt az élen, aztán a Nürburgringen egyetlen hétvége alatt elveszítette az első helyet Nick Catsburggel szemben. Újabb két helyszínnel később pedig a nemrég még éllovas holland már 41 pontos hátrányban van, és csalódottan nyilatkozta legutóbb Argentínában, hogy elszálltak az esélyei a vb-címre. Ezekből a gyors és markáns változásokból is látszik, hogy annyira kiélezett a harc, annyira szoros az élmezőny, hogy még bármi megtörténhet, de a jelenlegi információk birtokában megpróbáltam latolgatni a saját esélyeimet éppúgy, mint a legfőbb riválisaimét.

Tovább

Michelisz: Apaként még többet kockáztatok

2017. szeptember 22., 18:30 Módosítva: 2017-09-25 15:17
595

Örülök, hogy ilyen sok szurkolói kérdést kaptam a Facebookon, ha mindre nem is tudtam, de igyekeztem minél többre válaszolni. Szóba került a M1RA jövője és a sajátom is, ami persze nagyban függ a WTCC sorsától. Kérdezz-felelek!

Tovább

Bóknak vesszük, hogy egyre többek szemét szúrjuk

2017. szeptember 6., 15:00 Módosítva: 2017-09-06 21:56
1544

Elég komoly út áll mögöttem. Vasárnap a burirami második futam leintése után egyből öltöztem át, pakoltam, és indultam is Bangkokba, ami egy jó öt és fél órás autóút volt. Onnan repültem tovább Barcelonába a Honda WTCC-s csapatát szponzoráló Castrol nagyszabású rendezvényére. Hétfőn nap közben érkeztem meg, és egyből belecsöppentem a program sűrűjébe, kedden pedig egész nap autóztattuk a vendégeket a montmelói versenypályán. Mivel az időzónák közötti utazásban kicsit megzavarodott a szervezetem, nem tudtam még rendesen aludni egyet, úgyhogy most eléggé fáradtnak érzem magam. Ebből a szempontból nem is baj, hogy a rendezvénnyel egybekötött Honda-teszten én most nem ülök autóba. Hátrányom ebből szerencsére nem származik, hiszen így is messze én teszteltem a legtöbbet a szezon során.

Az elmúlt napok elsősorban a saját csapatomról, a M1RA-ról szóltak. Az volt a legfontosabb, hogy minél hatékonyabban megoldjuk a Roberto Colciago bordasérülése miatt előállt váratlan helyzetet, az ő pótlását a burirami TCR-fordulóban. Úgy láttuk a legjobbnak, hogy Tassi Attila és a nála is két évvel ifjabb, mindössze 16 éves Giacomo Altoe mellett én is elindulok Thaiföldön egy harmadik Hondával, hogy a tapasztalatommal segítsem fiatal pilótáinkat. Már az eredmények ismeretében örülök, hogy minden szervezési és anyagi nehézsége ellenére bevállaltuk a háromautós felállást, hiszen mindhárman felálltunk a dobogóra, a csapatok értékelésében 93 pontra nőtt az előnyünk az élen, Attika pedig visszavette a vezetést Jean-Karl Vernaytől a pilóták rangsorában.

Tovább