Michelisz csapata másodszor aratott kettős győzelmet a szezonban
További Autó-motor cikkek
- Megtudtuk, mennyibe kerülnek a jegyek a magyarországi MotoGP-futamra
- Talmácsi Gábor: Piszkosul sok lemondással jár az út, ami Magyarországról a MotoGP-be vezet
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
Az első futamon – erről lentebb olvashatnak – szokott jó rajttal kerültek helyzetbe a büntetés miatt hátulról induló M1RA-pilóták, a fordított rajtrácsos versenyen viszont már alapból jól kezdtek. Roberto Colciagóé volt a pole pozíció, Tassi Attila Huff kiesése után pedig a hatodik helyről kezdhetett, de hamar a negyedik, majd harmadik körben már a második helyen volt.
Innen Colciago csak arra figyelt, hogy őrizze növekvő előnyét, míg Tassi a kétszeres címvédő Stefano Cominivel szemben védte második helyét. A 12. körben Pepe Oriola kicsúszása után a biztonsági autó összerázta a mezőnyt, de a két Hondát innen sem lehetett lenyomni, így
Az ausztriai kettős győzelemmel Roberto Colciago három pontra megközelítette az összetett első helyét, ami a címvédő Comini vett át – a svájcinak 125, Colciagónak 122 pontja van, Tassi továbbra is a negyedik, ő 98 ponttal áll. A csapatösszetettet viszont már 39 pontos előnnyel vezeti a M1RA, Michelisz Norbert csapatának 222 pontja van, a Craft-Bamboo 183-mal követi őket, majd a Comtoyou jön 182-vel.
„A tükörből figyeltem, ahogy Attila Cominivel harcol a második helyen, köszönettel tartozom neki, ezen múlt a győzelmem. Úgy néz ki, idén majdnem minden versenyen Comini és én, vagy én és valaki más, vagy Comini és valaki más küzd elöl, de még korai lenne az összetettel foglalkozni. Sok gyors pilóta van, folyamatosan változik a ballasztsúly is” – értékelt futamgyőzelme után Roberto Colciago
A második helyen beérő Tassi érthető okokból nagyon fel volt dobva: „Pénteken a bukás után még abban sem voltunk biztosak, hogy az időmérőn, vagy a futamokon részt tudok venni, ezért órási köszönettel tartozom a családomnak, a csapatnak és a JAS Motorsportnak, hogy ilyen gyorsan új autót tudtak adni alám. A 9-es kanyarban fokozatosan emeltem a tempót, de egy percig sem féltem, akkor vissza sem ültem volna a kocsiba. Magyarországon folytatódik a sorozat, egész szezonban erre vártam én és a csapat is, remélem, ott meglesz az első TCR-győzelmem.”
20. helyről pontszerző Tassi
Szinte már megszokott módon remekül rajtolt mindkét M1RA-pilóta a TCR International Series ötödik, salzburgringi hétvégéjén. Tassi Attila a pénteki bukás miatti autócserének köszönhetően a 20., utolsó előtti helyről indult, Roberto Colciago pedig a monzai büntetése miatt kezdett csak a 13. helyről.
Az olasz hamar a 9. helyen volt, Tassi pedig még gyorsabban zárkózott, egészen a 13. helyig. Colciago valahol aztán rontott, Tassi mögé csúszott vissza, aki a 8. körben beküldött safety car idejére már a pontszerző 10. helyen versenyzett. A biztonsági autó eredetileg az első kanyarban a sóderbe ágyazott Audi miatt jött, de közben a WTCC-bajnok Rob Huff is bukott, pont ott, ahol a hétvégén előbb Tassi, majd Ficza Ferenc törte totálkárra az autóját. Huffé volt a legnagyobb a háromból, ötször fordult át a kocsival, Tassi kétszer, Ficza borulás nélkül megúszta, de kisebb sérülése és a kocsi károsodása miatt nem tudott indulni.
Sokáig a minileállás után sem autózhattak, Huff csapattársa, az összetettet vezető Jean-Karl Vernay is korlátnak ment a 10-11-es kanyarnál, ami előbb biztonsági autót, majd piros zászlót jelentett a 16., utolsó előtti körben. Az első három helyet Dusan Borkovic, Mat'o Homola és a kétszeres címvédő Stefano Comini szerezték meg.
A TCR International Series június 16-18-án a Hungaroringen folytatja a szezont, a M1RA a pénteki baleset után gőzerővel dolgozik, hogy az eredeti tervek szerint Michelisz Norbert is rajthoz tudjon állni.