- Sport
- Autó-motor
- wtcr
- wtcr2018
- túraautó-világkupa
- portugália
- vila real
- michelisz norbert
- büntetősúly
Végre nem Micheliszék a legnehezebbek
További Autó-motor cikkek
- Hivatalossá vált, újabb versenysorozat látogat el a Balatonhoz
- Ha így folytatja a kilencéves zsenipalánta, visszatérhet a legendás név a Formula–1-be
- Dobogó minden fordulóban: Számadó Máté remek debütálószezont futott
- Hamarosan eldől a jövője Molnár Martinnak, akire a topcsatok is felfigyeltek a brit F4-ben
- Az utcán is egyre többen ismerik fel az ország új tehetségét
A legutóbbi három WTCR-versenyhétvége eredményeit figyelembe vevő, a túraautó-világkupán belül érvényes büntetősúly-rendszernek köszönhetően már nem a Hyundaiok, vagyis Michelisz Norberték autója lesz a legnehezebb a vk-mezőnyben.
A Nürgburgring-Norschleifén már közel volt hozzájuk időben a többi csapat, de Zandvoortra még így is drasztikus nehezítést kaptak a Hyundaiok a BoP-n belül (Balance of Performance), aminek meg is lett az eredménye: az az egy hétvége elég volt ahhoz, hogy a Honda átvegye az etalonszerepet a WTCR-ben, mostanra ugyanis a japán gyártó autói futották a legutóbbi három hétvége legjobb átlagidejeit.
A WTCR portugáliai hétvégéjének programja
június 23., szombat
- 10.00-10.30 Első szabadedzés
- 12.00-12.30 Második szabadedzés
- 13.30-14.10 Első időmérő
- 17.00-17.30 Első futam
június 24., vasárnap
- 10.00-10.50 Második időmérő
- 14.45-15.15 Második futam
- 18.10-18.45 Harmadik futam
A Hondák így a WTCR-rendszeren belül 60, a Hyundaiok 50, az Audik 40, a Volkswagenek pedig 30 kilót kapnak majd, ehhez jön hozzá a TCR-sorozatokra érvényes BoP rendszere még – ebben Hollandia óta 10 mm-rel lejjebb tették a Hyundaiok hasmagasságát, de még mindig a dél-koreai kocsi a legmagasabb a mezőnyben.
Az erőviszonyok kapcsán Michelisz Norbert azt jósolta, hogy várható újabb BoP-módosítás nélkül, a WTCR-súlyokkal esélyük lehet a Vila Real-i pályán a többiekkel szemben. Persze, ha esetleg hozzányúlnának a BoP-hez, az külön öröm lenne.
Összességében a Hyundaiok vesztettek 10 kilót, a Hondák és az Audik kaptak 40-et, a Volkswagenek pedig 30-at, tehát a Hollandiában menő kocsikhoz képest nettó 50-40 kilót nyertek Micheliszék, ez elég lehet, hogy újra versenyképesek legyenek velük szemben, de beszállhat a versenybe az alapsúlyon maradó Cupra, és a többiekhez képest nagyon könnyű, Hollandiában mégis futamot nyerő Peugeot.
A módosított WTCR-súlyok és a BoP eredménye után így fest a mezőny Vila Realban:
Autó | Hasmagasság | WTCR-büntetősúly | BoP-büntetősúly | Motorerő | Összsúly |
Honda Civic Type R FK8 TCR | 80 mm | 60 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 325 kg |
Hyundai i30 N TCR | 90 mm | 50 kg | 0 kg | 97,5 % | 1 315 kg |
Audi RS3 LMS | 70 mm | 40 kg | -10 kg | 100 % | 1 295 kg |
Volkswagen Golf GTI TCR | 70 mm | 30 kg | -20 kg | 100 % | 1 285 kg |
Cupra León TCR | 70 mm | 0 kg | -20 kg | 100 % | 1 245 kg |
Alfa Romeo Giulietta TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |
Peugeot 308 TCR | 70 mm | 0 kg | -40 kg | 102,5 % | 1 225 kg |