Erzsébet
1 °C
4 °C

Háromból három, Silverstone-ban is Alonsóék nyertek a WEC-ben

GettyImages-1020593002
2018.08.19. 19:12

A pole pozíciót ugyan nem sikerült megszerezni a silverstone-i 6 órás versenyre Fernando Alonsóéknak, a futamgyőzelem így is meglett az endurance-világbajnokság angliai futamán. 

Alonsóék kocsijában, vagyis a 8-as rajtszámú Toyotában Sébasiten Buemi kezdett, de a rajtnál nem tudott bravúrral az időmérőt nyerő másik gyári Toyota elé kerülni, onnantól pedig sokáig 1-3 mp-es hátrányt tartott Kobajasi Kamui mögött.

Kicsivel egy órával a rajt után állt Alonsóék 8-as kocsija az élre, nem hiba, hanem csapatutasítás miatt, Kobajasi jobbra húzódott a Hangar egyenesben, és elengedte a svájcit. Buemi 20 percig maradt az élen, akkor cserélt sorban egymás után mindkét Toyota pilótát, jött Fernando Alonso és Mike Conway, utóbbi gyorsabban került az autóba, és visszavette a vezetést.

Alonso a tankolás és kerékcsere után sem tudta megelőzni Conwayt, aki a kiállással még növelte is előnyét. Egy hosszabb egészpályás sárga zászló – törmeléktakarítás miatt – alatt Alonso beérte Conwayt, és onnan tapadt a másik gyári Toyotára, a harcosságának pedig meg is lett az eredménye, 2,5 óra verseny után a Wellington egyenes végén, a pálya középső szakaszán meg tudta előzni a brit pilótát, és immár csapatutasítás nélkül is élre tudott állni a kétszeres F1-világbajnok.

Innen Alonso meg is lépett, és azok után, hogy vagy 80 körig együtt haladta két Toyota, villámgyorsan előbb öt, majd nyolc másodperces előnyt szedett össze a 8-as rajtszámú autóval.

Sokáig nem örülhetett a hirtelen jött előnynek, az egyik Ferrari jobb hátulját ugyanis lebontotta egy defekt, így a törmelékek eltávolításának idejére megint jöhetett a mezőnyt összetömörítő biztonsági autó. Az elvesztett előny egy részét aztán a remek pilótacserével hozták vissza, Alonsót Nakadzsima Kazuki, Conwayt José María-López váltotta a két Toyotában, Alonso japán pilótatársa viszont 3 másodpercnél nagyobb előnnyel térhetett vissza a másik kocsi elé valamivel túl a futam felénél.

A korábbi háromszoros túraautó-világbajnok argentin López viszont őrült tempót diktált, és gyorsan beérte a japánt, akitől a 110 kör után visszavette a vezetést a 7-es Toyotának, majd egyre nagyobb előnyt autózott ki magának, ami a következő boxkiállás után közel 20 másodpercre is megnőtt. Ezen a pilótacsere után Buemi sem tudott változtatni, aki újra Kobajasi ellen ment. Ekkor úgy tűnt, hogy a 7-es Toyota elhúzhat, és megszerezheti első győzelmét a szezonban, de Buemi rákapcsolt, majd a kerékcsere után 6 másodpercre hozta le a hátrányát, köszönhetően annak, hogy a másik Toyotán cserélni kellett a hátsó elemet.

Buemi a friss gumikon egyre közelebb ért Kobajasira, a japán a nyomás alatt hibázott is, így az utolsó 50 perchez érve újra centikre volt egymástól a két Toyota. Végül a csapattól érkező kérésre engedte el Kobajasi a csapat másik autóját, ami láthatóan gyorsabb volt egyébként nála – pár kör alatt 3 másodpercnél is több előnyt szedett össze, amiből az utolsó kerékcsere és tankolás utánra 12 mp lett, és a végéig meg is tartotta ezt a különbséget.

Az előzés után már zavartalanul ment végig Buemi, aki a szezon harmadik futamán a 8-as Toyota harmadik győzelmét szerezte, így a spái 6 órás a Le Mans-i 24 órás verseny után a silverstone-i 6 órás és Alonsóéké lett az LMP1-es kategóriában.

Fernando Alonso ezzel egyelőre hibátlan a WEC-ben, háromból hármat nyert, vagyis 3,5 hónap alatt több világbajnoki futamgyőzelmet szerzett a sorozatban, mint a Forma-1 előző 5,5 idényében.

A szezon október 14-én a fudzsi 6 órás versennyel folytatódik majd.

Az endurance-vb silverstone-i 6 órás versenyének dobogósai kategóriánként

LMP1

  1. Toyota Gazoo Racing #8 – Fernando Alonso, Sébastien Buemi, Nakadzsima Kazuki (Toyota TS050 Hybrid)
  2. Toyota Gazoo Racing #7 – Mike Conway, Koabajasi Kamui, José María-López (Toyota TS050 Hybrid)
  3. Rebellion Racing #3 – Thomas Laurent, Mathias Beche, Gustavo Menezes (Rebellion R13)

LMP2

  1. Jackie Chan DC Racing #38 – Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry, Stéphane Richelmi (Oreca 07)
  2. Jackie Chan DC Racing #37 – Jazeman Jaafar, Weiron Tan, Nabil Jeffri (Oreca 07)
  3. Signatech Alpine Matmut #36 – Nicolas Lapierre, André Negrao, Pierre Thiriet (Alpine A470)

GTE Pro

  1. AF Corse #51 – James Calado, Alessandro Pier Guidi (Ferrari 488 GTE Evo)
  2. Porsche GT Team #91 – Gianmaria Bruni, Richard Lietz (Porsche 911 RSR)
  3. Ford Chip Ganassi Team UK #67 – Andy Priaulx, Harry Tincknell (Ford GT)

GTE Am

  1. Dempsey-Proton Racing #77 – Matt Campbell, Christian Ried, Julien Andlauer (Porsche 911 RSR)
  2. TF Sport #90 – Charlie Eastwood, Salih Yoluc, Jonathan Adam (Aston Martin Vantage GTE)
  3. Aston Martin Racing #98 – Paul Dalla Lana, Pedro Lamy, Mathias Lauda (Aston Martin Vantage GTE)

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?