A hálóba vágódott a veterán sívilágbajnok a bormiói lejtőn
Az olasz Dominik Paris a bormiói Stelvio-lejtő egyeduralkodója, ötödször nyert lesiklást ott az alpesisí-világkupában. A nap nagy vesztese Hannes Reichelt volt, az egykori világbajnok egy bukás után a védőhálóban kötött ki.
Bormióban pénteken is rendeztek egy lesiklást, de az még a Val Gardena-i elmaradt verseny pótlása volt, a megszokottnál rövidebb pályán. Paris így is nyert, a második helyet pedig a szakágban élen álló svájci Beat Feuz szerezte meg.
Szombaton már hosszabb pályán, nagyon meredek kezdőszakasszal és jegesebb havon síeltek a versenyzők.
A hatos rajtszámmal startoló Benjamin Thomsen síelt meglepően jó időt, de a kanadai menete nem lett végül mértékadó. Először Vincent Kriechmayr előzte le egy tizeddel, majd a 9-essel versenyző Paris következett. Az olasz nagyon érezte a pályát, a közepén szerzett nagy előnyt, jó sebességet szerzett, végül 1,61 másodperccel vette át a vezetést.
Benvenuti a casa di Dominik Paris, la Stelvio di Bormio! 😍🏠 #EurosportSCI pic.twitter.com/uzO04rPcdb
— Eurosport IT (@Eurosport_IT) 2019. december 28.
A szombati második Feuz tűnt veszélyes ellenfelének, a pálya felső szakaszán még pár százados előnyben is volt, de a közepére már 35 százados hátrányt szedett össze, egy kicsit még tudott ezután javítani, de 26 századdal kikapott.
Feuz után az osztrákok elnyűhetetlen sízője, a 39 éves Hannes Reichelt következett. A szuper-G 2015 világbajnokának hamar véget ért a verseny. A felső szakaszon kicsúszott az egyik kanyarban, és nagy tempóval a védőhálóba repült. Reichelt egy darabig meg sem mozdult, később összeszedte magát, lábra is állt, de súlyosabban megsérülhetett a jobb térde, a sízőt helikopterrel szállították kórházba.
Parisra többen ráijesztettek, az osztrák Matthias Mayer a pálya közepén még 32 századdal vezetett, de a fizikailag is kemény kihívásnak számító lejtő végére elfáradt, még a dobogóra sem tudott kerülni.
A nap legnagyobb meglepetését Urs Kryenbühl szolgáltatta, a svájci nem tartozik a kiemelt sízők közé, csak a 26-os rajtszámot kapta, de egyedi nyomvonalvezetést választva versenyben volt az első helyért. A pálya alsó harmadában is még volt 12 század előnnyel Parisszal szemben, de végül 8 századdal gyengébbet ment, mint az olasz. Feuz ezzel a harmadik helyre csúszott, és elvesztette az első helyet a szakági világkupában.